Doxa horloges - seriously cool divers!

Weet je wat het is? De een heeft goede ervaringen de andere slechte. Er zijn hier leden die een permanente erectie van Seiko krijgen. Mij heeft het merk alleen maar teleurgesteld. Ik heb nog nooit een Doxa gehad. Ga ik issues krijgen? Ik weet het niet maar ik wil hem gewoon.
Het internet is ook geen goede graadmeter. Goed voorbeeld is een filmpje van iemand die Tudor service door het slijk haalde maar dit bleek aan de AD te liggen. Ik heb top ervaringen met de Service van verschillende merken maar daar zullen net zoveel slechte ervaringen tegenover staan. Als het allemaal slecht zou zijn is het snel gedaan met een merk.

5 likes

Ook nog nooit een Doxa gehad.

Ik vind deze geweldig maar wist pas van het bestaan van deze uitvoering af nadat hij al uitverkocht was…

7 likes

Prullen? :thinking:

Even voor de duidelijkheid, ik bedoelde met “nog even niet” dat ik moet wachten met “my call to adventure” omdat ik hem nog niet heb… :hugs:

1 like

Ik bedoel die modellen op de Aziatische Doxa website die eruitzien als plakmerk horloges.

1 like

Zijn toch echt allemaal Swiss made en ik heb geen enkel ander model gezien met een ander merk dat identiek is. Neemt niet weg dat het mijn ding niet is.

2 likes

Owh, die ken ik niet.:slight_smile:

Met dank aan onderzoek door @bordewolf, blijken er tussen de nieuwe en de oude versie wat verschillen te zijn en verder laat ik me lekker verrassen. Ik vermoed dat het (voor mij) niet zo’n ander gevoel geeft maar we gaan het beleven.

Tenminste, wanneer hij er eenmaal is uiteraard…

image

4 likes

Ik heb zelfs 10 minuten geleden nog reactie gehad van Doxa op de vraag of er vertraging in de levering word verwacht dit blijkt niet het geval.
Ik word vooralsnog keurig en correct te woord gestaan dus ben tot zover tevreden :grin:

1 like

Nou… Niet het geval is wat zonnig gezien… :joy:

image

Zal erover ophouden, sorry… :hugs:

5 likes

Of Doxa iets is ??/
Mwah, ik heb er wel enkele :wink:
Bij de oudere modellen ( vnl Sub 300T) is inderdaad niet aan onderdelen te komen.

18 likes

:joy: :joy: :joy:,
We hebben het hier over de service gerichtheid toch?, niet de waarheid :joy::joy::joy:
Je probeert me toch niet gek te maken hè😂

Er is me in ieder geval op vriendelijke toon op de mouw gespeld dat het horloge er medio volgende week zou moeten zijn :grin::grin:

2 likes

Serieus? Wat een gave verzameling😍

Ik heb een paar jaar geleden deze gehad:

Gaaf horloge en (toen) veel waar voor je geld. Vond hem ook goed gemaakt. Neemt niet weg dat ik ook de verhalen ken over de kwaliteitsissues. Met name de verf die liever niet op de bezel blijft zitten. Ook te zien bij het exemplaar van @EricPP hierboven. Later heb ik vaak een vintage exemplaar overwogen, maar ik vind ze eerlijk gezegd niet zo mooi oud worden.

Het probleem is denk ik dat mensen door eigenarenwissels, verhalen over Chinese stalen banden en onduidelijkheid over de herkomst van andere onderdelen, en sterk op elkaar lijkende maar toch subtiel veranderde horloges niet meer zo goed weten waar ze aan toe zijn. Zo is het voor mij in elk geval.

Het is een beetje flauw van je om daar commentaar op te geven. Je kunt geen Seiko-topic openen zonder een zure opmerking van jou tegen te komen over de uitlijning van chapterringen. Nu ben je zelf in de hallelujah-stemming en nu zijn zelfs een paar voorzichtige kanttekeningen je al te veel.

2 likes

Ieder mag zijn mening hebben hoor. En denk dat het met deze nieuwe 300T wel snor zit met de herkomst van de onderdelen. Er waren wel meer dingen dan die chapter ringen maar ik ga er niet over door. Ik vind de turtles van Seiko geweldig en de SKX ook maar gewoon te veel teleurgesteld. Zoals ik al zei. Iedereen heeft zijn eigen ervaring. Iedereen mag Doxa ook afzeiken tot de grond. No hard feelings. Voel me echt niet op mijn pik getrapt als je dat denkt.

1 like

:sunglasses:
ik ben nog steeds heel blij met dit oudje!

5 likes

Ik heb hem toen zo over genomen en ook weer verkocht. Weet niet als dat ‘standaard’ was.

Goh…laat ik nou net z’n Poseidon neef hebben…

9 likes

Neeee, zeker niet! :hugs: Ik probeer uit alle macht te voorkomen dat ik gek wordt, van het wachten… :joy:

image

5 likes

Ik zie de uitgebreide unboxing en review tzt graag tegemoet :sunglasses::+1:

2 likes

Ik volg doxa niet meer zo intensief, maar ik weet niet beter dan dat dit oude geruchten zijn en doxa vorig jaar is overgenomen door de Jenny familie? Heb je een bron?

3 likes