Doxa only

Tja …
:joy::joy::joy:

Dat donkerblauw is ook tof! Jouw Divingstar 300 ziet er ook fris uit, ook dat bolle glas en die is ook COSC toch? Lekker hoor. :star_struck:

Welke heb je op ‘t netvlies?

1 like

14 likes

De professional of de Searambler
300T of er moet nog een heel nieuw model uitkomen.

COSC is hij zeker! Tussen de 0Sec/D en +2Sec/D
Thuis meestal de Divingstar om, of de Speedy :grin:

5 likes

Ik draag de 300T het liefst op de Doxa rubber band. Dat is een stuk lichter. Terwijl ik echt een bracelet guy ben.

8 likes

Ik zou zelf voor de Professional kiezen, zoals ik al schreef true to it’s original:sunglasses: die wit/zilveren is voor mijn smaak ook echt te licht.

Netjes!
Ik kan er na één dag natuurlijk nog niet veel over zeggen maar de eerste 24h zat ik op +2,3s/dag en dat is best strak. Mijn Squale 1521 MM loopt op +7s/dag. :see_no_evil:

Ik heb er twee rubberen banden (zwart en oranje) bijgekregen, die ga ik komend weekend eens proberen. Het is inderdaad wel een zwaar klokkie, met z’n 186g. maar hij ligt wel erg lekker op de pols dus ik merk er weinig van. Ben ook wel wat gewend. :wink:

Naast het rubber heb ik ook een ‘bespoke’ cavans/leren Doxa band erbij die Danny speciaal heeft laten maken. Héél erg fraai, maar niet mijn kopje thee. Dus die komt binnenkort in 't blauw of ik hou hem erbij in de doos. Hoe dan ook, die band ga ik niet dragen. Staal of rubber heeft mijn voorkeur.

Ik vind trouwens de Doxa BoR band wel heel tof bij dit horloge! Terwijl ik niet per se fan van BoR of andere ‘drukke’ banden ben. Er waren ook twee halve linkjes bij waardoor deze echt helemaal goed op maat te maken was. Dik tevreden over.

Draag 'm nog steeds met veel plezier!

Mooi hè, @VriesKou:stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Ik heb overigens een boek over de Doxa SUB incoming!

Leuk voor op de koffietafel (die ik niet heb … :joy:) maar ook om wat meer te leren over het merk en de historie van de sub. Ik kwam dit boek tegen op WatchUSeek.

Hier te koop voor een beste prijs :see_no_evil: … nét geen honderd euro: Klik.

Disclaimer: Ik heb geen enkel belang bij (verkoop van) dit boek. Gewoon een leuke vondst, vind ik. Ik hoop ook dat alles wat ik ervan verwacht uitkomt. :wink:

8 likes

2 gave modellen, deze 2 foto’s laten mooi de verschillende schaalverdeling zien in ft en meters, wat is daar de gedachte achter?
de meeste hebben ft verdeling, ik kan geen logica ontdekken. De carbon sub 300 prof heeft dan weer meters aanduiding. :grey_question:

2 likes

Op dit soort vragen hoop ik na lezing van het boek een antwoord te kunnen geven. :wink:

Bijzonder, dat ze verschillende meetstelsels gebruiken. Vind ik ook niet zo logisch eerlijk gezegd. Benieuwd naar het antwoord! Ik heb al wel ergens gelezen dat de buitenring iets met de decompressie te maken heeft. Maar hoe zo’n ‘tabel’ precies werkt weet ik (nog) niet. Ik ga dat zeker nog uitzoeken.

2 likes

Als ik het zo snel zie is er geen gedachte, het is het een of het ander:

The Outer Ring shows given dive depths in feet or meters (“FT” means the depth is measured
in feet).

Zal wel met de doelmarkt te maken hebben, in de de USA (grote markt voor Doxa) werken ze met feet, in Europa met meters. Zoiets zal het zijn. Denk ik.

1 like

Ik heb ook een van die uitgaves. Leuk op door te bladeren vanwege de vele foto’s. Maar nu niet het grootste naslagwerk.

2 likes

Ik zie hier toch nog aardig wat tekst voorbij komen …

… dus ik hoop dat deze meest recente uitgave wat meer is dan alleen een fotoboek. Maar goed, ik ga het zien. Evengoed wel een leuk cadeautje aan mijzelf. :wink:

1 like

De mooiste.

1 like

Dat zou ook mijn veronderstelling zijn. Eigenlijk is me dat nog nooit opgevallen :sweat_smile: gelukkig heb ik de juiste.

1 like

Een klein weekje de 200T om de pols. Heerlijk horloge en een mooie maat voor mijn pols! Het nadeel? Je wilt meteen meer kleuren! :joy::see_no_evil:

17 likes

Als ze daar nou eens zo’n gebold glaasje in zetten :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Haha, zo herkenbaar! :joy:
Ik moet nog even het verschil tussen de 200T en de 300T opzoeken, maar zo op 't oog zie ik een redelijke gelijkenis met die van mij (de 300T). Mooie Sharkhunter.

1 like

De maat valt inderdaad mooi, doet eigenlijk nog best fors aan voor z’n specs👌

1 like

Dan staat er nog een mooie blauwe in het blauw :wink: (geen idee of ik dat hier mag melden)

1 like

11 likes

Geinig detail, 't vissie op de kroon … :sunglasses:

10 likes