Douane vraag.

Dat jij bewust een lagere waarde opgeeft/laat opgeven en mij een moraalridder noemt zegt ook heel wat over jou.
En als dat horloge (eigenlijk) te duur voor je is, moet je het niet aanschaffen.
Niet zo moeilijk toch?

3 likes

ligt eraan, als hij er 10x minder dan de werkelijke waarde ervoor betaald heeft en hij laat dit zien dan is er toch geen sprake van valsheid in geschrifte.

Nee, TS geeft zelf aan:
ā€œNu is de waarde van de inhoud ongeveer 10x hoger dan de opgegeven waarde. Net onder btw plichtā€.

Te lage waarde opgegeven, lijkt me.

ah okeā€¦ dan neem ik mijn opmerking terugā€¦

1 like

Ze verwachten een screenshot van de prijs wat je er voor hebt betaald of een screenshot van het bedrag wat je hebt overgemaakt. Een boete verwacht ik niet want al die aziaten zetten er in 9 van de 10 gevallen ā€œGiftā€ op als het meer dan ā‚¬ 22,- kost. De ratten ā€¦ :grin:. Daar kan jij dus niets aan doen.

Je bedrag is hoger dan ā‚¬ 150,- dus moet je ook nog invoer rechten betalen. Dus: 21% belasting, inklaringskosten en invoer rechten.

Een horloge is volgens mij 3% maar dat weet ik niet zeker.

Reken maar uit wat je moet betalen voordat ze het horloge naar je toesturen.

http://www.invoercalculator.nl/

1 like

Bedankt. Voor je info.

Ik heb alle gegeven naar waarheid ingevuld gaat via post nl inderdaad

Ze vragen inderdaad om een factuur. Schermafdruk toegevoegd. Nu kijken hoe en wat.

Ben benieuwd, vooral ook hoelang het duurt. Succes manā€¦

1 like

Het horloge is binnen. Gewoon inderdaad via postnl De juiste gegevens doorgeven. Niet bluffen en lullen.

60euro aftikken en binnen.

8 likes

Nou, dat was zo te zien wel de moeite waard! Prachtig horloge weer Abelā€¦

3 likes

Spijt als haren op mijn hoofd dat die naar een kameraad gaat :sweat_smile:

1 like

Wel slimšŸ˜‡

Dat is de Russische methode.
Die doen dat vaak met bijv gebruikte vrachtwagens die ze in de EU kopen. Vragen dan 2 x factuur van elk de helft. Bij invoer is Rusland komt er maar 1 factuur over het bureau.

3 likes

:joy: nice.

Is er geen wisselbeker waar je nu keihard recht op hebt?

@Climholland?

https://www.horlogeforum.nl/t/hf-woordkoning-van-de-maand

2 likes

Berichten die aanzetten tot, aanmoedigen of blijkgeven van illegale activiteiten of overtredingen van Europese of nationale wetgeving zijn verwijderd.

5 likes

Begrijpelijk.

1 like