Doxa vs Squale

Een wijs man zei ooit:

12 likes

Die super Squale staat ook hoog op mijn lijstje. De grijze variant :heart_eyes:

4 likes

Duiken niet maar zwemmen wel. Mijn auto kan ook 220 en dat rijd ik nergens. Maar soit - to each his own.

3 likes

Daar kan over gedebatteerd worden, natuurlijk :joy:
Maar wel eng, was vandeweek nog in het centrum van Waddinxveen :grimacing:

Ja, zwemmen dan weer wel hier. Maar goed, toe each his own, inderdaad. Dat vind ik ook juist wel leuk aan deze hobby. Het merendeel van de horloges die op het forum voorbij komen zal ik nooit willen aanschaffen. Maar dat iemand anders daar dan weer lyrisch over kan zijn kan ik wel waarderen.

Eigenlijk moeten alle auto’s gewoon op 130 begrensd worden.

Tijd om te gaan :grimacing:

2 likes

Daar ben ik het direct mee eens. Iedereen die langzamer is zou de weg niet op moeten mogen.

5 likes

Met dank aan Geert kunnen we dat weer straks rijden. Die twee keer per week dat we niet in de spits rijden. :joy:

2 likes

Hier hetzelfde dilemma, maar dan over welke ik te koop ga zetten…

De Doxa Sub 200

De Squale 1521

Of toch de Aquastar Deepstar II ?

Moeilijk…:thinking:

11 likes

Dat zeker deze zijn alle drie erg tof en met een eigen smoel :thinking:

2 likes

Inderdaad; ik kocht ze omdat ik ze mooi vind en nog steeds. Alle drie mooi! :sweat_smile:

2 likes

Ander werk zoeken; Ik zit alleen een paar keer per jaar voor trainingen in de spits :ok_hand:

1 like

In ruil voor al die nachten en weekenden werken. Hmmm. Ik sla even over. :wink:

1 like

Ik vind Doxa aantrekkelijker dan Squale. Maar omdat ik weinig duikers heb (gehad), heb ik met beide geen ervaring. Als ik er 1 moest kopen werd het een Sub200 marine. Overigens ben ik het met sommige schrijvers eens dat ze best wel aan de prijs zijn.

Dat Bouman ze nu op voorraad heeft biedt perspectief om er in de toekomst wat te passen. Wellicht dat zo’n pas-sessie me kan overtuigen.

2 likes

Nooit later dan 2300 in principe. Wel weekenden maar dat betekend dat ik doordeweeks in rust dingen kan doen zoals op een forum nutteloze berichten schrijven.

On topic: doxa is een grote schrijf maar door de kleine L2L heel comfortabel is mijn persoonlijke ervaring.

De Militaire van Squale is een van mijn eigen favorieten van Squale en draagt ook top.

Uiteindelijk zijn ze beide prima maar hebben ze wat mij betreft een hele andere look & feel dus zou ik vooral m’n keuze baseren op waar je je het meest toe aangetrokken voelt.

Op 17/17.5 pols:

6 likes

Helemaal mee eens. Weet niet of het een gevalletje “Europa tegen Japan” is in deze prijsklasse, maar mijn Damasko’s en Fortes hebben daar ook last van. Echt belabberd. Nieuwe Fortis is wel beter wat dat betreft.

2 likes

Zodiac past misschien ook in het rijtje Squale/Doxa, maar is net zo duur.

De Wolbrook Skindiver daarentegen is een toffe retro duiker met een lekker kleurtje, stalen bezel en beads of rice band die met €450 een stuk goedkoper is. Op z’n minst een leuke hold-me-over!

2 likes

Als interessante optie:

4 likes

Heeft ook te maken met hoeveel lagen lume ze erop smeren en hoeveel geduld ze kunnen opbrengen

1 like

Die van m’n full-lume 1521 ook.

Zou voor sommige mensen wel verstandig zijn! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sowieso die mooie Squale houden, natuurlijk.
Je weet, dat is een andere eigenschap van Squale. Als je er eenmaal een gehad hebt, kun je 'm verkopen, maar komt er (bijna) altijd weer een terug. Dus, bespaar je de moeite en verkoop een van je andere horloges. :person_shrugging: :wink:

3 likes

Haha maar die van je blauwe blasted 1521 niet volgens mij

2 likes

Ja, dat is dus heel gek. Dat wisselt. Soms houdt ie 't redelijk vol. Maar soms ook niet. Misschien afhankelijk van hoeveel zon ie heeft gehad, op een dag. Ik weet het niet. Maar het is geen Seiko lume, inderdaad. Niet dat dit het allerbelangrijkste is, natuurlijk.

2 likes