Doxa horloges - seriously cool divers!

De 300t is trouwens een mooi voorbeeld hoe een merk kan luisteren naar de wensen van liefhebbers.

Ze hebben in 2015-2016 een topic gestart in wus om te zien wat de wensen waren voor de 50th verjaardag van de sub.

Hoe het ze later aangepakt hebben met het topic ben ik iets minder te spreken en wat ontgoocheld :roll_eyes:

2 likes

images in feite deze toch

4 likes

In de basis dan hù

Een paar honderd euro, exclusief sluiting. Dus letterlijk twee stroken rubber.

2 likes

Ja, al die losse dingetjes
 Zij weten het wel. :roll_eyes:

1 like

Goed verhaal lekker kort.:wink:

1 like

Moet ik mij “verantwoorden” waarom ik het lelijk vindt?

Ik vind iig deze sharkhunter ook nog wel een doel

Nee hoor smaken verschillen gewoon

Er wordt om je mening gevraagd, dus je mening mag zowel positief als negatief zijn. :+1:

2 likes

Ik heb deze gehad, was een mooi ding, maar erg veel overlap met mij Squale Atmos 50
Mooi merk, schitterende geschiedenis.
Ik had hem mss beter niet weggedaan

Fijne BOR trouwens!

Uiteindelijk ook verkocht

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-verkocht-doxa-sub-1200t-sharkhunter/74161/8

8 likes

“Ja spullen, het gaat hier om één spulletje voor een hoopje geld.”

Dat begrijp ik. Maar ook bij een horloge houd ik me in. Ik zie zóveel pracht horloges (in de prijsklasse boven de - pak 'm beet - € 1.000,–) op dit forum voorbij komen, maar ik beperk mij tot maximaal ca. € 400,-- per stuk.
Met horloge nummer zes op komst zit ik totaal op ca. € 1.800,–. Da’s net zoveel als bijv. één nieuwe Doxa, maar met zes horloges (alle automaten) kan ik eens afwisselen. Ik ben blij met alle zes, maar geen daarvan vind ik ‘het mooiste’
 :grin:
Maar, ik weet 't, da’s allemaal ieders eigen keuze/afweging.

2 likes

Grappig, de Squale 1521 zou ik juist graag naast mijn Doxa hebben. Allebei eigenzinnige duikers, maar juist heel verschillend qua dial, kast, plaats vd kroon etc. Beide ook geen zoveelste afgeleide van de onvolprezen R
 Subm

Krijg je er altijd een extra rubberen band bij of lijkt dat maar zo?

Ik snap je punt, zo heb ik door de loop van de jaren ook verschillende bezettingen gehad met echt de mooiste exemplaren, van de fortis cosmonauts lemania 5100 tot vintage omega constellation tot Oris chronoris reisseu, het bracht me altijd onrust dus ik ga het nu eens een keer op deze manier proberen😉

1 like

https://www.doxa-in-asia.com/

Deze site lijkt zich als officiële Doxa site in Azië voor te doen. Hoop rare modellen waar men niks over kan vinden op de Doxa Europe site. Weet iemand hier meer over?

1 like

inderdaad
 deze kende ik niet

1 like

Dat is het ook. Deze modellen zijn alleen in Azie te verkrijgen. Ze staan los de echte historische duikers de USA en Europa.
Heb er in een ander topic ook al eens over gepost.

Verschrikkelijke modellen.

huh
 wat the piep is dat
 die modellen ken ik niet.

Inderdaad wat een bak ellende komt daar voorbij. Vind ik wel echt afbreuk doen aan het merk Doxa overigens

1 like