Komt goed uit, hij is nu op zoek naar zijn 2de horloge.
And so the flipperitus began…
Flippertus op je 13e. Mijn god, op die leeftijd kon ik niet eens klok kijken denk ik.
Oh pardon, horloge kijken.
Succes, Jules, er zijn hier al erg veel mooie dingen gesuggereerd. Komt vast helemaal goed.
kunt u een iets beteren foto sturen van die eerste ik vind dat een mooi. welk merk is dat. en hoeveel zou die kosten?
wat word er gevonden van het merk laco? in welken prijsklassen zit dat. zijn ze kawlitatief goed en hoe ziet het met de waarden
Haha. Je gaat lekker alle kanten op. Laco is vooral bekend om zijn Fliegers (pilotenhorloges). Merk met historie, maar vermoedelijk toch een andere prijsklasse dan waar jij naar zoekt.
Misschien goed om eens een paar weekjes lekker door HF te struinen. Naar mijn ervaring, doe je dan zoveel indrukken op, dat je al snel niet meer weet wat je eerst mooi vond.
haha ja een beetje wel, heb nu lijstje gemaakt met alles wat ik mooi vind en daar ga ik komende tijd veel bij zetten!
Top. Dat is verstandiger dan je budget spenderen aan iets waar je moet zeker van bent
Dit is een Tissot Le Locle en dan de nieuwe versie met het Powermatic 80 uurwerk met 80 uur gang reserve. Deze kost volgens mij 500-650 euro, afhankelijk van staal of goudkleurig en metalen band of leer. Tweedehands is het vorige model zonder Powermatic 80 voor ongeveer 250-350 euro wel te vinden. Ik heb ooit de zwart/rose goud kleurige gehad. Erg leuk en fraai horloge voor het geld.

die stond ook op mijn lijstje . maar heeft de neiuwe versie ook van binnen zoon patroon achtig iets(wat op de laatste foto ziet en wat is dat)
dat is de wijzerplaat met patroon op
Ik had een Oriënt bambino small secondop het oog. De automatische met goude kast. Wat vind jullie daar van is dat een goed kwaliteit en blijft het goud er op zitten of raakt dat los? Dan had ik nog een vraag, ik had er een met 21 juwel gezien maar heb je ook met 17 en wat is goed koper. Een weet iemand nog een adresje voor onder de 2 honderd euro?
Bambino is goede kwaliteit, maar een coating of plating gaat er vroeg of laat wel afslijten.
21 juwel vs 17 is waarschijnlijk automaat vs handwinder. Het zegt niet zoveel over de prijs, maar meer over hoeveel van de onderdelen ze moeten beschermen tegen slijtage. Een automaat of horloge met complicaties heeft in de regel daarom meer jewels (en is vaak duurder)… maar er zijn hele dure horloges met weinig juwels.
Een panerai van 5k met een UNITAS uurwerk heeft bijvoorbeeld 17 jewels, minder dan de 21 jewels in een seiko 7s26 uurwerk van zo’n 100 euro.
Zijn er ook soorten materiaal waar het goud(de coating) niet afslijt?
Echt goud
Alle coatings kunnen potentieel slijten. Sommige coatings voegen wel extra hardheid toe, maar dat zie je vaak op duurdere horloges dan het segment waar jij nu kijkt.
Seiko heeft op sommige horloges diashield zitten, een coating die harder is dan het materiaal waar het opzit. Maar bij een goeie deuk kan het eraf.
Plated goud slijt nog steeds, en echt goud is vrij zacht waardoor een horloge óók snel beschadigd. Je ziet alleen wel altijd goudkleur onder de schade, ipv staal.
Lees dit maar eens, dan kun je heeeeel veel te weten komen, succes
Ik heb momenteel een bambino small second in het goud en wit op het oog. Ik heb daar alleen een paar moeilijk heden mee.
- het heeft mineraal glas(wat vinden jullie daar van)
- hij heeft een goude coting maar is de coting van dat horloge goed, blijft hij lang zitten
- En is hij ook vintage verkrijg naar onder de 200 euro want op het internet kan je ze alleen van rond de 230 vinden
Weet iemand een aderende dan hoor ik het graag ?!
ja hoor