Klopt, heb ik geprobeert maar geen succes. Het is een Italiano caoutchouc rubber band, wellicht dat dit een quick fix in de weg staat.
Rubber draagt toch ook wel lekker(der) hoor!
En dus weer terug …
Exact dat heb ik ook wel eens bij een Seiko band gedaan. Strak ‘oprollen’ met een tie-wrapje vast en dan half minuutje in een kopje gloeiend heet water (uit de waterkoker), daarna laten schrikken onder koud water. Werkt prima! Te goed zelfs. Bleef opgerold.
Ik heb ook wel eens een echte ISOfrane gehad, geloof ook niet dat die in vorm blijft. Ja, misschien een klein beetje. Of wat langer onder water houden, of … gewoon proberen. Ik zou trouwens met mijn wetenschap van nu gewoon even 460 euro weggooien voor een OEM band met sluiting. Dat verdient jouw toffe Caribbean @Spooler.
Daar wordt je toch bang van , hoe fijn de band ook is.
Inderdaad. Het voelt alsof je ineens oog in oog staat met een (ijs)beer …
Maar, zonder gekheid het lijkt veel geld en dat is het ook. Maar ik heb nog wel gekkere prijzen gezien voor bijvoorbeeld stoffen bandjes en wat dies meer zij. Enne, tja zolang de gek het er voor geeft gaat er niks veranderen.
Waar ik overigens gek van zou worden, als je zo’n bandje (nieuw) per ongeluk net iets te kort afknipt en daarna dus weg kan gooien. Daar zou ik pas echt ziek van zijn!
Ik heb overigens voor mijnes geen 460 euro uitgegeven hoor! Echter, wetende wat ik nu om de pols heb had ik me er wel toe kunnen laten verleiden om 't ervoor te betalen. Het zijn wel echt goed passende banden en de sluiting vind ik super etc. Dat heb ik ook al eerder geschreven. Ik ben er gewoon dik tevreden mee.
nou ook weer niet zo bang
.
Ik geloof je meteen hoor dat ie het waard is. Ik ben wel bang, als ik kijk hoe de band na de kast afloopt, dat ie mij niet mooi zou staan. Ik vrees dat mijn polsen daarvoor te smal zijn.
Ow ja, dat is ook zo.
Hoe ik erbij kom snap ik zelf ook niet. Maar ik zit dus te oriënteren op Doxa.
Ik kijk dus naar de 300 en 300T. Los van prijs en technische details, wat is afweging tussen die twee? Ergens vind ik het bolle glaasje heel tof. Maar aan de andere kant maakt dat de dial misschien weer heel klein.
Beetje verkeerde topic @Petteflet maar soit als de gemiddelde Squalista ook een Doxista blijkt te zijn. Check dit artikel:
https://www.watchonista.com/articles/opinions/decisions-decisions-do-i-buy-doxa-sub-300-or-sub-300t
Ik ben zelf voor de 300T gegaan. Met 500 euro korting gekocht bij een Italiaanse juwelier.
De 300 was er volgens mij (iets) eerder (jij bent gevoelig voor dat soort dingen
). Los van het bolle glaasje (wat zeker tof is) is ie wat slanker (iets langer en platter) en een stuk lichter, ook door een dunnere band. Heeft een iets rustigere bezel en is COSC gecertificeerd. Wel ‘maar’ 300m waterdicht ipv 1200 en geen HEV. En ik vind hem mooier op rubber dan de 300T
Zal ik deze discussie anders even verplaatsen naar Doxa Only @Petteflet, dan houden we de merken een beetje bij elkaar: Squale bij Squale, Doxa bij Doxa …
Jij plaatst hier zo vaak een Doxa dat ik dit de beste plek vond. Maar natuurlijk, ik ga ook nog wel even grasduinen in Doxa-only.
Edit: Verplaats trouwens maar gerust hoor. Dan houden we het idd wel beter bij elkaar.
Plaatje plaatsen of een discussie starten is als appels en peren … gelukkig zijn we allemaal liefhebbers van beide merken. Ik heb de discussie voor je verplaatst.
Ik vind trouwens mijn 300T erg tof, maar de 300 heeft door zijn bolle glas meer een vintage vibe. Maar, daardoor ook wel een wat klein ogende wijzerplaat. Als ik zou moeten kiezen, wil ik ze eerst naast elkaar zien. Ik denk dat is toch voor de 300T zou gaan. In de versie zoals ik ‘m heb, of de Carribean (blauwe).
Klopt, 1967 (300) vs. 1968 (300T).
Ja heel gevoelig. Maar ik had inderdaad ook al iets gevonden dat de tijd tussen de 300 en 300T maar heel kort was. Dus allebei wel historisch correct.
Goeie opsomming die je maakt! Dan lees je idd wel ‘verschillen’.
Ah goed artikel!
Ja over die vintage vibes heb je wel gelijk. Daar zit misschien een beetje de afweging. Ik hou altijd wel van vintage vibes… alleen een groot deel van mijn collectie bestaat al uit die vibes.
De BoR trekt mij trouwens niet zo. Ik denk ook niet dat ik hem daarop zou dragen. Het zou dan ook mijn voorkeur hebben er 1 te vinden op rubber. Want anders ben ik alsnog > €400 extra kwijt.
Tja… Ik heb een soort van “aan/uit relatie” met deze Doxa 600T Professional, zoals ik die vroeger had met een ex van me die bloedmooi was, geweldig was tussen de lakens maar een onuitstaanbaar karakter had. Het is wel een heerlijke zomer-knaller met dat oranje, het draagcomfort is alleen iets minder omdat hij hoog op de pols ligt en de rubberen band wel wat dik (en dus niet flexibel) is.
Goeiemorgen mannen
Het is al gezellig hier in de doxa only
Mijn dag kan al niet meer stuk
Gelukkig zeurt een horloge niet aan je hoofd en krijg je niet allerlei taken opgelegd. Dus ik zou zeggen: mooi blijven dragen!
De aanstichter…
Deze heeft inderdaad wel wat beweging veroorzaakt in het forum!