iets meer kan ook wel het was meervan niet zoon duur horloge. maar hoe duur is hij wel
Ik denk dat deze 5 á 6 keer je budget zijn.
“Net iets meer”
Longines is een gegarandeerde daler. Deze horloges koop je omdat je ze mooi vindt niet als investering.
Als ik eerlijk moet zijn, en dat is slechts mijn mening, zou ik je niet zo zeer laten leiden door of een horloge waardevast is of niet. In de price range waar jij een horloge zoekt verlies eigenlijk alles waarde als je het draagt, maar dat hoeft geen probleem te zijn als je er jaren plezier van hebt en aangezien het toch om redelijk “kleine” bedragen gaat.
De Seiko SUR serie, hier de SUR371. 39mm. De perfecte maat voor je, als jij een smalle pols hebt, en een wat groter ogend horloge wilt hebben.
Saffier?
100m WR?
Titanium?
Toch nog lume?
Daar wil ik het even over hebben. Klassieke dress watches hebben geen secondenwijzer, of op z’n hoogst een kleine seconde complicatie, en ook geen lume. Ik stel voor dat je een dressy sporthorloge vindt.
Dit model wat ik hier aangaf is zo’n sport horloge. Voor 255,- Euro, dat wel.
Maar voor minder is er ook dit:
BM7108-22L, 40mm, 100m WR, saffierglas, ECO-drive quartz op zonne-energie. Lederen band. Voor 159 van de Citizen website te bestellen.
BM7251-53L, 40mm, 100m WR, saffierglas, Eco-drive quartz op zonne-energie. Stalen band, voor 199 van de Citizen website te bestellen.
40mm grootte is al best fors voor een dress watch. Sterker nog, mijn polsmaat is 17,5 cm en ik draag het liefste horloges tussen de 36-39mm. Mijn neef met een polsmaat van 20cm draagt het liefst een Seiko 5 van 36mm en verder horloges van 40mm max.
Wat wil je?
- Automaat: inaccuraat, onderhoudsgevoelig, gevoelig voor magnetisme, maar wel charmant. Even schudden en hij doet het wel.
- Quartz: Accuraat, schokbestendig, maar vaak eerder te vervangen dan repareren, moet om de 3-10 jaar een batterij
- Solar / Eco-Drive: Gaat het 20 jaar lang doen zonder makken, misschien tegen die tijd een nieuwe capacitor
Ik zou voor dat budget quartz of eco-drive nemen. Omdat dat de enige manier is om voor rond 200 Euro een horloge met saffier te hebben.
Alle automaten waar mensen mee aan gaan komen hebben dan mineraalglas of acryl. Denk bijvoorbeeld aan de Orient Bambino. Doe het niet. Kutglas.
Niet doen. Voor 200 ballen kom je in de doublé shitters terecht. Wacht met gouden horloges tot je een 18K vintage/nieuw kunt betalen.
Banden kun je wisselen. Koop een Bergeon 6767, en de wereld is je oester.
Ze zullen het doen. Maar gast, de wijzers zijn te kort, DW is een merk wat overpriced shitters verkoopt waar veel te veel plastic in zit voor de doekoe, en je kunt 'm qua waarde in één klap afschrijven zodra hij op je deurmat valt.
Dan nog liever een Sternglas.
Dan heb je tenminste saffierglas, 50m Waterdichtheid en een Ronda quartz uurwerkje.
Merk op dat ik 38mm pakte. Omdat je dress watch zei. Die moeten NIET groot zijn. Anders moet je een sporthorloge kopen.
Eerst en vooral: top dat je op die leeftijd op een forum advies vraagt ipv de huidige trends te volgen.
Met 16-17 cm pols die je nu hebt zou ik naar 38mm gaan, want ik ga er vanuit dat je polsmaat nog wel wat zal groeien navenant je ouder word. Persoonlijk vind ik 38 een zeer mooie maat (ik draag ook 36 op een 18,5cm pols)
Qua keuzes? Bulova, tissot gentleman (deze vind je wrs wel nieuw rond je budget) een seiko 5, oftewel: een vintage vinden hier op het forum. Als je eentje in mooie staat kan vinden, koop je meestal wel meer waard dan je geld.
Succes!
Staat PLP niet voor Pierre Lannier Paris dan
Seiko 5, kan je er 2 van kopen voor 200 euro. Ik elke pols eentje, zo rollen we G.
Leuk een jonge starter voor het horlogevirus!
Ik heb nog liggen eigenlijk ongebruikt een addiesdive pilot.
Geen top merk maar met saffier, 200m waterdicht en een seiko automaat een hele leuke starter!
Om je hobby te stimuleren ligt hij voor 70 euro goed verpakt op je deurmat, heb je nog 130 over voor een 2e in je collectie!
Maar na alles wat hier is gepost is het belangrijkste, dat je een horloge aanschaft welke jij mooi vindt en waar jij gelukkig van wordt!
Je moet niet een horloge kopen voor andere omdat zij dit mooi of beter vinden.
Het is jou horloge, dus jou smaak en beslissingen.
@amaris heeft een niga die komt blijkbaar te koop, lijkt erg op wat he bescheef als de vintage waar je naar zoekt misschien?
De Niga komt indd te koop. Heeft een nieuwe stem en kroon nodig maar mag ook voor een zacht prijsje weg dus genoeg ruimte over om hem goed te krijgen
een van de dingen die ik op het oog had wel compleet iets anders. wat vinden julie van de orient king diver
wat is de prijs, is het een goed horloge, is hij ook in kleineren maten als 43,8 want dat is volgens mij te groot voor mijn poolsik had ook een tissot op het oog
dat is volgensmij een vintage. op de foto ziet hij er een beetje geel uit maar is dat in het echt ook zo want ik vind wit mooier. Kunne jullie mij wat meer vertellen de kwaliteit waar dezen te koop is en hoe duur hij is ?Er is inderdaad (enorm) veel keuze. Heb je ondertussen al kunnen kiezen of je vintage/modern, automaat/quartz, mineraal/saffier/plexi wilt?
Deze Tissot is gewoon een recent model. Helaas ook buiten je budget (nieuw althans).
Zie hier
Wellicht dat je hem gebruikt kunt vinden voor een voor jou bereikbare prijs.
Als ik jou was zou ik mij eigen eerst verdiepen wat je echt mooi vindt en wat je echt wil, de 2 voorbeelden staan haaks op elkaar qua style.
Beide zijn “moderne” horloges en zijn van bekende merken die zeer veel waar voor hun geld geven.
Zoals ik alles een beetje heb doorgenomen zou ik een gebruikte horloge aanschaffen, je kan dan in een “hogere” prijsklassen zoeken en de eerste afschrijving is geweest dus mocht het je ding niet zijn kost het niet te veel om hem van de hand te doen. Beetje experimenteren, ga je later vaker doen
ik wil sterk glas dus saffier lijkt me het besten.
ik vind vintage en modern allentwee mooi.
automatisch zou leuk zijn maar quartz zou kunnen ik ben jong en heb wel preciezere tijd nodig hij moet tegen een stootje kunnen dus ik dank bij een horloge voor wat speciale gelegenheden automatisch en voor school enz. quartz in verband dat steviger is en minder onderhoud.
ik wil een duikers horloge en een klassieker aanschaffen niet tegelijk. maar wel twee verschillende stijlen. heb je dan een beetje antwoord p je vraag?
Horloges kopen is iets dat je met je gevoel doet terwijl je het wel met je verstand probeert te bevatten. Kijk hier op het forum eens rond, zoek eens wat op op internet (affordablewristtime op Instagram laat veel betaalbare horloges zien) en bepaal dan wat je wil passend bij je budget.
De merken discussie gaan we niet uit komen hier. Sommige merken kan je wat makkelijker doorverkopen als je er ooit genoeg van krijgt al doe je een eerste horloge waarschijnlijk niet weg.