Thanks! Er zijn al prachtige suggesties gedaan en je eigen keuze is eigenlijk ook al bijzonder goed. Mijn suggestie is de PanoMaticLunar van Glashütte.
Anthony
27 december 2024 om 18:54
22
Ik kan zeker iets zinnigs toevoegen over de RW Millesime Small Seconds. Maar die heeft alleen geen maanfase.
Gebruikte materialen zijn uitstekend voor het geld en de kast en lugs van deze Millesime zijn net even wat anders maar vooral goed en mooi gemaakt. Het draagcomfort is fantastisch.
Als je wat meer wilt zien en lezen over de Millesime:
Wat hopelijk relevant leesvoer voor een lome zondag in augustus 2024.
Opgericht in Genève in 1976, middenin de quartz crisis. Een relatief jong horlogemerk met ontegenzeggelijk lef en (gelukkig) nog steeds volledig in handen van dezelfde familie. Ze houden daar de eigen broek op, zelfstandig en onafhankelijk van de grote horlogeboeren. Niet gebonden aan eigen heritage of een segment binnen de eigen productielijnen dan wel huis.
Winnaar van de Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG) 2023, cate…
3 likes
Ik ben fan van deze Blancpain!
8 likes
Ik ook deze blauwe longines voor mijn budget de juiste keus…
10 likes
Doet mij veel te veel aan de joker van rummikup denken…
4 likes
Ifield
27 december 2024 om 20:38
26
Bram95
27 december 2024 om 20:40
27
Ik kwam deze tegen op chrono24. Is nogal een smaakgevoelig modelletje
3 likes
Chronoswiss heeft ook dit soort uitbundige modellen met maanfase
7 likes
Rob_W
27 december 2024 om 20:59
29
Ik zou ook doorsparen voor de JLC, al moet ik zeggen dat de Longines een mooi alternatief is
1 like
bnv
28 december 2024 om 00:10
30
Is Habring echt betaalbaarder dan die JLC? Of is de list price van JLC zo hoog. Er is best wat tweedehands op de markt.
bnv
28 december 2024 om 00:14
31
Goed gezien. Dat vind ik nou eigenlijk zo’n gewild ‘paasei’.
Blauw. En je bent klaar. Op naar de volgende horloge met nog meer complicaties
1 like
whisky
28 december 2024 om 08:10
34
Ik ga even uit van nieuw prijzen.
JLC MUT MOON 36 mm €9800. 39 mm €12200 (Via Duitsland)
Habring2 Maanfase €6050
Habring2 Maanfase + pointerdate €6950
1 like
Ik vind deze ook erg mooi, heb er serieus naar gekeken maar heeft volgens mij geen lume…
bnv
28 december 2024 om 09:57
37
Habring doet leuke dingen en heb sympathie voor zo’n klein merk dat veel handwerk verricht. Gelijk iets bijzonders en persoonlijks. Van de voorbeelden gepost vind ik echter de JLC wel een mooier ontwerp.
1 like
Tech-neut:
Heeft deze ook lume?
Nope meestal bij dit soort horloges niet.
Bij duikers en daily`s meestal wel.
1 like
Deze staat te koop zie ik net!
In verband met het ouder worden heb ik besloten om mijn collectie in te gaan krimpen tot slechts enkele horloges. Dat betekent dat er een heel stel naar een nieuwe liefhebber mogen. Uiteraard het liefst binnen het Horlogeforum.
Vandaag dan deze prachtige Longines Master Collection Moonphase (ref. L26734786) die in een zo goed als nieuw staat verkeert.
Ik kocht dit horloge in november 2020 van de eerste eigenaar, die het zelf op 13 maart 2020 bij Schaap & Citroen nieuw had aangeschaft. De eerst…
2 likes
En nóg eentje!!
Ben hier toevallig zelf ook naar opzoek
Te koop aangeboden: 18 karaat roségouden Zenith El Primero Chronomaster
Dit horloge verkeert in uitstekende staat. De geguillocheerde wijzerplaat is in perfecte conditie, en de kast is eveneens zeer goed. Het saffierglas aan zowel de voor- als achterkant is onbeschadigd. Het El Primero-uurwerk is welbekend bekend en biedt in deze uitvoering, naast de chronograaf, functies voor dag-, datum- en maanstand. Verder is deze uitvoering chronometer gecertificeerd en de set bevat een afschrift van het C…
2 likes