Dat lijkt me ook anders had ie er geen aan Michel Laval moeten geven
De foto’s hierboven zijn allemaal 300 of 300T, dus als je een 1521 kunt hebben, dan zou een 300(T) zeker ook moeten kunnen, qua formaat in ieder geval.
De 200T is kleiner en je hebt sunburst wijzerplaten als extra optie. Ik denk dat dat de belangrijkste verschillen / kpi’s zijn.
En dat de stalen band vanaf de endlinks beter de pols volgt bij de 300 en 200T dan bij de 300T, zeker bij de wat kleinere polsen.
Hier een archieffoto van mijn 300T. Deze is weg, maar er komt een 250T GMT voor terug.
Ik heb bij de 300T twee fraaie OEM Doxa rubberen bandjes (oranje en zwart), die als het goed is al exact op mijn maat zijn afgeknipt. @SSFS heeft kennelijk dezelfde polsomtrek!
Nu ontbreekt wél de vereiste sluiting. De sluiting van de BoR heeft aan één kant nl. niet de juiste koppeling om de rubberen band vast te zetten. Dit ‘koppelstukje’ (rood omcirkelt) zit er niet aan …
(Bron: foto geleend van WatchUSeek.)
… en dus moet ik op zoek naar een nieuwe. Da’s wel een prijzig sluitinkje.
Voordat ik die zoektocht begin wil ik even zeker weten of de bandjes echt op de juiste lengte zijn en of het ook een beetje tof is! Dat laatste geloof ik overigens wel, afgaand op foto’s die ik voorbij heb zien komen.
Gelukkig kwam @VriesKou met een tip, ‘bij onze Chinese vrienden’. Een merkloze sluiting met dezelfde kenmerken. Prima om even te passen denk ik en dus gelijk maar besteld …
Zo kan ik voor iets meer dan een tientje even proberen of 't wat is met de Doxa rubberen banden. Als ik er dan helemaal weg van ben kan ik altijd nog de OEM sluiting kopen. Want dat voelt dan toch beter, bij deze prachtige Doxa.
Jaja, ik ben gek … ik weet het. ‘All-in’ toch @Royce?
Toffe foto!