Doxa only

Hi Paul, hoe draagt deze op de BoR band? Zit geen taper in toch? Lijkt me een relatief ‘zware’ band voor dit horloge? Of toch wel comfortabel?

Misschien op zoek naar een kleurige vakantieduiker <1k, dus misschien is dit wat…

Edit: anderen met hands-on ervaring mogen ook reageren natuurlijk :joy::sunglasses:

:sun_with_face:

Gr, HJR

14 likes

De band is 20mm. met een 19mm endlink :upside_down_face:

Geen taper idd. Het draagt prima op de stalen band. Van het weekend heb ik hem weer op de tropic gezet.
Ik heb genoeg leuks om te dragen, maar nu al weken de sub200

1 like

Supersluiting. Horloge hoeft niet van de pols voor verlenging of inkorten van de band. :ok_hand:

1 like

Hmmm :thinking: Een beetje zware band en zeker sluiting kan nog wel eens een prettige/goede balans teweeg brengen. Met als voordeel “niet top heavy”.

1 like

True. Maar ik vind de BoR op de 1200T (/300T) al vrij zwaar en die heeft een zwaardere kast neem ik aan.

1 like

Ik kom schoon aan de haak, minus 3 schakels, :arrow_down:

7 likes

Hmm, er ontstaat wat twijfel. Denk dat deze binnenkort in het blauwe deel verschijnt.

3 likes

Beetje lomp en het is geen Oris hè? :sweat_smile:

1 like

Haha, het is inderdaad geen Oris. Zit ook nog wel naar je Deauville te loeren.
Maar ik vind hem niet te lomp. Ik hou erg van dat sixties seventies design.

2 likes

heeft deze een HEV? mocht iemand willen gaan saturatieduiken…

2 likes

Nee ik geloof dat dat is voorbehouden aan de 1500T en hoger.

1 like

Sommige 300Ts hebben wel een HEV (aan de linkerkant van de kast). Deze is rated tot 1200 meter dus wie weet heb je hem ooit nodig :smiley: of er ooit een 300T daar komt vraag ik me af :joy:

1 like

de eerste versies van de 300T hadden geen HEV…

1 like

Ah, dan heb ik niets gezegd :smiley: de huidige versie wel in ieder geval.

Waarover twijfel je?:man_shrugging:

1 like

Nou, een of andere heks vroeg mij afgelopen zondag of ik deze van de Zeeman had… ik had toen echt de neiging om een kooltje van de BBQ in haar naad te stoppen. Serieus echt…

Maar dat is niet de hoofdreden hoor. Het is een cool horloge. Maar ik heb na korte tijd in bezit niet het juich gevoel. Ik pak eerder andere horloges uit de doos.

3 likes

1200T en enkele 300 serie modellen hebben ze ook!

Edit, hier foto van mijn 1200t

3 likes

Ja de mijne heeft het ook.
Doxa Sharkhunter Sub 5000 T

5 likes

Zit me even te verlekkeren aan de 300T. :heart_eyes:
FIlmpje erbij enzo …

Schermafbeelding 2021-06-18 om 20.27.56

Die bij Jaap te koop staat is van april 2020. Niet echt een ouwetje, maar wel zonder HEV. Weet je toevallig wanneer ze ongeveer met de HEV zijn begonnen? Zijn er verder nog verschillen bekend?

3 likes