Dragen tijdens verkoop?

Nee, als ik jou zo inschat geloof ik dat ook niet!
Maar je kan niet alles zien of waarnemen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Het feit dat het risico er is, is voor mij al reden om het niet te doen. Als ik iets te koop zet heb ik al emotioneel afstand genomen en zie ik niet in waarom ik het horloge die laatste paar dagen nog zoi moeten dragen.

1 like

Ik verkoop eigenlijk alleen de horloges die ik niet meer draag. Ze worden gepoetst, gefotografeerd en dan gaan ze weer de lade in.

Dat is er zeker. Maar ik ben altijd voorzichtig met mijn spullen en zeker mijn horloges.
Ik heb trouwens een keer meegemaakt dat het horloge dat ik had opgeborgen na verkoop niet bleek te werken. Ik had het een paar weken niet meer gedragen. de ironie… Het wilde niet opdraaien. Misschien was het tijdens transport gestoten oid… Uiteraard heb ik het terug genomen.

Zodra ik besluit te verkopen gaan ze in hun doos totdat ze verkocht zijn. Ik hoef ze niet meer te dragen, dat heb ik al gedaan. En “afscheid” is makkelijker want ze zijn uit de roulatie (tjeezz wat klinkt dat ziek :grin:)

3 likes

Als ik iets te koop zet draag ik het niet meer.
Heeft het lastiger verkopen wellicht iets met de prijsklasse te maken?

Zo’n insteek levert sowieso vaak problemen op wanneer het horloge verzonden moet worden naar de koper denk ik.

Krijg hier het gevoel bij dat ieder klein krasje op de foto te zien moet zijn en dat er anders een boos bericht komt dat er 15 haarlijn krasjes op het horloge zitten terwijl er maar 14 op de foto’s te zien zijn.

Dan kan je beter gewoon het horloge gaan ophalen, of de verkoper het nou wel of niet gedragen heeft nadat ie het te koop heeft gezet.

3 likes

Ja dat zie ik en ik antwoordde op jouw vraag…
Als mensen mij nu fout vinden omdat ik mijn eigendom als mijn eigendom zie dan moeten ze dat zelf weten.

Maar bedankt om mij erop te wijzen wat anderen vinden en dat die vinden dat het niet kan. Zolang het mijn spullen zijn kan ieder ander een half uurtje aan mijn pijp gaan hangen met wat die vindt. :sunglasses:

Edit: Dit is weer geneuzel over meningen van wel of niet kunnen… Het gaat nergens over. Staat je auto te koop dan rijdt je er ook niet meer in? Staat je huis te koop dan woon je er ook niet meer in?

Nonsens, als ik het wel zou dragen en het zou “schade” opleveren dan doe ik of de prijs omlaag en vermeld ik het. Ik krijg niks verkocht hier dus wat zou het boeien als ik het wel draag? Het is toch van mij en niet zeker of een ander het wel wil hebben???
Hoe dan ook vind ik het weer vergelijk van moraal die nergens over gaat. Als het aangebodene overeenkomt met hoe het is aangeboden dan is het prima. Wordt er opzettelijk iets verzwegen dan ben ik het eens dat dat niet netjes is en je zo geen zaken heurt te doen. En verder vind en doet iedereen maar die wil.

8 likes

Ik ben vandaag nog met mijn Damasko van de wildwaterbaan gegaan, terwijl het geld van @svennos al op mijn rekening stond. Dat moet gewoon kunnen hoor. Hij komt hem zo ophalen. Ik pak wel even een theedoek en wat Dreft.

9 likes

Dan ben je gewoon te laat met verzenden en daar is wel wat van te vinden :slight_smile:

Edit: en dat kan ook gewoon maar als ik het verkocht heb gaat het ook direct weg en als dat niet zo zou zijn dan draag ik het niet meer. Ondertussen heeft het dan een andere eigenaar.

Jeetje wat een opgekropte frustraties :laughing:

Goed dat je als volwassen vent je eigen mening hebt. Wat minder dat je die van een ander niet kan waarderen.

Ik vraag enkel om een mening, meer niet. Ik vind het raar en niet kunnen en vroeg me af of ik de enige was die dit vond. Kennelijk niet.

Uiteraard ben je zelf nog vrij om te beslissen wat je met je eigen spullen doet en hiervan vindt, natuurlijk!

1 like

Weg reputatie, van jou koop ik nooit. :rofl:

1 like

Als ik het besluit genomen heb om een horloge te verkopen draag ik het niet meer. Simpel :wink:

Voor die tijd wel ? :wink:

Zou je je tweedehands auto of huis ook niet meer gebruiken als ie te koop staat?
Ik zie er geen kwaad in. Mocht de staat toch veranderen pas je toch de verkoop tekst aan . Je bent tenslotte nog steeds de rechtmatige eigenaar.

Mijn 2cents

5 likes

Geen last van. Enkel last van een berg horloges :sweat_smile:

Maar ik zou em zelf liever ook opzij zetten of alleen heel voorzichtig te dragen.
Heb verder geen problemen mee als ie door de verkoper verder gedragen wordt, tenzij grote afwijking in staat tv advertentie.

Zolang het horloge niet verkocht is kun je er wat mij betreft gewoon met een hamer op slaan. Het is nog steeds jouw horloge. Schade later wel vermelden bij geinteresseerde, want we zijn allemaal nette mensen.

2 likes

Ik draag een horloge juist als deze te koop staat, dit om er zeker van te zijn dat het onder alle omstandigheden goed functioneert. Niets is zo vervelend en teleurstellend als een horloge dat direct na ontvangst mankementen vertoont.

1 like

Ultrasoon bad werkt beter dan theedoek met dreft. Daarna even drogen in de magnetron natuurlijk.

4 likes

Bij elke aankoop:

Bakje lauw water met druppel dreft en een kinder tandenborstel.

Therapeutische rustgevend!