Deze rammelbak met belachelijke specs gewoon omdat het kan.
Maar Squale doet er wat mij betreft niet voor onder en is nog altijd zeker meer dan de helft goedkoper, zal een kwestie van smaak zijn.
Ik wilde dus net zeggen dat ik de Doxa sub 200 whitepearl enorm mooi vind.
Doxa 300T wel 'ns in handen gehad. Mooi horloge en vind sowieso veel modellen gaaf van dit merk. Sluit ook niet uit dat er ooit nog eens een komt, in mijn bescheiden verzameling.
Dat gezegd hebbende, ik ben een paar jaar geleden helemaal gevallen voor het merk Squale en heb er sindsdien drie en één onderweg. Kwalitatief gewoon heel goed, mooi, gave historie, zelfstandig merk, veel keuze, comfortabel en de prijs meer dan waard. Tja…
Oh ja, en natuurlijk de gezelligste kroeg van HF!
Doxa en Squale zijn beide tof maar zelf meer liefhebber van de Squale en dan met name de 1521.
Die prachtige kast valt zo goed om de pols.
En alle banden staan haar goed.
En de afwerking is echt prachtig

In polish en blasted uitvoering.
Zoals je ziet heb ik al heel wat uitvoeringen gehad

Ik heb beide merken gehad en vond Squale het fijnst. Om mijn pols van 17cm valt een Squale 1521 een stuk mooier dan een Doxa 300t:
Mocht je wat groter polsen hebben dan heb ik altijd met veel plezier mijn matic gedragen:
Squale is iets schappelijker geprijsd dan Doxa idd. Er is laats een leuke aflevering van MvdT geweest over Squale (met @MotoSkooly, @taged en @Archer als gasten), die kan je een keer terugluisteren.
…omdat de Aquastar Deepstar II al enkele malen genoemd werd: heel prettig horloge. Door zijn bescheiden kastmaat en prachtige dial. Deze hoort eigenlijk wel in de vergelijking te worden opgenomen naast Squale en Doxa.
Edit/PS: ik heb dus helemaal niets met BoR banden dus die moest snel plaatsmaken voor deze comfortabele tropic band.
Ik vond de lume van de Doxa trouwens echt om te janken; die van Squale ook niet geweldig maar wel acceptabel gezien de prijs.
De Militaire is de hele nacht door goed zichtbaar.
Ik ben altijd blij als ik de lume niet nodig heb om de tijd te zien; dat betekend dat ik me amuseer of aan het slapen ben, en niet aan het werk of wakker oid
Voor ieder zal het anders zijn maar lume staat wel heel laag op het lijstje wbt doorslaggevende redenen om een horloge te kiezen
Is in mijn geval ook een principekwestie - als je als merk een duiker maakt hoort daar lume bij en die moet het dan wel echt doen toch? Seiko kan het voor de helft een stuk beter op dat punt

Is in mijn geval ook een principekwestie - als je als merk een duiker maakt hoort daar lume bij en die moet het dan wel echt doen toch?
Snap ik ook wel weer. Ik ben op dat vlak gewoon niet zo principieel, denk ik
Ik koop ook een duiker zonder dat ik ermee ga duiken. Slaat ook nergens op.

Ik koop ook een duiker zonder dat ik ermee ga duiken. Slaat ook nergens op.
Een wijs man zei ooit:
Het enige water dat in de buurt komt van je Rolex duikhorloge is die kop kamille thee die je in je met Vaseline Intensive Care ingesmeerde handje hebt. Je voor poolexpedities bedoelde Canada Goose jas komt niet verder dan het milde decemberbriesje in de binnenstad van Waddinxveen. De meest weerbarstige begroeiing die de voor de Oostvaardersplassen gemaakte Dubarry laarzen van je vrouw te zien krijgen, is de droogloopmat van de Douglas. De enige modder waar je Range Rover Sport mee te maken krijgt zit onder de schoenen van je voetballende kinderen.
Die super Squale staat ook hoog op mijn lijstje. De grijze variant
Duiken niet maar zwemmen wel. Mijn auto kan ook 220 en dat rijd ik nergens. Maar soit - to each his own.

Een wijs man
Daar kan over gedebatteerd worden, natuurlijk
Maar wel eng, was vandeweek nog in het centrum van Waddinxveen

Duiken niet maar zwemmen wel. Maar soit - to each his own.
Ja, zwemmen dan weer wel hier. Maar goed, toe each his own, inderdaad. Dat vind ik ook juist wel leuk aan deze hobby. Het merendeel van de horloges die op het forum voorbij komen zal ik nooit willen aanschaffen. Maar dat iemand anders daar dan weer lyrisch over kan zijn kan ik wel waarderen.

Mijn auto kan ook 220 en dat rijdt ik nergens.
Eigenlijk moeten alle auto’s gewoon op 130 begrensd worden.
Tijd om te gaan

Eigenlijk moeten alle auto’s gewoon op 130 begrensd worden.
Daar ben ik het direct mee eens. Iedereen die langzamer is zou de weg niet op moeten mogen.