Doxa horloges - seriously cool divers!

Hallo allemaal,

In de wereld en de geschiedenis van het duikhorloge is Doxa niet weg te denken. In 1967 introduceerde Doxa de Sub 300T. Uniek design met een Turtle case en een beads of rice bracelet. Doxa heeft destijds express voor een oranje wijzerplaat gekozen omdat na het testen van de afleesbaar op 300 meter diepte de oranje wijzerplaat het duidelijkst afleesbaar was. Daarnaast heeft de Doxa Sub 300T ook een geïntegreerde no decompression tabel in de duikbezel. A true dive watch build for the job. Naast de Sub300T heeft Doxa ook nog een deep sea versies de Sub 1200/1500T. Jacque Cousteau heeft vele expedities met een Doxa om de pols gedaan. Kortom een merk met een rijke historie en heritage met een uniek eigen gezicht. Kortom een seriously cool watch. Wat vinden jullie geslaagd als horlogemerk of niet? En zou je een Doxa in je collectie willen hebben?

Doxa is als horlogemerk

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

MvG Ralph

Video’s die inspiratie voor dit topic waren:

15 likes

Geslaagde ontwerpen maar vind de moderne Doxa’s wel vrij duur. :thinking:

2 likes

:heart_eyes: :drooling_face:

3 likes

Hou op met me… Dit gaat Mijn ING niet leuk vinden… aka mn vrouw :laughing::joy:

1 like

Ik heb ze altijd mooi gevonden maar heb ze ook altijd behoorlijk aan de prijs gevonden

3 likes

Ik vind ze tof! Dit jaar komt er zeker eentje in de collectie!!

3 likes

Mooie duikers met een eigen smoel, maar je moet er geen problemen mee krijgen (onderdelen en service = moeilijk).

3 likes

Kan toch gewoon bij Doxa voor de moderne Doxa’s uit hun collectie lijkt me? Voor vintage zal het wel lastig zijn denk ik ja.

Stel je hebt een kroon en tubus nodig voor een 750T van 10 jaar oud dan kan dat wel eens heel moeilijk worden.

Ik vind de blauwe Sub 300T in het blauwe de Caribbean erg fraai!

In het zwart kun je ook niet fout gaan trouwens.

15 likes

Staat het merk daar om bekend? :confused:

Doe mij deze versie maar … moeilijk te vinden echter …

https://www.instagram.com/p/B9PW43YHS5e/?utm_source=ig_web_copy_link

15 likes

Ja nee ieder zn ding maar ik vind ze echt heel lelijk eerlijk gezegd. De kast vind ik te groot en breed, hou persoonlijk ook niet van beads of rice bracelets en de wijzers vind ik ook niet alles…

Het plaatje klopt wel, alleen vind ik het plaatje gewoon ont-zet-tend lelijk :joy:

4 likes

Dat noemen wij nonchalant. :relieved:

1 like

Heeeeel nonchalant. Deze afbeelding vat het wel samen voor mij, als je je even inbeeld dat het stoeltje de wijzerplaat is en de rest de kast

14 likes

Wil jij hier niet zomaar foto’s van mij delen, alsjeblieft? :smile:

4 likes

:joy: :joy:

1 like

Volgende maand hopelijk eindelijk zo’n lelijk horloge, wordt in ieder geval voorlopig mijn one piece collectie :grin:
En ja, ze zijn te duur maar het moet uit m’n systeem!

7 likes

Waarom vind iedereen ze duur? Omdat het geen marketing gigant is die zegt dat de prijs normaal is? Onder de 2 K voor een Icoon is een koopje imo.
En dat gedoe met service en onderdelen…Sinds een paar maanden zijn ze in Duitsland gevestigd ipv de USA dus dat komt wel goed.
Als mijn blauwe gedeelte uitverkoop goed loopt komt ie nog sneller…

19 likes

Als je het op die manier bekijkt :smirk:
Dan is 1890 euro voor een Sub 300T wel te rechtvaardigen. Zijn er ook Doxa dealers/juweliers? Zou er wel eens een in het echt willen zien! Ben benieuwd naar de afwerking en dergelijke.

1 like