Douane vraag.

Als Een pakje nu vastgehouden word door de Douane, en de verzender verwijst me nu naar de telefoon nummer van de Douane.

Nu is de waarde van de inhoud ongeveer 10x hoger dan de opgegeven waarde. Net onder btw plicht.

Wat willen ze nu van me horen en wat moet ik minimaal mee delen om het paket te ontvangen met eventuele boete?

Ik denk zeggen wat er in zit en originele factuur overleggen.

En het is meestal niet “de douane” die je pakketje heeft. De vervoersbedrijven handelen het allemaal zelf af.

Tracking zegt duidelijk Douane. Telefoon nummer ook. Dus tja. Ik vermoed dat ze bewijs willen hebben

Dat zal dan inderdaad correct zijn. Mag ik vragen met welke verzender?

Inderdaad een kopie van de factuur / print van ebay-pagina.

1 like

Veiling site in Japan

Dat noem ik “valsheid in geschrifte” .

Iets met blaren en er op moeten zitten.

6 likes

Volgens mij zal de douane niet iets definitief vast houden maar een heffing berekenen en daarna laten gaan. Het vervoersbedrijf zal je dan vragen dit te betalen. Zo is het tenminste bij mij gegaan tot nu toe.

Zij die zonder zonder zonde is…

Fijn hoor een moraal ridder. Ik zeg ook niet van och arme ik.

Ik vraag om raad. Niet een schop onder een zere reet.

15 likes

Dat klopt, maar het is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag/kan geven, en ook nog eens het horlogeforum waar topics extra snel de neiging hebben om een beetje off-topic te gaan. Verbaasd kun je dan toch niet zijn met zo’n opmerking?! :wink:

2 likes

Ik schat in dat het zo gaat:

  • Jij mag aantonen wat je hebt betaald
  • Vervolgens mag je daar de btw over aftikken en eventuele afhandelingskosten
  • Pakketje met inhoud is van jou.

Er van uitgaande dat dit je eerste keer is en je geen gekke (lees verboden) spulletjes hebt gekocht.

3 likes

Eerste keer en er zit een mooie maar niet dure 2ehands horloge in.

180euro voor een vriend die vanwege gezondheidsredenen niet werkend door het leven kan. Maar wel een eigen huisje had. En dan om dat de staat niet wil dat je wat eigen geld hebt, je dat moet opconsumeren voor dat je een ondersteuning krijgt… Gewoon iemand willen helpen is het.

2 likes

Hoi, zal je, denk ik, rond de 40 euro invoerbelasting gaan kosten.

Dat doet Aliexpress ook. Volgens de verpakking is alles een gift wat mijn vrouw daar koopt.

2 likes

Ik had dit een paar maanden geleden ook met een massdrop pakketje. Ik moest inderdaad bewijs van de prijs opsturen, in mijn geval gewoon een print van de factuur die ik in de mail heb gehad. Daarna gewoon op basis van deze waarde afgehandeld.

3 likes

Als dat met jouw kaart gekocht is dan klopt dat :joy:

Edit: ik heb dat nog niet gehad Wel dat ik het pakket moest afhalen en betalen voor invoer en btw. Dan zal de prijs ze ook wel duidelijk zijn geweest, ik kijk verder nooit naar de papieren eigenlijk. Ook factuur achteraf van DHL. Maar nog nooit een pakket gehad waarvan iets niet klopte qua prijs of inhoud.

Ik zat laatst net boven het bedrag, niet wetende dat de verzendkosten ook meegerekend worden :joy:
En dan op zo een bedrag is die inklaring nog het zuurste/duurste. Shit happens.

Zolang je geen boete krijgt had je dit al in moeten calculeren, dat doe ik in ieder geval wel.

2 likes

Ja zo kan je het ook bekijken. Nu weten we allemaal jouw tactiek. :grin:

1 like

Volgende keer vragen of je in 2x mag betalen… dan kun je de betaling gewoon overleggen.

1 like

Joh, dan komt het toch allemaal wel op zijn pootjes terecht. Je tikt netjes de btw af en vervolgens ga je volgens mij iemand heel blij maken met een mooi horloge :+1:

1 like

Kijk hier heb ik wat aan. Top bedankt