Douane vraag.

Het is wat het is , meneer Abel. En ik zeg inderdaad wat ik er van vind. Elke keer dat geneuzel om een paar euro te besparen: ga dan een andere hobby kiezen die je niks kost.

1 like

Gewoon bewijs aanleveren voor de juiste waarde en dan geraak je er zonder extra boete wel vanaf. Indien het geen nieuw artikel is kan je ook proberen vertellen dat het een particuliere verkoop is, en dat je het tweedehands goed op xx waarde inschat.

Ze begrijpen daar best dat er niet steeds een factuur is :wink:
Moet je wel ‘balls of steel’ voor hebben, zeker als er een paar 1000 euro in het pakkie zit :laughing:

Geloof me als je fanatiek verzamelt kost het genoeg
 En ik ben echt geen zeikerd.

Maar ik heb ook geen boven modaal salaris dat ik me gewoon meerdere rolexen kan veroorloven.
Anders had ik ook gewoon een smurf en een hulk om dat ik die toch wel mooi vind.

Maar je commentaar zegt meer over jou dan over mij.
Dus lees lekker verder en geniet van al het moois dat je hebt gekocht.

2 likes

Thx. Ik zal morgen maar gewoon bellen en de poeplap trekken

Dat weet je pas nadat je hebt gebeld. Nu is het speculatie. Misschien en hopelijk valt het mee.

Je hebt gelijk. Speculatie. Maar ik hoopte op commentaar van ervaring deskundigen.

Iets van een tip.:slightly_smiling_face:

1 like

Als ik zo eens teruglees gaat dat niet gebeuren. Het zal vast ‘de juiste waarde / 10’ worden
 :wink:

Nu maar hopen voor TS dat ze bij de Douane geen argwaan hebben en zelf even op zoek gaan naar “de juiste waarde”. Want ze zijn daar natuurlijk niet gek en ja, als het verschil tussen opgaaf en vermoedelijke waarde te groot is zoeken ze het zelf even uit. Ook leuk! Mag jij aantonen dat ze ongelijk hebben
 :sunglasses:

Ben het overigens best wel met @anon33714818EV eens! Je hebt een gokje genomen, wellicht verloren
 bewust een verkeerde waarde (laten) opgeven kan ook wel eens mis gaan. Niet huilen, door naar de volgende.

3 likes

Er vanuit gaande dat het een horloge betreft (want waarom zou je anders die vraag hier stellen :wink: ) zullen ze het merk en model intikken op Google, het gemiddelde van Chrono24 pakken en je daarover BTW en invoerrechten laten betalen. Reken op zo’n 25% van die prijs. De boete voor belastingontduiking door middel van het laten vermelden van een lagere waarde dan de daadwerkelijke waarde is volgens mij momenteel 250 euro, maar ik kan er Ă©Ă©n of twee tientjes naast zitten.

Dus pak je rekenmachine en je weet het. :sunglasses:

4 likes

Hier spreekt een ervaringsdeskundige :smile:

2 likes

Ik koop alleen Nederlandse waar. Laatst nog een titanium duikhorloge. Alleen er mist een wijzer. Raar verhaal, vertel ik nog wel eens.

4 likes

Een missende wijzer maakt je tot een Meistertaucher! :wink:

2 likes

Sorry TS. Moest even.

9 likes

Haha. Hij is fijn! :joy:

2 likes

Ik meen van een kennis eens 150 gehoord te hebben, maar ik kan mij ook vergissen hoor. Ze hebben er bij mij nooit aanleiding voor gehad het uit te pluizen, ik koop alleen horloges die ik inclusief importheffing en btw kan betalen en volgens mij hebben ze altijd de juiste waarde opgegeven. Ik heb er nooit acht op geslagen.

Succes Abel! Volgende keer benadrukken dat ze niet op eigen houtje gekke prijzen invullen op de formulieren, want daar wordt niemand wijzer van. :grimacing: Kun je de boete niet bij de verkoper neerleggen die de formulieren fout heeft ingevuld?

4 likes

Laat weten hoe het afloopt. Succes!

1 like

Even iets anders. Is Abel je echte voornaam? De douane leest hier ook mee, namelijk. Die struint alle luxeproducten fora af op zoek naar informatie. Je hoeft het ze ook weer niet zó makkelijk te maken
 :joy:

5 likes

Misschien moet ik dan toch eens een carriùreswitch overwegen
 ‘Professioneel lid van het horlogeforum’, dat klinkt wel chic!

1 like

De HFBI (Horloge forum bureau of investigation) is genadeloos, vindingrijk en doeltreffend en laten geen “hoeveel is dit horloge waard?” en “Horloges en winterbanden” topic onongekeerd om de belastingontduikers van deze wereld te vinden.

4 likes

Die wijzer is ondergedoken?

1 like

Hoge zuurgraad hier zeg

De geadresseerde noteert de waarde niet op het pakket, dat doet de afzender.
Snap de reactie daarom ook niet


2 likes