Doxa Sub 200 wie heeft hem? Eindelijk in EU verkrijgbaar..

Ben al een tijdje aan het mailen met Doxa. Zij geven aan dat ze bezig zij met de neiuwe catalogus, hierin zullen ook meer (echte, dus geen render) foto’s staan.
Ikzelf ben met name nieuwsgierig naar de kwaliteit van de clasp en bracelet, tevens ben ik nieuwsgierig naar de achterdeksel.

Ik wacht dus nog even op meer info en betere foto’s en of video’s.

Tenzij Doxa nu met een heule dikke actie komt… Dan neem ik het het risico en bestel ik de mijne (300t professional) direct :sweat_smile:.

2 likes

Ik ben vooral benieuwd of de aquamarine kleur van de sub 200 overeenkomt met die van de andere Doxa modellen. Op de render en sommige Instagram foto’s lijkt hij namelijk iets anders.

Wat ik begrepen heb zit aan de 300T dezelfde ‘echte’ BoR als aan de laatste 1200T’s. Dit was gewoon een hele mooie band, die kwalitatief er goed uit zag en lekker om de pols zat (bij mij dan toch).
Enige minpuntje wat mij betreft was de sluiting die wel licht was uit gevoerd en wat ‘blikkerig’ over kwam.

Overigens, voor alle ‘nieuwe’ Doxa fans; Doxa stond in het verleden niet bekend om zijn goed klantenservice en prijzen in Europa. Vorig jaar zijn er (weer) nieuwe eigenaars gekomen, waarna dit in eerste instantie nog erger werd. Het lijkt er wel op dat ze de zaken nu beter op de rit krijgen (beste vb Duitse en Engelse vertegenwoordiging) dus laten we hopen dat men de klantenservice net zo goed krijgt als dat bij zo’n iconisch horloge hoort.

2 likes

Mooi merk.
Ik vind de band spuuglelijk maar dat is persoonlijk.
Maar verder een mooi horloge.

Als Han deze ziet wordt het bashen van Doxa moeilijk…:wink:

4 likes

Oei.

Ik wilde nog een blauwe voor de zomer.
Nog uitgesteld vanwege lust naar een derde Sinn. Niet blauw overigens.

Deze is wel mooi hoor. Behalve de band dan.
Echter, ik heb nooit eerder een Doxa gehad vanwege wat issues in mijn omgeving met Doxa aftersales, voor diegenen die er wel eentje hadden. Is wel van enkele jaren terug, maar ik heb niet het idee dat door vaker wisselende eigenaars van het merk het beter is geworden.

Maar deze is wel mooi blauw…

1 like

Dat is goed nieuws!! :+1:

Ai, dat is wat minder…

Weet iemand wat de betaalopties zijn op de site? Kan er niets over vinden.

4 likes

Denk dat ik voor de Aquamarine ga…De Carribean is me iets te gekleurd met de oranje accenten.

11 likes

Tja dat is inderdaad spijtig, zeker voor een merk met geschiedenis.

Aan de andere kant, wat heb je voor minder dan 1000 euro retail verder? Seiko’s waarvan je over de QC of de nauwkeurigheidsvereisten vragen kunt hebben, de vele microbrands waarvan de service ook zeer twijfelachtig is en kleinere hommage merken. Misschien dat je nog op betrouwbare service kan rekenen voor de instap swatch merken via de juweliers?

Maw gewoon kopen wat leuk is en indien het merk geen goeie service geeft kan een horlogemaker misschien wel helpen. Spijtig maar helaas is’t zo vrees ik.

Sinn en Oris bv en dergelijke zijn dan weer een stapje omhoog :+1::blush:

1 like

Mooie keuze, ben zelf bewust voor de oranje gegaan. Dit omdat het zo specifiek Doxa is.
Ben benieuwd naar de NA, alvast veel voorpret!

2 likes

Moet nog even sparen hoor. Maar hij komt er vast.:wink:

2 likes

Ben heeeel benieuwd!

Ja ik begin nu ook hard te twijfelen over zo’n mooie 300T…

1 like

Fantastisch deze kleur :ok_hand:

Op het lijstje…

Gr, HJR

Die sluiting is niet top inderdaad, maar op zich prima. De band is wel echt heel mooi.

Schijnt dat de sluiting bij de nieuwe 300T aangepast is, maar of ie nu echt beter is is dan de vraag

1 like

Ach ja, er is een goede manier om daar achter te komen hé… :wink:.

Voorlopig wordt er toch niet geleverd (onderstaande info is alweer van een paar dagen geleden, geen idee of de maatregelen daar (DL) ook met 3 weken verlengd zijn.

“Due to the actual situation of the Corona Virus, DOXA watches is closed from Monday 23rd March 2020 until Sunday 5th April 2020. During this period we don’t deliver any watches.”

Hebben we nog even een tijdje ter contemplatie. :sweat_smile:

2 likes

Echt een plaatje hoor.

7 likes

Recht van voren een leuk hologe, maar;

Er zijn een paar eigenaardige keuzes gemaakt;

1 like