Doxa Sub 200 wie heeft hem? Eindelijk in EU verkrijgbaar..

Sterkte en bewaar de rust :muscle:

1 like

Volgens mij niet;

image

Maar goed, iedereen lijkt tegenwoordig wel een Rolex of Omega in andere horloges te herkennen dus het zal wel aan mij liggen. :wink:

9 likes

En gelijk heb je …:wink:

2 likes

Dit dus:

4 likes

Ik lees nu op WUS dat in de nieuwe 300-reeks een Standard 2824 huist… dat is wel teleurstellend, zelfs mijn Steinhart van 350€ heeft elaboré…

1 like

Tja ook dit weerhoud me niet…

4 likes

Mee eens. In de 1200T zat een selita. Dus dan is dit weer een stapje hoger :upside_down_face:

Een mooi uurwerk is leuk, maar bij Doxa gaat het puur om functionaliteit. Daarom maakt het mij ook niet zo veel uit :slight_smile:

1 like

:upside_down_face:

Toch wil ik er ook nog steeds een!

Idem dito hier :smile:

In die van mij zit toch echt een ETA 2824-2. :slightly_smiling_face:

Dat kan. In de laatste uitgaven volgens mij niet. Toen stond er ook op de Doxa website: ‘ETA - based’ (waarmee ze een Sellita SW-200 bedoelden).

Of er was een melding dat het een van beide kon zijn.

1 like

Klopt is later gewijzigd, had wel de oude BOR. Dus heb de nieuwe er los bij gekocht.
Het maakt voor mij overigens niet uit. Ik vind beide uurwerken prima.

2 likes

Jura-10% met nieuwsbrief code… maar dan nog niet goedkoper dan EU shop…

1 like

Het verschil tussen de standaard en de elaboré ETA is het aantal posities waarop het uurwerk is afgeregeld. Standaard op 2 en elaboré op 3.

Nauwkeurig lopen van een uurwerk is echter ook afhankelijk van de manier van dragen, die uiteraard kan verschillen van persoon tot persoon. Mocht een uurwerk niet lekker lopen, kun je hem een paar weken dragen en timen en dan een horlogemaker vragen het verschil even af te regelen. Resultaat is een perfect lopend horloge, standaard of elaboré maakt dan geen verschil meer.

Doxa geeft overigens aan het uurwerk zelf te decoreren, hetgeen de rotor wel zal zijn met een dikke achterdeksel er overheen. :slightly_smiling_face:

1 like

Dit soort meldingen van horloge fabrikanten vind ik altijd wat naar, is het nu een ETA of een Sellita? Nu staat er tenminste duidelijk ETA op hun site, dus weet een koper waar hij voor kiest. Als er trouwens een elaboré in de Doxa zou worden gemonteerd, had dat wel in de specs op hun site gestaan… :grin:

1 like

Okee helder, bedankt voor deze uitgebreide toelichting! Ik dacht dat het ook al ging om andere materialen voor veer/schok maar was te lui dit op te zoeken.

2 likes

Gelukkig niet, ik zit al in de wachtkamer… :sweat_smile:

Wacht is even… dit zijn niet mijn woorden :sweat_smile:

1 like

Hahaha… :smile:

1 like