Dragen tijdens verkoop?

Hf,

Ik heb de regel dat wanneer ik een horloge te koop aanbied, ik deze veilig opberg en niet meer draag. Ik ben namelijk van mening dat de foto’s in de advertentie 100% moeten overeen komen met het horloge.

Toch zie ik op het forum, en hoogstwaarschijnlijk ook buiten het forum, leden die het horloge “nog even om de pols” dragen, ondanks dat het horloge te koop staat.

Even een vraag op een saaie woensdag,:

Wat vind jij van het dragen van een horloge tijdens de verkoop. Kan dit gewoon of is dit uit den boze?

8 likes

Ik draag ze dan om twee redenen. Afscheid nemen en controle op gangafwijking.

4 likes

Volgens mij is dit topic al wel vaker langsgekomen. Ik vind het bij gebruikte horloges niet zo’n probleem en bij vintage al helemaal niet.

Ik denk wel dat je het voornamelijk ziet om de verkoop een zetje te geven.

Bij horloges “in nieuwstaat” zal ik meteen afhaken.

3 likes

Doen ze dit niet ook om zo het horloge te showen in “Wat dragen wij vandaag” met een crosspost in “Welke vintage dragen wij?”

En dan staat hij opeens in het blauwe gedeelte (of hij staat er al en wordt dat nog een beetje geholpen).

2 likes

Ik draag ze ook niet. Aangezien het hier niet meer zo makkelijk verkoopt als vroeger kan ik me niet weerstaan en hou ik hem dan toch maar zelf. Vind het ook niet netjes om hem te dragen wanneer hij te koop staat.

4 likes

Geen probleem als ze in de staat blijven waarin ze aangeboden worden. Ik draag hem dan ook nog een keer om afscheid te nemen

Ik draag ze dan niet meer. Ik wil geen risico lopen op beschadigingen e.d.

3 likes

Dat zou betekenen dat mensen horloges pluggen voor de verkoop. Dat zou niet best zijn.

6 likes

Ik draag de horloges die ik te koop aanbied nog altijd omwille van de simpele reden dat ik niet weet tegen wanneer ze worden verkocht (of dit überhaupt wel het geval is). Het blijft per slot van rekening een gebruiksvoorwerp. Ik vergewis me er natuurlijk wel van dat de staat van het horloge min of meer hetzelfde blijft. En als mensen vragen hebben over de staat van het horloge, is een foto slechts één berichtje verwijderd.

6 likes

Ik heb alleen maar vintage horloges dus ik zie het probleem er niet van. Die horloges zijn al 50/60 jaar gedragen.

En ook met een nieuwer horloge zie ik het probleem niet. Als er een zichtbare beschadiging bijkomt is het aan de verkoper dat te vermelden in zijn verkooptopic.

Zou een beetje van de zotte zijn als je je eigen horloge niet meer kan dragen zodra het te koop staat.

5 likes

Precies dit. Ook ben ik altijd op een horloge uitgekeken als ik het verkoop. Ik heb niet eens de behoefte een te koop staand horloge nog te dragen.

3 likes

Ik ben overigens wel klaar met de verkoop hier. Ik heb meerdere “oude” forumleden gesproken en die deelden dezelfde ervaring. Er wordt bijna niets meer verkocht ook al zijn de prijzen en horloges nog zo mooi. Er wordt wel geruild. Dwingt mij om selectiever te kopen want ik weet dat ik ze niet meer maklkelijk kan flipperen. Ik verlies er altijd op maar het moet niet zo zijn dat ik een horloge van een week oud ineens voor de helft van mijn aanschaf prijs kwijt moet. Koop voor mijn doen al heel lang niets meer en dat hou ik zo. Heb nog maar twee wensen en dat zullen blijvers worden.

2 likes

Het is inderdaad laagconjunctuur hier op het blauwe gedeelte… sommige horloges waarvan je denkt “die gaan er zo uit” blijven hangen. Ik draag ze overigens niet als ze te koop staan, maar van mijn 65 begint het soms wel weer wat te kriebelen :slight_smile:

1 like

image

6 likes

Dit.

En mensen die het wel doen: zet het er in je advertentie bij.

4 likes

Precies dit eigenlijk.
Beetje voorzichtiger dan normaal, maar gewoon blijven dragen.

Wel zo netjes inderdaad !

Ligt eraan. Een mag-weg-maar-moet-niet draag ik gewoon. Een moet weg vanwege een andere aanschaf ligt meestal in een dichtgeplakte doos klaar voor verzending. Dan moet ik de advertentie nog maken :smile:

3 likes

Idem dito hier. Met als uitzondering een à twee dagen dragen om zeker te weten dat het horloge in orde is.

1 like

Ik draag het horloge (in principe) ook niet meer als hij in het blauwe deel gaat, vanwege genoemde redenen. Heb er echter geen bezwaar tegen als een ander dat wel doet. Een paar dagen extra draagtijd van een horlogeliefhebber vertrouw ik wel. Stel dat het je enige horloge is dat je verkoopt…, moet je dan “naakt” rondlopen?
Het idee het in de advertentie te melden heb ik nooit aan gedacht, dat doe je bij verkoop van een occasion (auto) immers ook.