Doxa horloges - seriously cool divers!

Omdat ik niks zie waaraan je 1000+ euro moet neertellen voor een eta 2824 van een klein merk. Waarom moet je het dubbele betalen tov een squale, sinn etc Afwerking en kwaliteit waren ook zozo van wat ik las. Je betaald inderdaad grof voor het merk en ontwerp.

3 likes

Doe jij mee? :wink:

Dat ik zeg dat ik hem te duur vind komt misschien omdat het voor mij de duurste ooit word​:grin::grin::grin: maar vind het al jaren de mooiste dus dan is ie het ook waard hè…

1 like

Welkom in de wereld van horloges. Een Tudor BB36 heeft als basis ook een ETA en een aantal Breitlings ook.

5 likes

Dat zijn chronometer uurwerken en van een luxe merk. Doxa heeft beide niet.

Ik sluit niet uit dat deze er gaat komen. Gaaf eigenzinnig ontwerp, icoon en ook nog redelijk geprijsd.
Of de huidige collectie mooier is dan de vorige weet ik nog niet. Het Domed saffier en HEV was eigenlijk juist gaaf aan de vorige 1200 Sub.

4 likes

Omega Seamaster vorige generatie ook. Inderdaad heel veel Breitlings. Alle Tudor Black Bay ETAs. Tudor Pelagos 25500tn Two liner. Genoeg ETA uurwerken bij titanen van horloges.

1 like

Mensen hoeven het ook niet te begrijpen. Wanneer je als kind gefascineerd was door deze man…
image
Geboren bent in 1967 dan maakt het allemaal geen reet uit. Ik wil hem gewoon…

14 likes

Hmmm twijfels, toch maar een seiko…

Zeker geslaagd merk en design… Hier mijn Sub1200t, een echte aanrader.

Dit is de versie met HEV en domed saffier @royke74

11 likes

mee eens…

2 likes

Ik vind ze gaaf😍

Met name de 300t.

De 1200 is mij alweer veel te groot voor mijn damespolsjes

2 likes

image

2 likes

kwaliteit zozo???
Fantastisch bedoel je. Ik heb nergens een idee dat er beknibbelt is aan de afwerking. Dit is er echt 1 om eens in het echt te zien!!!

2 likes

Hoe krasgevoelig is de bezel eigenlijk, @Eddio?

Ik ben al een tijdje gek op deze.

18 likes

Ik heb zelf geen moderne doxa gehad en het verschil wellicht ook per horloge. Maar ik heb wel verschillende topics op bijvoorbeeld WUS gezien waar ook de mindere punten worden aangestipt.

https://forums.watchuseek.com/f67/doxa-sub-1200t-sharkhunter-honest-review-strengths-weaknesses-588595.html

2 likes

image

12 likes

Hmm, ik vind ‘spullen’ nog niet hun prijs waard, omdat ik ze het mooiste (in hun soort) vind. Als ik al die ‘spullen’ gekocht zou hebben, dan was ik 30 jaar geleden al failliet verklaard… :blush::wink:

1 like

Ja spullen, het gaat hier om één spulletje voor een hoopje geld.
In mijn ogen is dit het horloge bovenop de hele hoop horloges welke de afgelopen jaren de revue gepasseerd zijn, ik heb me dan ook voorgenomen na aanschaf hiervan minimaal een jaar niets anders te dragen, lijkt me ook wel eens een verfrissend experiment, kijken of ie echt van mij wordt…

1 like