Als dat zo is, en ik post dan de formele reacties van de douane, dan wordt dit draadje wel erg lang
*** UPDATE ***
Deze week weer niets gehoord, dus maar weer gebeld. Helaas was degene die mijn zaak in behandeling had ziek, maar die is maandag weer beter. Dus dan zou ik alsnog gebeld worden. Met excuus voor het niet bellen deze week. Dat dan weer welā¦
Stay tuned
Wellicht moet je de dames en heren van de douane nog ter overweging meegeven dat je deze horloges beroepsmatig importeert? Dat maakt veel uit in de afhandeling.
Lijkt me niet iets om te melden zonder vooraf gedegen advies in te winnen.
Een aantal straffen in Nederland zijn vele malen hoger als de overtreding beroepsmatig gemaakt wordt. Het is dan een economisch delict. Wat in dit geval het verschil is zou ik niet kunnen zeggen.
Gr.
Han
Zit wat in. Maar voor iets een economisch delict kan worden zal er sprake moeten zijn van een delict. En daar gaat het in dit draadje om.
leuke site btw Reloxo, kende hem nog niet
Zoals ik al zei, een wel erg uit de hand gelopen liefhebberij
Vorige week weer gebeld met de douane, op het moment dat ik belde was men net met de zending naar een horlogerie gegaan om de āauthenticiteit vast te stellenā. Het kwartje wil maar niet vallen.
Op aanraden van een collega heb ik het volgende aan de douane gevraagd (via email) :
Kunt u mij fotoās van de horloges zoals u ze heeft aangetroffen doen toekomen, vergezeld van fotoās van de verpakking en adreslabels ? Dan kan ik, als het inderdaad zo is dat de horloges de merknaam Panerai dragen, mijn leverancier aansprakelijk stellen.
Verbaast het iemand dat het nu weer ijzig stil is geworden ?
Bij de wee, mijn leverancier heeft toegezegd de zending nogmaals, op zijn kosten, te verzenden. Een goede relatie is ook wat waard.
PlummerNL Schreef:
Vorige week weer gebeld met de douane, op het
moment dat ik belde was men net met de zending
naar een horlogerie gegaan om de āauthenticiteit
vast te stellenā. Het kwartje wil maar niet
vallen.Op aanraden van een collega heb ik het volgende
aan de douane gevraagd (via email) :Kunt u mij fotoās van de horloges zoals u ze heeft
aangetroffen doen toekomen, vergezeld van fotoās
van de verpakking en adreslabels ? Dan kan ik, als
het inderdaad zo is dat de horloges de merknaam
Panerai dragen, mijn leverancier aansprakelijk
stellen.Verbaast het iemand dat het nu weer ijzig stil is
geworden ?Bij de wee, mijn leverancier heeft toegezegd de
zending nogmaals, op zijn kosten, te verzenden.
Een goede relatie is ook wat waard.
Gevalletje āKan niet waar zijnā?
Wow, netjes van je leverancier zeg!
In hun eigen correspondentie hebben ze het dan ook over āHOLROGESā ipv horloges.
Daar wilde ik het nou niet over hebben
Ik zwijg ook over het militaireā¦
PlummerNL Schreef:
Daar wilde ik het nou niet over hebben
Ik zwijg ook over het militaireā¦
Waarschijnlijk zijn hun oogjes ook aardig scheel geworden van alle Aziatische spelfouten⦠soms lig je gewoon krom van het lachen. In China een DVD tegen gekomen van de Loin King⦠van Disncy