Dragen jullie fitbits of zulke dingen naast een horloge?

Hey,

Ik had interesse in een fitbit, maar de laatste tijd draag ik gewoon altijd mijn horloge links.
Ik heb ook de tropic straps van Aliexpress (die naar mijn bescheiden mening heel erg lekker zitten, ontdekt.) Dat betekent dat ik min of meer enkel nog rubber draag.

Het rubber van de fitbit is erg stug en zit niet comfortabel. Maar goed ik zit ook gewoon met het probleem dat mijn rechterpols gewoon bezet is. (Ik ben een linkspoot.)

En om hem dan links te dragen vind ik ook niet handig. Maar de lockdown kilo’s beginnen me wel langzaam een vadsig figuur te geven. Ik dacht zo’n fitbit kan wel handig zijn…

Misschien draagt iemand beide of zou er een markt zijn voor fitbits en zo op de enkel? Of misschien draagt iemand ze gewoon naast zijn horloge. Iemand ervaringen hiermee? Of ben ik gewoon een maniak in de horlogewereld, vergelijkbaar met een maniak in de ontbijtwereld die pindakaas, hagelslag en jam combineert op zijn broodje. (No offense; als je dat doet, geniet ervan.)

1 like

Ja links een horloge en rechts een fitbit.
Heb dit al 5 jaar zo.

5 likes

Toffe monster! Ik ga er ook maar eens over nadenken, ben bang dat het gaat tegenvallen een horloge dragen heb ik ook echt moeten ‘leren.’

Hier ook, al 6 jaar een horloge aan de linkerzijde en een mi-band aan de andere kant.

1 like

Helpt een fitbit om de pols nou echt om af te vallen? Ik dacht dat iets minder eten en veel meer bewegen beter hielp…
:thinking:

19 likes

Ik heb jarenlang een horloge links en een Fitbit rechts gedragen. De Fitbit is nu een tijdje van de pols af omdat ie begon te irriteren maar wil hem binnenkort weer gaan dragen.

De Fitbit is supertof voor de statistieken. En als je motivatie nodig hebt én gevoelig bent voor motivatie van een dergelijk apparaat dan helpt het om meer te bewegen.

1 like

Gehad maar uiteindelijk vond ik het vaak een gedoe en, ijdeltuit dat ik ben, niet mooi.
Daarbij voegde voor mij de Fitbit niet genoeg toe.

Wel Fitbits gehad. Niet honderd procent tevreden over de 2 gebruikte types. Later overgestapt naar een Apple Watch. En dat bevalt prima.

Het herinnert je iig aan de hoeveelheid stappen die je idealiter moet zetten iedere dag.

Ik ben zelf opzoek naar een wat kleiner model Garmin tracker voor op de rechter pols. Nu is mijn sporthorloge mijn daily en draag ik eigenlijk pas mijn reguliere horloges als ik mijn beweging al heb gehad (of weet dat het toch niks meer wordt vandaag :joy: ).

Maar draag je zowel een ᴡᴀᴛᴄʜ als een normaal horloge naast elkaar?!

Bij mij is het vooral een stukje motivatie en bijhouden van mijn doelen. Omdat ik zittend werk doe heb ik mijzelf ten doel gesteld dagelijks tenminste 10.000 stappen te maken. Wanneer ik aan het eind van de dag zie dat ik mijn doel nog niet heb gehaald ga ik dan, als het weer het toelaat, altijd nog even een stukje wandelen.

2 likes

Meer bewegen, minder eten.

1 like

Soms, de laatste tijd wat minder vaak.

Dit dus, alleen jammer van de avondklok want ik ging juist graag in de avond wandelen. Maar goed ik snap wel dat het nodig is. Maar heb toch zoiets van… Ik woon in een boerengehucht helemaal in het zuiden. Alsof hier een illegale rave gaat plaatsvinden… Maja soit.

Hopelijk mogen we in de zomer wel weer lekker wandelen in de avond.

Ik heb er tegenwoordig een fitbit bij voor overdag.
Deze kan ik wel in de winkel dragen.

Best n ideaal ding om je gezondheid 'n beetje te blijven checken. (gekocht om in eerste instantie het gevolg van de mondkapjes te bekijken. Ik had erg vaak last van hyperventilatie ed. Is nu klaar gelukkig)

1 like

Misschien hoort deze in het “domme vragentopic” maar kan je zo’n ding niet om je enkel dragen?

2 likes

Moeten? Van wie? :wink:

En kun je dan ook meteen ‘bijsturen’ als het niet goed gaat? De rest van je frikandel weggooien en een kiwi nemen?

3 likes

je zou eventueel ook een Withings (Nokia) steel (hr) kunnen kopen. ziet er uit als een dresswatch maar houd toch alle stappen en fitness bij (hartslag bloedzuurstofgehalte etc). Nokia steel HR met schermpje en normale steel zonder. zijn ook redelijk betaalbaar :slight_smile:Screenshot 2021-01-23 at 17.13.47 Screenshot 2021-01-23 at 17.14.22

2 likes

Weet niet of hij dan het aantal stappen accuraat kan meten.
Hartslag denk ik dan sowieso niet meer omdat dat via de pols gaat.