Drama op Uhrforum....sissertje

Wat een verhaal Jeroen! Ik kan me dat moment dat je je begint te realiseren dat je misschien (of zelfs waarschijnlijk) je zuurverdiende geld kwijt bent en letterlijk met lege handen staat heel goed voorstellen. De onmacht, de frustratie, de boosheid…het “hoe leg ik dat mijn vrouw uit”-gevoel…

Godzijdank is het goed afgelopen en een heel wijze les gehad.

En die Hulk die komt er - jouw ernstige horlogevirus kennende - binnenkort toch wel!

3 likes

Poeh, wijze les met een gelukkig goede afloop. Dank voor het delen, want dat houdt ons ook weer alert voor dit soort praktijken.

Dat bekroop mij tijdens het lezen zelfs ook al :joy:

1 like

Gelukkig goed afgelopen voor je!
Cool dat je het ondanks schaamte toch deelt, zou ik niet zo snel doen denk ik. Alhoewel, het is goed afgelopen natuurlijk :+1:

1 like

Nou, ik zal je zeggen dat Doutzen “not amused” was.

8 likes

Schaam je diep! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zal relatief meevallen. Een fotoshootje van 5 minuten, en ze heeft het 2 keer terugverdiend.

2 likes

Jeroen, mooi geluk gehad!

Maar goed dat die bank meneer schakelde.

Doen ze volgens mij in Nederland niet zo snel, of wel?

1 like

Denk dat ik in NL kon :notes: naar mijn geld…

2 likes

Heb jij ff mazzel gehad pffft.:sweat_smile:
Zulke bedragen overmaken op goed vertrouwen is natuurlijk niet heel slim maar gelukkig goed afgelopen. Voor mij geld alles boven 500€ paypal/creditkaart of persoonlijke overdracht.

1 like

Eind goed…al goed…en een goede tip

1 like

Gezien wat ik van deze meneer nog meer voor praktijken op Uhrforum heb gezien was persoonlijke overdracht misschien ook niet heel verstandig…a) het horloge was er hoogstwaarschijnlijk niet eens en b) dan sta je daar in een vreemd huis met 8k cash. Dit is gewoon een crimineel…dus inderdaad eind goed, al goed.

2 likes

Niet vermeld in mijn eerdere reactie maar altijd afspreken bij een bank/juwelier of politiebureau.
Maar zoals die kerel van vintage watches ook altijd roept: “buy the seller”.

1 like

Juwelen nooit van een (onbekende) particulier kopen en al helemaal niet voor dit soort bedragen. Ik weet dat een Hulk bij een betrouwbare handelaar 2k duurder is, maar dat zou ik voor lief nemen.

1 like

Complimenten voor die bank.
Les geleerd zonder schade. Top !!!
Voor mij ook weer een wake up call.

1 like

Eigenlijk best vreemd dat een Nederlandse bank dit niet zou doen.

Wij betalen hier immers toch ook voor?

1 like

Geen wonder met zo’n naam!

1 like

Met de politie als koper neem ik aan? :slight_smile:
Bank, juwelier of een goed beveiligde locatie (bijv. Schiphol) werken meestal wel goed.
Thuis afspreken is voor mij sinds een langere periode echt een no-go.

1 like

Leuke naam, hoor ik voor het eerst. Ben erg benieuwd hoe ze eruit ziet.
Graag foto’s in vredige toestand en in oorlogmodus nadat je dit verhaal met haar hebt gedeeld.

2 likes

:joy::joy::joy:

Jemig wat een verhaal…en wat een mazzel. Ik zou eigenlijk alleen nog een Rolex bij een AD kopen. Tegenwoordig zijn er ook amper van echt te onderscheiden Rolex replica horloges in omloop met uurwerk en alles nagemaakt. Je moet er niet aan denken daar 7k aan uit te geven. Ik vind het met dit soort horloges dus ronduit eng worden qua grijze handel…

3 likes