Doxa Sub 600T

Hallo allemaal,

Doxa heeft onlangs een iconisch model uit de jaren 80 herintroduceerd in de collectie. De Doxa Sub600T. Een 600 meter water resistant tooldiver. Zowel met stalen als met ceramische bezel verkrijgbaar. En qua banden opties staal en rubber. Wat een knaller mijns inziens!
Prijs tussen de 1350 en 1490 euro afhankelijk van de configuratie.

En nog wat beeldmateriaal:

Wat vinden jullie ervan?
De Doxa Sub600T is:

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Hier nog wat literatuur:

Hier nog wat extra unboxing/review videos.

MvG Ralph

14 likes

Dit is oud nieuws, maar die oranje vind ik heel vet. Prima prijs ook, dat hebben ze goed gedaan.

Als ik er dan al een zou nemen zou ik de blauwe op staal nemen, met een extra oranje rubberen strap.

3 likes

Ik had al een flashback, maar dat ging over de 300T en 1200T. Compleet wat anders dus.

1 like

Die dingen zijn 320 euro :crazy_face:

1 like

Ja en…

(Is wel pittig duur)

Maar de kans dat ik zo’n ding neem is klein. En zojuist nog kleiner geworden.

Zit wel een zeer mooie vouwsluiting bij. Dus dan valt het wel weer mee…

1 like

Ja maar goed 320 euro, daar koop je een complete skx voor, met rubber en staal. En dieper dan 200m kom ik toch nooit, dus meer heb ik niet nodig.

1 like

Thanks @RLC, er zat 1 onbekende review voor me tussen.

Er moet even wat uit, maar ik denk serieus aan de professional met staal en (als het budget oprekt) ook met rubber. Want ik ben wel klaar met op een nieuw oranje monster wachten… :joy:

1 like

Heel gaaf ding. Ik ben er bijna zeker van dat deze er gaat komen, maar zit nog tussen de 24 (!) varianten te twijfelen. En wil hem een keer gepast hebben.

2 likes

Klopt, maar dit model is ook wel een eigen topic waard :wink:

Toen ik de eerste renderingen zag, was ik wel enthousiast. Een paar weken geleden toen ik de eerste reviews zag ook. Inmiddels ook ruim besproken in het Doxa Only topic en zelfs In HF lid heeft hem inmiddels (maar is ook weer teruggestuurd ivm niet juist uitlijnen).

Het is wel een dikkertje en dat heeft me in de afgelopen weken van razend enthousiast naar twijfelachtig gebracht. Ik vind het zo jammer dat je Doxa niet ergens kan passen, want veel horloges moet ik toch echt eerst om de pols zien.

2 likes

Eem Doxa verkooppunt in Nederland zou wel erg gaaf zijn.

3 likes

Mooi horloge, echter zijn de uur-markeringen naar mijn mening wat aan de kleine kant en staan (te)ver naar buiten. Afwerking ziet er goed uit.

Uiteindelijk wil je toch deze:

4 likes

Dat denk ik ook…

1 like

Dat denk ik niet :sweat_smile: vind die 600T echt véél mooier

1 like

Ja hij is wat meer allround. Ik vind hem erg geslaagd. Alleen de Doxa Sub300T is de big daddy en de Oer Doxa. Het icoon op ongekende hoogte. Samen met de Rolex Submariner, Blancpain Fifty Fathoms en de Omega Seamaster Ploprof de 4 pioniers in the battle of the deep. Historisch gezien zijn deze 4 horloges de pilaren waarop het hedendaagse duik horloge is gebouwd.

3 likes

Is ook héél cool. :sunglasses: Voor mij is de kast allemaal te hoekig.

Ik ook. Véél mooier.

Ja tering. Had ik me voorgenomen om nooit een Doxa te kopen, gebeurt er dit…

Erg geslaagd! Zou 'm graag eens in het echt zien, maar ja… misschien maakt Tactical Seefrog weer een hommage :joy_cat: