Bewust zo geschoten met de blauwe achtergrond? Gele dial komt er mooi uit.
Ok, ik heb een probleem: ik heb per ongeluk dit merk ontdekt. Beetje de schuld van @Eddio die er zo razend enthousiast over is.
En heb ik ineens dit topic op ‘in de gaten houden gezet’… Daar kan alleen maar ellende van komen…
Maar wat een gave dingen zijn dit. Dat functionele, ongepolijste ontwerp, de historie die eraan kleeft…gaaf. Origineel vintage het mooist natuurlijk, maar van dit merk vind ik de reissue meer dan acceptabel
Helemaal met je eens. Vind het bijzonder stijlvolle horloges.
Je hebt dus precies wat ik had vorig jaar toen ik het Doxa Only topic voor het eerst opende:
Doxa… pfffff wie… wat… WAAAATTT
Doe de gordel maar vast om want in het begin denk je, oranje… neeehhhh…
Voordat je het weet wil je ze allemaal.
Mooi shot!
Ik zeg: go for it!
Als ik m2c mag geven: ga voor een 1200T als je er 1 kan vinden, dus de voorloper van de huidige 300T.
Deze zijn imho toch mooier/beter (sorry aan alle nieuwe adepten , daarom maar even de blur…) met name vanwege de dikkere gekartelde rand op de bezel op de 1200T (de nieuwe is zo dun, nog maar 1/3 van de hoogte van de bezel of zo? Toen ik dit eenmaal gezien had viel de nieuwe 300T voor mij af. Ook omdat ik hiervoor al meerdere 1200T’s had gehad…).
Deze hebben verder licht gebold saffier, standaard een HEV (typisch Doxa, samen met Rolex uitgevonden), mooiere bandaanzet, geen oranje op de kroon (kan prima bij de meeste kleuren, maar bij de gele past dat bv niet). Wel een plus van de 300T vind ik de sluiting…
Ik heb voor mijn 5e Doxa bewust weer voor dit type gekozen (ook al staat er bij mij 300T op, het is een limited met een 1200T kast).
Plaatjes voor de sfeer:
Verder is de maat het zelfde toch als de 300t?
Volgens mij wel ja.
Dank je voor de beknopte workshop. Inmiddels was ik - precies om de door jou in de blur genoemde argumenten en de tips van @Eddio - ook al tot een voorlopige conclusie gekomen dat ik vooral eens naar een 1200 moet gaan uitkijken. Dank voor de bevestiging hiervan
ALS ik er een wil uiteraard…
mooi hoor…
Wat vinden we hier van? Mooie shark mesh (geborstelde vlakke links, van Strapcode/Taikonaut).
Dit is overigens een archiefplaatje - deze Doxa is nu bij @Eddio.
De band heb ik (stom-stom-stom) verkocht, maar nog aan te schaffen nieuw (>100eu )
Punt is dat ik de stalen BOR band van Doxa erg mooi vind, maar wel iets lomp door de dikte en met name het gebrek aan tapering richting de sluiting… Viel me met name op na het dragen van mijn Doxa op een MN strap, wat ook erg goed staat imo.
Kan prima imho!
Edit: maar ik ben nu eenmaal een mesh adept…draag zelfs mijn speedy en Seiko MM het liefst op mesh
Mij doet die mesh niet veel eigenlijk. En grappig dat je de tapering noemt, die vindt ik juist niet mooi staan op de 300 serie. De rechte BOR bij de 1200T vindt ik juist super. Zo heeft iedereen een andere smaak.
En ja de BOR is geen dunne jongen maar man man wat zit dat toch comfortabel.
Staat hem heel goed.
Mooie optie naast de Doxa bor band.
Ik vind trouwens de Doxa rubberen straps eigenlijk helemaal niet zo interessant.
Te modern voor een horloge als dit. Ik zou hem daarom altijd op staal aanschaffen.