Al een tijdje aan het meelezen op dit forum, nu eens tijd dat ik eens iets post;).
Ik heb een tweetal sportieve mechanische horloges en ben nu op zoek naar een mooie dresswatch. Zelf zit ik te denken aan Jaeger le-Coultre ultra thin moonphase. Ik twijfel nog over de kleur, zwart of blauw. Hetgeen wat me aanspreekt aan dit horloge is de klassieke uitstraling en de geschiedenis van het merk.
Echter zijn er heel veel mooie merken, ik ben dus benieuwd of jullie nog suggesties hebben voor mooie horloges met een moonphase;).
De moon phases die mijn aandacht in het bijzonder hebben getrokken in het recente verleden zijn:
Raymond Weill Millesime 35mm rose gold
Loresum LS04 (de nieuwe onyx wijzerplaat is een favoriet, maar op de net aangekondigde founder’s editie (zie onder) is het hele gezicht van het horloge smaakvol onder handen genomen. Alleen de pinion cap mist opeens…)
JLC MUT moon is absoluut een ‘stunner’. Ik heb zelf een budgetversie van Longines van mijn vrouw cadeau gekregen waar ik ook erg blij mee ben. Wat vriendelijker voor je portemonnee maakt Longines heel leuke horloges met moonphase. Natuurlijk niet de absolute klasse van een JLC maar wel voor een kwart van de prijs.
JLC mut Moon is prachtig en een aanrader. Meer budget vriendelijk kom je inderdaad zoals @HouwelD zegt uit bij Longines. Ik heb een Flagship Moonphase en ben erg content mee