Nu Doxa de Sub 750T weer heeft uitgebracht, is het een mooie gelegenheid om hier mijn originele uit 2005 te laten zien.
Ik vraag me af waarom deze groter is dan de 300T? Plus een flink stuk duurder zonder COSC certificering en Hev.
Ik zie er niet de noodzaak van in om dit model terug te brengen. Buiten het feit dat het een historisch model is. Is er niet veel anders dan de 300,300T en de 1500T.
![]()
Is er iemand die hier wat over kan zeggen of uitleggen welke plaats de 750T in het Doxa universe inneemt?
Gaaf effect op het bolle glas
Ja he, dan is een vlak glaasje maar saai
Zo op dat gele bandje toch wel erg lekker!![]()
En weer thuis … ![]()
Nou dat viel even tegen! ![]()
Doxa zit in een bedijfsverzamelgebouw zonder eigen gezicht aan de buitenkant, overigens gelegen achter best wel indrukwekkende gebouwen met een Rolex logo erop. Die zit er dus ook. Doxa had wel een paar parkeerplaatsen vv. een bordje met opgeplakte Doxa stickers.
Ik heb op de eerste verdieping uiteraard even aangebeld. De persoon die me zou kunnen helpen was net aan het lunchen. Tja, dat moet ook gebeuren hè. Zelfs als er een liefhebber uit NL voor de deur staat. Op de vraag of ze iets van een collectie of ‘historisch overzicht’ hadden kreeg ik vooralsnog een schuchter néé te horen, een winkeltje was er ook niet. Maar als gezegd diegene die de deur open deed ging er eigenlijk niet over en leek zelf ook niet echt tijd te hebben.
Ze zijn bepaald niet gewend aan consumenten aan de deur. Dat is in tegenstelling tot mijn ervaringen later die dag bij Omega/Swatch, waarover ik nadat alle foto’s heb uitgezocht in de betreffende only-topics wel even een kort fotoverslag zal plaatsen.Vooral de musea waren meer dan de moeite waard!
Uiteindelijk dus niet bij Doxa binnen geweest. Mijn planning liet niet toe om ‘na de lunch’ nog eens terug te komen. Helaas.