Ik ben op een leuke Dirty Dozen via Chrono gestuit, maar kan m niet passen. Weet iemand of ze met 36,5 mm groot of klein dragen? En is er een eigenaar omgeving Haarlem waar ik m zou kunnen passen?
Dat ligt ook aan je pols.
Voor mijn 20 cm pols denk ik dat het net gaat.
36.5 mm zal inclusief kroon zijn… …van welk merk is het? Ik ga er even van uit dat je een vintage bedoelt en geen re-make.
Gaat om een Timor. Die is volgens de overzichten die ik online zie 36,5 ex kroon. Met 39. Mijn pols is ongeveer 19.
OK. Mijn RAF Omega was 35 ex kroon en had het idee dat dat wel ongeveer de grootste maat was hier. Het is net wat je wilt - zwarte wijzerplaten ogen relatief groot.
36,5 op 19cm is echt prima. Ik heb ooit een Tumor DD gehad, helaas geen foto meer van geloof ik…
Edit: toch gevonden, dit is op 18cm
Thanks! Dat ziet er inderdaad prima uit.
Dit is overigens het bewuste horloge. Ik ben allesbehalve vintage kenner. Van wat ik uit vergelijk met andere online en documentatie kan halen klopt ie redelijk. Kast is rvs, antimagnetische dekseltje zit erbij, kroon lijkt ok. Maar wat vinden echt ingevoerden?
Is dit wel echt wat je hebben wilt? Timor is niet echt een aansprekend merk verder. Prijs klinkt als mijn ('19 gestolen) Omega, maar dan 15 jaar terug. Ik krijg niet het idee dat Timors fijne investeringen zijn.
Er staat dat het uurwerk nagekeken is, maar niet dat hij een beurtje gehad heeft?
En ik vraag me af of de secondewijzer origineel is (ze beweren “all original”)
Het is een leuk en aantrekkelijk horloge, dat wel
Goede punten! Mijn vertrekpunt is ietwat dubbel. Ik heb een DD altijd tof gevonden. Maar dacht altijd dat hij te klein zou zijn voor mij. Ik ben een stevige vent.
Zo kwam ik op de Vertex M100 uit, erg tof, maar ook stevig aan de prijs en bijna niet gedragen te krijgen. Zeg maar niet. Toen kwam recent de M36 en die vind ik ook tof. Maar toen een vriend zei: waarom koop je geen echte ipv reissue voor de helft vd prijs dacht ik: daar heeft ie een punt.
Merk is in deze niet zo belangrijk voor me. Gaat me om staat en maat. Kan deze op twee weken geld terug via Chrono op proef krijgen. Dus op zich redelijk no risk.
je zult zien dat dit juist de horloges zijn die je met heel veel plezier gaat dragen. Het is misschien een cliché maar “age adds beauty”!
Dat is maar net hoe interessant je de dirty dozen vindt. En die prijzen. Tja… Mijn Speedmaster en Tudor sub kostten me toen zo’n 1750 euro. De markt wil weleens veranderen in de loop der jaren.
Hier op 16.5/17cm:
4 likes gegeven in een jaar. Jij komt er wel. Ja, check mijn “balance” maar.
Zo kom je nooit uit TL-1.
Het is zeker een groot deel van de charme. Waar zou dit horloge zijn geweest en van wie?
Is dat dan iets dat men per se na moet streven?
TL-1 na meer dan een jaar is IMO wel een beetje lullig. Flink deel van het forum blijft dan off-limits. Maar het zal allemaal.
Beetje geven en nemen…
Lekker kopen dan!
pfff ik was 2 jaar TL 1, en dan ineens TL3 binnen De week na TL2. check …
Waarom? Bietjes