Drama op Uhrforum....sissertje

Ik heb zitten twijfelen om het hier te melden want ik schaam me diep…dacht dat zoiets mij nooit zou overkomen. Maar het is gebeurd en GELUKKIG met een sisser afgelopen. En ik wil jullie toch waarschuwen.

In het kort: 2 weken geleden heb ik op Uhrforum een Hulk voor 7.750,- gekocht. De verkoper was pas sinds maart lid, dus ik heb geprobeerd zoveel mogelijk gegevens van hem te krijgen voordat ik de trekker overhaalde. Huisadres, email, gsm, dat soort dingen. Hij had in zijn advertentie staan dat kopers liefst bij hem thuis konden langskomen. Ok. Alle vlaggen stonden bij mij op groen. Koop gesloten. Geld overgemaakt. Dag later een email van hem gekregen met in de bijlage de verzendbevestiging van Galle. Zelfs een mailwisseling met hem en een contactpersoon bij Galle, dat de Hulk afgelopen dinsdag zou komen. Goed gevoel bij.

Word ik ineens maandag door een Duits sprekende meneer gebeld, iemand van de afhandelaar tussen zijn bank en de mijne. Snapte er niks van. Hoe kwam hij aan mijn gegevens, hoe wist hij dat het om een Rolex ging? Ik heb diens naam en nummer gegoogled en dat klopte. Hij meldde dat de verkoper bij hun “bekend” stond en de transactie kwam in het systeem als “ongebruikelijk” naar boven. Hij voegde toe dat ze daarop een “onderzoek” waren gestart en via big data aan mijn 06 waren gekomen. Ze zouden het geld vasthouden tot in de Hulk had ontvangen en hadden de verkoper daarvan op de hoogte gesteld. Die deed natuurlijk heel verontwaardigd, dit had hij werkelijk nog nooit meegemaakt. “Nu heb jij straks en een Rolex en het geld, ik kan het niet geloven!”

En toen werd het dinsdag. En woensdag. En donderdag. Geen Galle. Geen briefjes in de bus dat ze geweest waren. En de verkoper mij telkens mailen of hij al was bezorgd. Toen ik vroeg waarom zijn contactpersoon bij Galle niet op mijn mails reageerde wanneer hij nou wordt bezorgd was het antwoord: “ja, dat kan ik ook niet zeggen.” Ze hadden hem verzekerd dat hij uiterlijk donderdag zou worden bezorgd, er werd geen tracecode gegeven.

Gisterenavond ben ik ineens weer door de afhandelaar gebeld met de mededeling dat ze mij het volledige bedrag zouden terugstorten omdat ze het dus echt niet vertrouwden. Gelukkig stond het er vanochtend weer op. En de “verkoper” mij maar mailen, “nog steeds niks ontvangen”…?

Ik vermoed dat de “contactpersoon” bij Galle niet eens bestaat. En de verzendbevestiging een mooie pdf was.

Inmiddels zag ik dat hij op Uhrforum geblokkeerd is, kennelijk was ik dus niet de enige. Lesje voor mezelf: NEVER NOOIT MEER geld overmaken, alleen nog face to face.

Pffff, eind goed al goed. Toch een engeltje op mijn schouders gehad :sunglasses::sunglasses:

Wees gewaarschuwd zou ik zeggen. Uhrforum klinkt vaak vertrouwd maar ook daar word je opgelicht.

En JA ik schaam me diep, had nooit geld moeten overmaken, dan maar naar Hamburg rijden. Beginnersfout. I know :kissing_heart:

143 likes

Zo, voor dat geld kun je wel een dagje vrij maken om naar die havenstad te rijden.

Fijn dat het goed af is gelopen!

2 likes

Pfieuw,… Door het oog van de naald! Heb je nog aangifte gedaan van poging tit oplichting?

2 likes

Lucky you!

2 likes

Holy Shit! :scream: Fijn dat dit met een sisser is afgelopen. Listig hoor…

3 likes

Mazzel idd, maar bijna 8k overmaken naar een onbekende Duitser ? Nooit meer doen hoor…

2 likes

Helaas geen Hulk, maar gelukkig wel goed afgelopen!!

1 like

:+1::+1: Gelukkig goed afgelopen … en bedankt voor het delen uiteraard. Kunnen we alleen maar wijzer van worden

3 likes

Ik ben blij voor je dat het goed is afgelopen! :+1::slightly_smiling_face: Fouten maken we gelukkig allemaal, maar bij ons (langdurige horlogeliefhebbers) komen fouten soms ook omdat we denken dat we het zo onderhand wel weten… en dan zijn we minder scherp soms. Eind goed al goed.:slightly_smiling_face:

2 likes

Heeft geen enkele zin. Zijn account is geblokkeerd, ik heb mijn geld terug. Genoeg energie aan besteed :joy:

3 likes

Bijna 8k!
Rillingen lopen over mijn rug😲

5 likes

Hulde aan de bank meneer :+1:

5 likes

Man man man. Wijze les voor jou en anderen :smile: Gelukkig heb je je centjes weer, want ik ga zondag bij je slapen (wist je nog niet) en jij betaalt de Chinees nu. Dat snap je hopelijk zelf ook wel.

En nu heb je centjes genoeg om mee te doen aan de inkoopactie van de Precista PRS-18 :smile:

26 likes

Heb je even mazzel dat ze daar bij de Duitse bank/afhandeling hun huiswerk zo goed doen! Hier had je er volgens mij gewoon bijgelapt geweest.

11 likes

“choose your battles” inderdaad.

1 like

100% zeker.

1 like

Ik had die advertentie zien staan en bij mij gingen alle vlaggen op rood. Nieuw lid, onrealistische prijs, en enkele dagen later nog enkele tophorloges voor een spotprijs. Zo te zien heeft hij nu een Kermit te koop onder een nieuw account.

4 likes

Bestaat niet, helaas.
@jeroenderee Lucky fuck…

1 like

Gelijk UF contacten @jeroenderee?

1 like

Even melden daar dan?

2 likes