Gewoon doen. Het is niet dat die Omega ineens heel hard in waarde zal stijgen.
En wat is er mooier dan 1 grote liefde?
@RDK Nog een ongevraagde mening. Vind die Explorer verreweg het saaiste horloge van het stel. Had lekker de AT gehouden en de TH 500M. Dat zou voor mij een topduo zijn! PO heb ik niks mee en de Link vind ik een twijfelgeval. Maar goed, zoveel mensen, zoveel smaken. Succes met de verkoop!
Dus de rest is ook een beetje saai?
Wat is dan een spannend horloge?
Richard Mille
Nee hoor, ik vind de explorer een van de mooiste horloges die ik ken.
Super sec, goed afleesbaar, geen speld tussen te krijgen.
Grt.
Die tel ik gewoon niet mee, dat zijn blijvers.
Zo doe ik het ook en dan blijven er -in mijn geval -negen over om eventueel mee te "schuiven"
Klinkt gewoon wat acceptabeler.
AR 500M en AT steken er wat mij betreft met kop en schouders boven uit.
Nou ja, smaken verschillen, dus!
Alle meningen zijn welkom, óók ongevraagd .
De AT was een quartz, en ik wilde per se een automaat⊠Heb destijds de AT gekocht als âsurrogaatâ voor de Explorer. Nadat ik de Explorer afgelopen december kocht, kwam deze vrijwel niet meer van de pols.
De Aquaracer vind ik nog steeds een heel mooi horloge, maar ik vind het zonde om 'm in de kluis te laten liggen (net als de overige 3).
Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak, het zou saai zijn als de hele wereld met een Explorer om de pols zou lopen .
Ik heb voor mezelf gemerkt dat ik onrustig word wanneer ik meer dan 3 klokjes in de verzameling hebâŠ
Nou in dat geval hier nog een ongefundeerde mening erboven op!
Sowieso de Explorer houden(volgens mij was je dat zelf ook al van plan), naar mijn mening mooiste rolex die er is(durf ik nog net te zegggen hier).
De Omega is ook tof maar de tagâs vind ik een heel stuk minder.
Ik ga hier ook ooit een keer mee beginnen, maar het is wel een relatief begrip: van 20-25 terug naar 10-12, dus halveren. Minder gaat me niet lukken en wil ik ook niet. Heb zeker 5-6 horloges waarvan ik nu denk dat die niet meer weggaan. Maar dat zijn wel de wat duurdere.
Met een zoontje van 1 heb ik juist wat goedkopere horloges nodig om te voorkomen dat hij het dure spul slooptâŠ
Ik draag horloges regelmatig ook vrij lang, soms bijna een week. Daarmee duurt het lang voordat ik bepaalde horloges weer draag, wat natuurlijk gewoon zonde en jammer is.
We gaan het meemaken komende maandenâŠ2017 is mijn doel om er max 12 te hebben.
Met 2 horloges blijf ik nog steeds een béétje onrustig maar het is alleszins leuker.
Ik kan er altijd eentje bijkopen, dan zit ik op (mijn max van) 3.
Of ik kan gaan naar 1 horloge (heeft momenteel de voorkeur): een ânetteâ beater die ik nooit uit hoef te doen of een sportieve allrounder die ik uitdoe wanneer nodig. De hobby is nu meer de tijd ervoor nemen om volgende aankoop te doen dan maar wat huppelen van klok naar klok.
Je ziet een hoop mensen die op termijn hun collectie willen downsizen en dan gaan opschalen naar minder maar duurdere horloges. Is het dan idd zo dat dure horloges meer bevredigen ? Ik ben daar op terug gekomen, jaren terug wou ik ook duur, maar tegenwoordig koop ik gewoon wat ik leuk vind voor erbij. Het voordeel is gewoon dat je ook veel horloge kan hebben in je collectie. ( en duur is natuurlijk voor ieder weer anders ) en ok soms heb ik ook dat ik naar 10 goedkope horloges kijk en dan denk, ik had ook 1 dure kunnen kopenâŠmaar 1 min later ben ik weer heel blij met de diversiteit .
Ik ben sinds maart gestopt met verzamelen en probeer te downsizen,
Eentje verkocht die is heel goed terechtgekomen.
MaarâŠ
Twee weken geleden een Vostok MOD in elkaar gedraaid +1
Ik kan het niet laten om oude klokjes op te knappen, dus verleden weekend lekker bezig geweest +2
Nu twee horloges onder handen voor forumleden, dus die gaan gelukkig weer weg.
Downsizen blijft moeilijk!
Absoluut niet. Heb een casio en een Omega en heb van beide evenveel plezier.
Het is het kleine aantal dat bevredigt.
Hoe minder je hebt, hoe meer je apprecieert wat je hebt, en ook hoe minder afleiding je hebt en daardoor meer tijd en aandacht kunt besteden aan wat je écht wilt.
Zoals al vaak gezegd is, het plezier zit hem in de jacht (zoektocht). De rush van iets nieuw bezitten is vaak veel sneller weg (volgens de wetenschap max 6 maanden).
Een tijd geleden ben ik per toeval op de âminimalismeâ beweging gestoten. Hier is veel uit te leren, misschien dat ik hier nog eens een Off topic over start.
Ik ben afgelopen maand bezig geweest met downsizen van mijn zeer bescheiden collectie van 6 horloges terug naar 2, en sinds vandaag weer naar 3
Kortgeleden verkocht :
Citizen Promaster Titanium BY2000-55W
Victorinox Inox
LumTec M52 Tungsten
Deep Blue Sea Ram SRQBE
Deze 2 heb ik al een tijdje en de TWCO houd ik zeker :
TWCO Air Controller
Casio Mudman GW-9300CM-1JR
Gisteren via Rob van Mosterwatches een Seiko SNZG15 (met gebold saffierglas) aangeschaftâŠleek mij een leuk zomerklokje
Herkenbaar, ik heb er nu 7 waaraan ik mijn volledige aandacht kan geven. En ieder horloge, ongeacht aanschafwaarde of is me evenveel waard. Daarom ben ik me nu ook meer aan het richten op kwaliteit tegenover kwantiteit, simpelweg omdat hoe meer je hebt het je juist nĂet gelukkiger maakt. Ik houd in mân hoofd aan dat ik er nog 3 bij mag kopen zodat je ook af en toe nog op jacht kan, wat ook de hobby weer levendig houd.
Fijn klokje zo!!
Dank je! Ben er erg content mee.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Hou op scheid uitâŠben vanavond al weer op zân site geweest op zoek naar de volgende aanwinst (maar heb mezelf nog net in de hand weten te houdenâŠvoor nu anyway)