Doxa horloges - seriously cool divers!

En je weet wat ze zeggen over faillissementen en geslachtsziekten, :joy::joy::joy::joy:

.> Waarom vinden mensen doxa’s te duur
< Geeft uitleg waarom ik doxa’s duur vind
.> i dont give a fuck

oohhhh oke

8 likes

Je hebt wel een punt wat betreft Squale. Je ziet echter wel dat de prijzen direct stijgen boven list als ze op de tweedehands markt komen oftewel Squale snijdt zichzelf ermee in de vingers door ze te goedkoop weg te zetten.

gewoon een gezonde discussie

Wat mij vooral is opgevallen bij Doxa is hoe hard de prijzen voor de vintage 300(t) opeens de lucht zijn ingeschoten. Een jaar of 6-7 geleden is het opeens op een jaar tijd 3-4 voudig geworden en daar zijn ze gebleven al die tijd.

Prima in mijn ogen. Vanwege de glanzende bezel vallen kleine krasjes ook niet zo goed op. Deze is ongeveer 3 jaar oud en dit is ergste deel ingezoomd.


En als je wilt zou je er nog een capecod doekje aan kunnen wagen.

6 likes

Zal dat eens lezen want ken de discussie niet. Maar mijn eigen ervaring is dat ik echt onder de indruk ben.

Mijn ervaring is in ieder geval zo goed dat een tweede Doxa op mijn wishlist staat.

2 likes

Hahaha,… Ik begin maar eens met de eerste :+1:

1 like

:stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bij welke modellen is dat? Ik zag een tijd terug dat je voor 500 euro ze nog niet meteen kwijt was in het blauwe deel die standaard squale’s. Qua indruk en merkbeleving zijn beide merken voor mij een beetje gelijkwaardig.

Doe mij maar een vintage trouwens. Ben benieuwd als die terug is van de horlogemaker.

5 likes

Dat is dan een diver waarmee je niet het water meer in kunt… :frowning:

Ik kan me wel voorstellen dat je een beginners-Doxa neemt voor zomer horloge. Lekker kleurrijk, interessante kastvorm en verder niet een prima en betrouwbaar uurwerk.

Ik vind het een interessant merk, maar wat een lelijke dingen :hushed:

2 likes

Ik heb die eerste review gelezen. Over de daar genoemde bracelet en clasp kan ik niet meepraten, dat is namelijk de oude variant welke ergens in 2016/2017 vernieuwd is tot de versie ik heb. Het punt met de stamped logo en tekst zie ik inderdaad ook een beetje maar stoort me niet.

De paint coverage issue zie ik niet in mijn versie terug, dit zou een qc issue kunnen zijn geweest. Ik kan de consistencie van de qc echter niet inschatten dus als dat vaker gemeld wordt dan zal dat waar zijn. Ben dan wel benieuwd of dat dan in een bepaalde serie of gewone alle reissues terug te zien is.

2 likes

De speciale uitvoeringen bedoel ik dan, niet de standaard versies.

ja het zijn uitgesproken modellen.

1 like

Trekker overgehaald! Sharkhunter onderweg👌ben benieuwd!

13 likes

Mooi merk met een mooie historie. Enige “nadeel” is dat garantie bij doorverkoop niet overdraagbaar is.

9 likes

Gefeliciteerd man…!!!

1 like

Dankjewel! Het zal wel even duren voordat ie binnen is, denk wel iets langer dan normaal?

1 like