Dragen jullie fitbits of zulke dingen naast een horloge?

Ha, daar is Louis weer…
Kan het een tandje minder?

Als je hartkloppingen, hyverventilatie en steek op de borst krijgt piep je wel anders. Sterker nog, ik vind je een lompe leo met je opmerking. Je kan er wel mee op de hoogte van je hartslag letten ja, en als je die leert onder een bepaald niveau te houden -of even gaan zitten & de boel wat laten rustig worden- dan is een fitbit ideaal om dat te volgen.

En ja, in de laatste weken van het jaar loop ik een gemiddelde van 25000+ stappen per dag, met een hoge werkdruk er bij. Het is niet anders, het kan niet anders.

3 likes

Hartkloppingen kan ook helemaal losstaan van gewicht.
Maar ja iedereen is natuurlijk direct cardioloog.
Stress kan echt kapotmakend zijn voor het lichaam.

Ik denk dat stress echt een groot probleem is dat we niet moeten onderschatten. Een fitbit of een hartslagscanner op de telefoon kan wel helpen. Ik geloof dat nieuwe fitbits het ook oppikken als je beetje aan het stressen bent en dan krijg je ademhalingsoefening.

Het is juist hartstikke fijn dat mensen met zulke problemen kunnen worden geholpen met zo’n apparaatje. Trek het je niet aan, sommige mannen zetten gewoon zo’n toontje op omdat ze thuis niks te zeggen hebben.

Ik ben niet zwaar. :nerd_face:

2 likes

Jahoor, doe ik al jaren. Lang velcro bandje van Ali of los in de sok, voor de sport gaat ie om de pols.

Hartslag pikt ie ook prima op op de enkel.

2 likes

Super man ik ga kijken of er een velcro bandje is voor het model dat ik op het oog heb. Gaan we doen. :slight_smile: Super bedankt man! Dit zijn de tips. :slight_smile:

1 like

Sorry, wist niet dat je kwaad werd,
En een lompe tip, zoek een andere baan. Als dit ding je moet redden…

Dat lag dit jaar op een bijzonder hoog niveau helaas.
Ben echt Corona klaar, maar ja… Mag niet klagen, want het is uiteindelijk wel héél druk waar andere de boel van zich af zien lopen & dicht moeten.

1 like

Zoek een leven. :yawning_face:

2 likes

Wauw. Prik je dat ding dan als een soort van infuus in een ader?

1 like

En jij een goede cardioloog…

Ik ben een professionele nerd. Één blik op mijn collega’s en je moet het van jezelf :wink:

Poepen? :wink:

Het is niet gek dat juist nu mensen veel stress hebben.
Ik had laatst een woede-uitbarsting waarin ik bijna mijn horloge had stuk gegooid. :pensive:
Het is echt gewoon even klote allemaal.
Nu de avondklok dus mijn wandelavond valt ook weg.
Daarom wilde ik juist ook een fitbit om ook een beetje mijn slaap en stress te checken.
Gewoon om mezelf weer even te kunnen herpakken.
Mechanisch horloge vind ik gewoon mooi, maar ik denk dat een fitbit met wat statistieken me wel even kan waarschuwen dat ik nu echt even een stap terug moet doen voordat ik plof. :pensive:

Laten we hopen dat het gauw voorbij is :slight_smile:

Dat hoeft niet meer. Je kan ook gewoon met een saturatiemeter die je op je vinger zet testen wat je bloedzuurstofgehalte is. Erg handig in deze corona tijd.

1 like

Gelukkig niet nodig, ben nu gewend aan mijn ademhaling aanpassen & me er op aan te passen. Stress is ook een stuk minder nu.

1 like

Zonet een interessant artikel gevonden:

2 likes

Ga je deze leuk vinden, rusthartslag:

Zie je piek? Dat was mijn weekje Covid-besmetting :sweat_smile:

5 likes

Had het net al gepost in de reactie hierboven maar hier: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5179283/fitbit-corona-covid-19-coronavirus-apple-watch-fitnesstracker-tracker

Ik ga hem ook in de openingspost zetten.
Maar fijn dat je er goed vanaf bent gekomen!

1 like

Qua sport nog niet op mijn oude niveau, maar dat komt wel goed, thanks.

2 likes

Zelf geen ervaring met de fitbit. Koningin Maxima wel; zij draagt de fitbit af en toe naast haar Cartier Tank en dat ziet er goed uit :ok_hand:t2:

Sowieso heeft ze een leuke collectie: