Prachtig exemplaar, heel veel plezier ermee!!!
Goedemorgen allemaal!!
Wat is het toch een prachtig uitzicht he die Doxa… Combi Searambler op de oranje strap blijft toch mijn favoriet met het zomerse weer.
Miljaar Peter, heb ik dat hele verhaal gewoon helemaal gemist!
Welkom bij “the Doxista’s club” ![]()
Ik heb de Yang bij jou Ying ![]()
Gefeliciteerd met deze mooie Doxa diver.
Die is ook prachtig!
En een limited; had hem al eens eerder voorbij zien komen, wellicht zelfs die van jou…
200 is toch zn kleintje?
Nee deze is 42mmx44,5mm, en een andere modellijn.
Een mooi historisch model.
SUB 200 T.GRAPH II
Heel gaaf zeg! Maar bij chronos vraag ik me toch altijd af hoe veilig het is om ermee te duiken. Lijkt me eng ![]()
Peter, waarom regel je een nieuw uurwerk meteen af?
Ik laat hem eerst een halfjaar inlopen.
Is het niet te snel na 1 dag?
Ik laat het horloge zich eerst aan mijn dagelijkse routine wennen.
En dan misschien, vooral deze duiker vind ik spannend daar hij 1200m water resistant is.
Ik weet dat je een horlogemaker bent daarom deze vraag ben ik gewoon benieuwd naar.
Hoeft niet die worden uitvoerig getest.
Heel simpel. Ik zag in de meeste posities plus 6 tot 8 - gaat nog wel. Maar 1 positie (kroon boven, niet het vaakst voorkomend maar toch) van plus 26. Ik weet dan meteen dat het aan de afstand tussen de kompaspennen ligt (we praten over een paar honderdste mm hier) en dat de spiraal er waarschijnlijk niet precies tussenin ligt. Kompaspennen zijn naar elkaar toe te draaien; of uit elkaar - hier deed ik het laatste. Dan de spiraal precies er tussen richten onder sterke vergroting. Balans moet geheel stil liggen. Eerst rotor, automaatkloof er af en de veer ontspannen. Weet ik meteen of alle schroeven goed vast zitten, in alle kloofschroeven zet ik even een schroevendraaier om te “voelen”.
Eindresultaat - grootste afwijking is nu plus 11, de rest is -1 tot plus 3. Dagelijkse afwijking nu is + 0,75 s. per dag. En sowieso - ik wil altijd even weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Zag er qua smering keurig netjes uit verder; dekselpakking wat schraal dus eerst even in een Fomblin-vetkussentje gedrukt.
Ahhh kijk dat is inderdaad een flinke afwijking.
Daar komt jou ervaring ook nog bij.
Dank je voor de uitleg.
De spiraal richten is wat ik echt het lastigste van een hele service vind.
Dankjewel voor je uitleg.
Heren Doxista’s ik ben nog steeds laaiend enthusiast van de nieuwe Doxa 200 T.Graph!
Ik heb zelfs mijn Omega mk4 te koop gezet.
Teckel denkt dat ik alle realiteitszin heb verloren! Of hij heeft honger en projecteer ik mijn waanzin op hem
Die 200 T.Graph is inderdaad geweldig! 5,2 K voor een Valjoux 7734 vind ik dan wel weer stevig… …maar blijkbaar hebben ze nog ergens een NOS batch 7734’s op weten te duike(le)n, 300 stuks. En dat zou dan wel weer vrij bijzonder zijn.
Ik zie hem op de site alleen in oranje…?
O nee wacht, het is geen Limited, ik keek verkeerd. het is de “II” . Gevonden!
Dat laatste.
Wij hebben trouwens een teckel incoming….
Mijn moeder en stiefvader hadden er 2; Doortje en Asterix. Doortje was een loeder, beetje vals ook. Helaas leefde zij het langst. Asterix is legendarisch, en vereeuwigd in gegoten gips door mijn stiefvader; hij heeft er 4 gemaakt. Hij heeft het exemplaar met de as van As er in verwerkt. ![]()
Hier is de mijne. Heel rustig, weinig aandacht nodig, af en toe een struisvogel-plumeau.
Mijn stiefvader was decorontwerper/art-director bij de NOS/NOB. Hij kon wel wat. Zijn boetseerwerk en tekeningen zijn subliem; zijn schilderijen wat kitscherig soms. Loopt op zijn laatste benen dus hij maakt niet veel meer.
Owjee, kijk maar uit Teckels zijn net vrouwen, willen altijd het laatste woord hebben. Reageer je niet zoals het hun zint begginnen ze te blèren als een marktwijf! ![]()
![]()
![]()
Karakter met een grote K. Mijne is 12 jaar maar nog zo gek als een deur. Prachtige makkers!