Doxa only

Een van de weinige horloges waar de zwarte wijzerplaat geweldig past qua contrast met de kast!! Sexy as f#@k!

1 like

Gave kleur! Zou je een wat fotos kunnen posten van de rubberen band? Met name van hoe deze om de pols valt aan de onderkant bij de sluiting en van de zijkant als hij niet om de pols zit? Ik twijfel eraan om voor die van mij ook een rubberen band te gaan bestellen maar zag in een artikel dat die banden heel (veel te) dik zijn. Met name bij de sluiting.

Alvast bedankt.

Ik heb hem gisteravond op de stalen band gezet dus ik kan voor nu even geen foto’s maken sorry. Maar….
Je vermoeden klopt. Niet heel comfortabel helaas door de dikke sluiting en band. De caseback is vrij dik, de lugs niet echt curved naar beneden en dan ook nog een dikke band. Dat zorgt voor iets te veel ruimte tussen pols en lugs. Jammer want ik heb hem het liefst op rubber. Misschien een andere band zoeken maar ik weet niet hoe het zit met de aansluiting aan de kast.
Het is zeker een min puntje maar nog steeds erg blij met het horloge. (Elke 2 minuten even kijken hoe laat het is, herkenbaar denk ik) :slight_smile:

2 likes

Dat heeft niet lang geduurd dan! Zonde. Waarom weer verkocht?

Kapot. Eerst hoorde ik de rotor niet en daarna liep die niet meer. Denk iets los gegaan in het uurwerk.

Had echt geen zin in garantie en reparatie gezeur dus maar retour

1 like

He bah dat snap ik wel ja. Dan ben je er snel klaar mee, bij een nieuw horloge.

1 like

Dat is balen zeg. Ik snap niet dat ze die banden op die manier maken. Een dunnere band met normale sluiting had ik veel liever gezien. Op staal draagt hij bij mij prima.

1 like

Voor mij was de Searambler de eerste. Deze heeft maanden achtereen om de pols gezeten zonder tussenkomst van andere horloge’s. En dat wil wat zeggen. :thinking: :ok_hand:
Naast de “Prof” (oranje) uitvoering bijna net zo’n klassieker.
Succes.

2 likes

Wat zijn de eerste bevindingen met de Sub200 na een aantal dagen?

5 likes

Hier wat inspiratie…

7 likes

Op zijn minst een kleurrijke afwisseling tussen al mijn andere duikers en ook met de BOR-band ben ik heel tevreden. Ik heb er ook zwart rubber bij gekocht, maar dat laat ik nog even in de kast liggen.

Aardig gedaan hoe ze de band onder de kast hebben bevestigd. Het draagt heerlijk. Niet topzwaar, maar precies goed. Het bolle glaasje vind ik ook een aardig accent.

Blij dat ik voor de oranje heb gekozen.
Ik ben er heel tevreden mee!

16 likes

Hij staat je heel goed! Mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

5 likes

Ik denk dat het wel mooi wordt.
De Doxa band is curved, dus net als de BOR band mooi in/op de kast.

7 likes

Ja, heel tof! Goede keuze in zwart

10 likes

Na het plezier van de Oris 65, Omega Seamaster 300, Tudor BB58, Breitling Superocean, Breitling Colt, Doxa Caribbean en Tudor Date Day ging ik eens nadenken waar ik als merk nu het meeste mee had. Al deze genoemde horloges zijn niet meer in mijn collectie die louter bestaat uit het wat goedkopere segment.
Doxa is toch een merk waar ik jarenlang naar keek. Was het omdat ze zo lastig te verkrijgen waren? Nee het was echt de mystiek van Jaques Cousteau en zijn films en de connectie met doxa. Ook is Doxa in mijn geboortejaar opgericht. Het is ook een merk dat alleen bij kenners bekend is. Kortom er is weer een Sharkhunter onderweg…


Volgende exemplaar zal de Doxa 200 aquamarine worden en dan ben ik voorlopig verzadigd.

14 likes

Arctic_Drift_Outtakes_1883_400x400
Dankzij deze man is Doxa op mijn pad gekomen!

3 likes

Als het goed is komt hij vandaag binnen. Dat was retesnel…11-2 besteld…


Deze is wel heel mooi !

11 likes