Dress Watch onder 200 euro

heb je dezen soort modellen ook in vintage tissot

heb je pm gestuurd, mooie vintage behoud zijn waarde :slight_smile:

bedoel je de tag Heuer

1 like

De in het topic genoemde Seiko SNKL43. Hoe kan ik daar andere kleuren van vinden zonder direct naar een andere serie te gaan?

yep

Voor 176 ben je klaar:

8 likes

Deze wil je, 249 euro. Echter met jou wensen is het lastig om saffier glas te vinden, maar dit glaasje kan je relatief makkelijk weer op laten poetsen.

3 likes

Hoi Jules,

Als eerste van harte welkom hier op ons mooie forum.
Mooi dat je wilt uitbreiden. Er is hier al veel moois voorbij gekomen.
Om je nog meer inspiratie te geven, mocht je er nog niet uit zijn.

https://www.amazon.nl/Bulova-98A187-Automatisch-Horloge/dp/B0733PJGWX/ref=mp_s_a_1_11?crid=2EI4JI0L4KJUB&dchild=1&keywords=bulova+heren+horloge&qid=1630401063&sprefix=bulova&sr=8-11

Ik moet er wel bij zeggen net 9 piek boven je budget

Veel succes met je speurtocht!
The hunt is better than the catch…

1 like

onder welk categorie kan je op het HF horloges(vintage) kopen. ben nog niet helenmaal thuis op het HF

ik was aan het kijken naar een vintage Tissot Seastar Seven. ik kon hier alleen geen vinden op het forum, weet iemand anders een adderesje?

horlogemarkt hier op HF of vraag stellen gezocht

Klik rechtsboven op de drie streepjes naast de zoekfunctie. Dan komen er allerlei categorieën. De donkerblauwe categorie genaamd “horlogemarkt” is waar je de advertenties kan zien die door Forumleden zijn geplaatst.
Als je een horloge interessant vindt, mag je niet direct reageren op de advertentie. Je moet dan de adverteerder een privé berichtje sturen.

Veel plezier! :smile:

heb nog wat liggen, te koop maar zijn nogal groot van kast en niet echt dresser

Ik herken mijzelf erg in jou Jules. Toen ik jouw leeftijd had zocht ik eigenlijk precies naar waar jij nu naar zoekt: een horloge met romeinse cijfers, blauwe wijzers, niet te dikke “randen” (zogeheten bezels). Ik heb toen ook erg veel moeite gehad om iets te vinden binnen mijn budget, en heb destijds diezelfde Daniel Wellington gekocht waar jij het nu over hebt (maar niet in het goud). Ik heb daar veel plezier mee gehad, maar waar veel mensen op dit forum op doelen is dat het niet een traditioneel mooi horloge merk is, en bovendien quartz (veel mensen prefereren mechanisch, zie de uitleg hierover van een forumlid een aantal reacties geleden).

Ik kan je geen specifiek horloge aanraden wat aan al jouw wensen voldoet, maar ik kan je wel twee andere tips geven:

• De horlogemarkt is erg “troebel”. Op de sites van de merken zelf kan je vaak niet eens alle horloges zien de ze hebben. De enige manier om er achter te komen wat er allemaal te koop is is om gewoon goed om je heen te kijken in de stad en hier op het forum veel te lezen. Dat duurt even en kost soms moeite, maar je krijgt er wel een mooie kennis voor terug!
  • Koop vooral wat jij mooi vindt. Wij hier zijn allemaal een beetje gebrainwashed door elkaar en kunnen er soms meningen op na houden waar een 13-jarige geen boodschap aan heeft. Als jij iets mooi vindt en het graag wilt dragen, is dat het allerbelangrijkste. Dat wil overigens niet zeggen dat mensen op dit forum geen verstand hebben van horloges. Het tegendeel is waar dus ze kunnen zeker mooie dingen aanraden, maar blijf ook vooral nadenken waar jij graag zelf mee zou lopen los van de meningen van anderen.
8 likes

Klopt helemaal.
En als aanvulling, quartz is echt niet per definitief slechter dan een mechanisch horloge.
Ik heb één mechanisch horloge en de rest lekker quartz. Houdt de tijd nauwkeuriger bij en lekker grab & go.
Daarnaast is een mechanisch horloge, als eerder aangestipt, ook meer onderhevig aan onderhoud. Dit kan, als je andere topics leest, ook aardig in de papieren lopen. Een mechanisch horloge is ook wat gevoeliger (naar wat ik begrepen heb) dus als je hem flink stoot, kan het zomaar zijn dat er binnenin wat gebeurd waardoor die nog minder nauwkeurig loopt.

Ik zou quartz dus echt niet zomaar terzijde schuiven.

3 likes

Hier ook, lekker quartz, loopt altijd mooi op tijd, goedkoper in aanschaf, weinig tot geen onderhoud. en kast meestal dunner. MAAR alle respect voor alle automaat en mechanische uurwerk liefhebbers en zeker het stuk vakmanschap dat er in dit soort uurwerken zit; mtc

1 like

ik had twee mooie longines gevonden maar ik kon de prijs niet vinden kunnen jullie mij meer informatie geven. ik ben ook benieuwd of deze horloges (en heel het merk longine) hun waarde behouden de waarde daalt of steigt?

vintage longines vind ik over het algemeen mooi maar wat is daar zoonbeetje de prijs van

4 likes

Ahum ik denk dat je met 200 euro niet toekomt

iets meer kan ook wel het was meervan niet zoon duur horloge. maar hoe duur is hij wel

Ik denk dat deze 5 á 6 keer je budget zijn.
“Net iets meer”