Wel zuur als er zand tussen komt!
Ik had dat laatst met mijn Helson Shark Diver, die heeft een vergelijkbare sluiting. Vanochtend was ik het zo zat dat ik de hele boel uit elkaar heb gepriegeld. Nu eindelijk weer normaal.
Niet dat ik weet… denk dat de huidige eigenaren van het merk een beetje schaamte kregen dat ze de uitvinding van Doxa vergeten waren in te bouwen…
Overigens zou ik een 1200T zoeken.
Ben benieuwd wat daarvoor jouw afwegingen zijn? Ik vind de bandaanzet (beetje ‘taper’) van de 300T wel fraai eerlijk gezegd.
De band tapered niet maar flared vanaf de endlink.
1200T Vs. 300T
HEV Soms HEV
Iets bol saffier Vlak saffier
Brede bezel grip Smalle bezel grip
Normale kroon Kroon met oranje jennyfish
Rechte band Flared band
Wmb allemaal + voor de 1200T. Enige verbetering is de clasp. Ow ja, en de 300T is beschikbaar
Just my opinion…
Oh. Heet dat zo?
Het bolle safier vind ik de enige overweging. Rest is voor mij aan beide zijden prima. Maar goed, ik zoek een redelijke nieuwe als ik er een zou kopen en de 1200T is volgens mij lastig(er) te vinden en alleen nog maar tweedehands. Als het goed gezien heb.
Ja klopt. 1200T’s zijn er niet zoveel, die waren niet normaal te verkrijgen in EU.
Ik vind zelf de bezelgrip het grootste ding, maar mn omdat ik alleen 1200T’s gehad heb.
Als je ze cool vindt (en dat zijn ze), zou ik zeker voor een 300T gaan
De sluiting van de huidige 300t is ietsje anders tov de versie bij Jaap (ratcheting knop is anders, rechte hoeken ipv een schuin gedeelte op de hoeken). Dat is het enige wat ik op het oog zo snel zie
Ben aan het dubben of ik én de TSAR en de 1521 ervoor zou willen opgeven (anders haal ik het bedrag niet en het potje is verder leeg). Sinds ik de 1521 heb draag ik de TSAR eigenlijk niet, maar ik heb eerder spijt gehad van de verkoop van dat rare quartz-ding … en dan spookt momenteel ook de spb143 nog door mijn hoofd. Pfff. Lastig!
Toch maar even bij iemand (Jaap?) langsgaan om te passen en misschien te kopen? Ik vind de 1521 ook gaaf, maar de doxa is echt wel iets anders wat mij betreft.
Dat sowieso.
Hoewel ik de 1521 ook ‘blind’ heb gekocht, valt helemaal niet tegen.
Ik heb mijn doxa ook “blind” gekocht, valt ook niet tegen
Is dit de enige uitvoering met opgelegde indexen?
Grappig was mij niet opgevallen.
Maar wel leuk.
Ik weet niet of het de enige zijn.
Is wel een limited versie.
En even groter voor mijn pols van 20 cm
Vind de 300 te klein maar wel mooi.

Hoewel ik de 1521 ook ‘blind’ heb gekocht, valt helemaal niet tegen.
Toch maar naar een Doxa op zoek?!
Nee, dat gaat me met gesloten beurs niet lukken denk ik …
Ah, ik dacht met de 1521 die er uit gaat, misschien nog iets en naar Doxa. Dan ben ik benieuwd wat er eventueel voor terug komt!
Zou iemand mij wellicht kunnen helpen in mijn zoektocht naar een Doxa SUB 300 Aqua Lung Edition? Ik heb een sterke voorkeur voor de zgn. Professional uitvoering. De Sharkhunter en Searambler neem ik eventueel in overweging.
Alvast bedankt

Doxa Sharkhunter Sub 5000 T
Deze ben je toch zeker ook wel 'n beetje zat nu.
Nee waarom hij is toch prachtig.
Die 300 is er al genoeg hier.