Drama op Uhrforum....sissertje

Privacy maakt me geen reet uit in dit geval :sunglasses::sunglasses:

3 likes

Oef, wat een avontuur. Met een klein beetje neurolinguistisch programmeren blijft het gevoel nu €7.750 rijker te zijn dan voor dit avontuur wel plakken. U hebt gewonnen :smile:

4 likes

En groot gelijk heb je.

Aan de andere kant: Sinds een paar weken is de AVG van toepassing in Europa (algemene verordening gegevensbescherming). Dat is strenge privacywetgeving en de max. boete bij overtreding is geloof ik 4% X jaaromzet. Voor de bank wel belangrijk om aan te voldoen dus. In deze casus is het denk ik belangrijk waar ze je telefoonnummer vandaan hebben. Uit een openbare bron (telefoonboek bijv.) of vanuit beschermde data. In het laatste geval hadden ze dat ws. niet zo mogen doen. D.w.z. die bank heeft het dan van iemand gekregen die dat niet had mogen geven. Daarnaast kunnen ze het geld ook gewoon terugboeken met een bericht aan je eigen bank. Daarvoor hoeven ze je privacy geen geweld aan te doen.

2 likes

Klinkt heeelemaaaal fout allemaal.

Ik ben niet bekend met deze werkwijze; Is Uhrforum nu minder betrouwbaar of zijn er juist alerte filtertjes aan het werk en is dat prima ?

2 likes

Ook hier is wel eens een naar gevalletje geweest. Iemand had op het forum een rolex gekocht die gestolen bleek, al wist de verkoper dat niet. Deze laatste vertikte het op wat voor manier verantwoordelijkheid te nemen, en is ook van HF vertrokken. Het kan je overal gebeuren.

1 like

Één groot kartel.

4 likes

Nu we er over bezig zijn, is de trusted check out v chrono veilig?

Ik bedoel, geld wordt vastgehouden tot jij als koper ontvangen hebt, tevreden bent en fiat geeft tot betaling?

Of zijn ook hier addertjes?

1 like

Gelukkig is het goed afgelopen voor je.
Maar volgens mij had dit ons allemaal kunnen overkomen.
Face to Face is meestal toch het beste, en vaak ook nog een leuke ontmoeting.
Succes met je zoektocht.

1 like

Lucky bastard!

Ik zou zeggen dat er hier in de buurt toch ook wel hulkjes te koop zijn voor ongeveer dezelfde prijs. Of zijn de prijzen recent weer gestegen?

Heb zelf op afstand gekocht in US en Italie en tot op heden altijd goed gegaan. Het is echt een kwestie van goed onderzoek en waar ik veel waarde aan hecht:

1. hoe lang is iemand al lid
  2. heeft verkoper positieve feedback op het betreffende horlogeforum en anders bijvoorbeeld op eBay.
  3. identiteit checken op andere manieren zoals bv linkedin etc etc.

In dit geval (lees: zo kort lid) zou ik ervoor hebben gekozen om op te halen. Met de auto goed te doen en maak er dan gelijk een weekendje van.

1 like

Boeven zijn het.

3 likes

Komt door de flippertitus. Daar ga je rare dingen van doen. Een wijze les en dank dat iedereen er van mag leren. Owja een geval van flippertitus en rolexmadness gecombineerd.

1 like

Fijn dat je dit met ons wilde delen. Dank daarvoor.
Groet
Henk

1 like

Die had ik Jeroen in de pb gezet :joy:

3 likes

Een :wine_glass:op de goede afloop.

1 like

I know. Dacht: “ook ik ben hier ooit met niks begonnen” + ik had zijn huisadres etc maar inderdaad, eens maar nooit weer. Koop ik liever een Hulk voor dezelfde prijs bij @crownguard :sunglasses::sunglasses:

4 likes

Tsja, in de wetenschap dat de momenteel goedkoopste in NL aangeboden Hulk >2k duurder wordt aangeboden dan die van je Duitse vriend weet ik niet of je veel kans maakt.

Om de schrik te verzachten zou Ramón wel een uitzondering voor je kunnen maken natuurlijk.

1 like

Poeh gelukkig goed afgelopen. Nu opzoek naar een andere Hulk?

Effe niet hoor :sunglasses:

1 like

Super van die bank, anders was u het schip wel degelijk ingegaan.
Daar kunnen de bank jongens en meisjes alhier nog wat van leren! :sunglasses:

p.s. zo n groen ding, het is niet mijn smaak

3 likes

Gelukkig is het goed gekomen Jeroen! Fijn!

1 like