Dr. Yellow JDM Seiko Chronograph

Mooi man! Er is een Shinkansen trein in Japan, dat Dr. Yellow heet. Ter ere van het 20-jarig bestaan ervan brengt Seiko een limited edition Chronograph aan. 5000 stuks. De hele presentatie en alle details vind ik schitterend. €382 in Japan.

20 likes

Leuko Seiko in een kek kleurtje :+1:

1 like

Mooi model, prijs valt ook mee.

Die zou ik wel graag willen! Vanaf 30 april pas?

Best wel een leuk horloge, en tegen een mooie prijs. Ik vrees wel dat dit horloge populair gaat zijn in Japan, want blijkbaar heeft dr. Yellow een behoorlijke fanbase :slightly_smiling_face:
De spoorwegen hebben in Japan sowieso een speciale plaats, want in welk ander land kom je in het nationale nieuws als je trein 20 seconden te vroeg het station verlaat :grin:
Hier wat extra informatie over de legendarische ‘testtrein’:

2 likes

Ik heb zelf met de shinkansen gereden en het is fantastisch. Mijn tip als je ooit in Japan reist:
Je dient enkel het perron te weten en te vinden. De treinen rijden er zo op tijd dat je dus altijd de 10.36 uur kunt pakken als je het juiste perron hebt.
De trein vertrekt écht om 10.36 uur.
En dan met 240km/h (in mijn geval) naar je bestemming op je voorgereserveerde stoel.

2 likes

Lijkt me inderdaad wel geweldig! Ben nog nooit in Japan geweest, maar het lijkt me een heel boeiend en fascinerend land, in al haar aspecten. Er bestaan ook veel interessante documentaires, maar hopelijk geraken we er ooit eens echt :slightly_smiling_face:
En die bullet-treinen, lijkt me een fantastische ervaring! :grinning:

Deze heb ik voorbij zien razen. We zijn in onze doorreis door Japan bewust eerder naar het station gegaan om ze voorbij zien te komen. Ze gaan echt zo snel! Hmmm goede herinneringen aan over gehouden!

Oh… horloge is ook erg leuk!

1 like

Tof ding! Als treinmachinist die verder niets met het spoor heeft vind ik dit toch wel een beetje tof.

1 like

Heb ook niks met het spoor, maar lijkt me best een leuke carriere switch. Paar oud collega’s zijn nu ook treinmachinist.

1 like

Dat is het zeker. Heb bijna 15 jaar geleden de switch gemaakt en vind het nog steeds een leuke job waar ik bijna iedere dag met plezier naartoe ga. Er is een chronisch tekort aan machinisten dus je kunt overal aan de slag.

2 likes