Doxa only

Ok…… na vandaag de hele dag de doxa om mijn pols te hebben gehad kan ik zeggen dat hij best comfortabel draagt. Grappig vind ik dat als ik hem draag zonder er naar te kijken hij me heel erg deed denken aan de Seiko Marinemaster. Dat heeft heel erg met het gewicht te maken. Qua formaat is het een mix van de Marinemaster en de seiko spb143 (die komt uit mijn verzameling het dichtst in de buurt): dikte: Marinemaster, diameter optisch: spb143.

Ik heb enkele foto’s gemaakt waar ik de drie modellen naast elkaar heb gehouden ter vergelijking.

23 likes

Leuk! Ik denk dat ik hem wil…

2 likes

Bedankt voor alle foto’s! Vind hem nog steeds erg leuk, alhoewel de dikte mij nog steeds een beetje doet twijfelen. De Marinemaster was een grail voor mij, maar ik vond hem helaas te hoog op de pols liggen. Als ik de foto’s zo bekijk is ie iets dunner dan de Marinemaster, maar niet heel veel. Ik twijfel weer even lekker verder haha :see_no_evil:

2 likes

Tja…… Marinemaster en 600t ontloopt elkaar toch niet zoveel qua dikte. Optisch lijkt de 600t dunner maar dat komt door het ontwerp van de kast. We kunnen best eens kijken of we een keer een pas moment kunnen inplannen?! Laat maar weten als je dat zou willen.

2 likes

Dat is heel tof aangeboden :+1: :+1: :+1: Mocht ik die behoefte gaan krijgen, dan wil ik daar zeker gebruik van maken tegen die tijd! Hartelijk dank!

1 like

10 likes

Heerlijke set zeg! :heart_eyes::+1:

1 like

28 likes

22 likes

Plaat lijkt wel wit zo! Gaaf ding hoor :clap:

2 likes

Die plaat is echt super gaaf! Het hele horloge trouwens ook :wink:

1 like

Uitstekend. Het is één van m’n prettigst dragende horloge’s, mede door de fijne snelverstelling in de sluiting. Ik heb er nu twee (300T’s) en beide lopen ook nog eens zeer secuur. Dus wel blij mee.

1 like

:star_struck: heerlijke knaller :star_struck::ok_hand:

1 like

Gr, HJR

27 likes

Zaterdag besteld, vandaag ontvangen. En wat ben ik blij met de 600t.
Stalen band ziet er erg mooi uit maar is nog niet op maat gemaakt.
Rubberen band vrij dik maar wel in verhouding met het horloge. Ik ben niet zo van het matchy-matchy vandaar een zwarte band in plaats van blauw. Ziet er top uit vind ik zelf.
De plaat is op foto’s mooi maar in het echt nog boven verwachtingen. Een mooie diepe donkere blauwe kleur.
Met name de combinatie van finishes is ook mooi. Polished, brushed kast en matte bezel.

23 likes

Wat een gave kleur eigenlijk zeg. Sinds kort ook echt verliefd op de SUB 300. Alleen echt een grote twijfel tussen de wijzerplaten (oranje, blauw en deze zijn favoriet :sweat_smile:).

Eerst maar eens wat horloges in de verkoop om ruimte te maken. Daarmee koop ik mezelf gelukkig iets van nadenk tijd, haha.

1 like

Ja, kleur bekennen is echt een ding bij het kiezen van een Doxa! Maar ‘tiffany’ is wat je wil natuurlijk😂

Welkom om te passen trouwens!

Gr, HJR

1 like

Gaaf man, gefeliciteerd!

En hoe vind je de hoogte, en hoe topzwaar hij is?

Ik heb de zwarte gehad. Wijzerplaat is dan erg klein t.o.v. De kast. Ik denk dat zo een searambler heel goed uit ziet

Misschien toch maar weer een doxa. Eerst ff wat andere duikers gaan passen is het idee

12 likes

Haha, daar was ik inderdaad al bang voor. Volgens mij kan je ook niet echt mis met de kleuren en heeft alles zeker iets.

Ik hou jullie op de hoogte. :wink: