Wat vind je van dit model als “dresser” 37mm / 50m WR
saffierglas / titanium / 9 mm dik / en een bandje van 18mm breedte
quartz nu slechts iets van €180,- ( afgeprijsd van € 360,- )
Wat vind je van dit model als “dresser” 37mm / 50m WR
saffierglas / titanium / 9 mm dik / en een bandje van 18mm breedte
quartz nu slechts iets van €180,- ( afgeprijsd van € 360,- )
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B017GMA5K4/ref=mp_s_a_1_16 is ook een prima optie denk ik. Strak uiterlijk, automaat, goede afwerking, zeer betaalbaar
Of ook een mooie clean look;
en nog heel betaalbaar ook
Hijs erg mooi en vond het wel wat tot dat ik de details op had gezocht en hij super groot blijkt, was wat geweest als die veel kleiner was.
Ik vind deze zelf top. Voldoet niet aan een hoop van je eisen, helaas, maar toch het vermelden waard.
Ben zelf niet zo into dress watches en kan je dus niet helpen.
Maar van harte welkom
Welkom! Veel plezier…
Vaak wel, maar vaak ook niet.
Deze horloges zijn vaak goedkoop, 70 a 120 euro. Kun je er voor een €35 nog saffier op laten zetten en een mooie band. Zeer duurzame en betrouwbare kalibers.
Je moet met mechanisch wel het juiste verwachtingspatroon mbt de nauwkeurigheid hebben, daar moet je een beetje geluk mee hebben. Je kunt ze als je wat pech hebt voor niet te veel geld laten reguleren (tientjeswerk als je de juiste connectie hebt).
Als je niet om mechanisch geeft, koop quartz.
Eco drive werkt prima, en itt tot anderen vind ik het ook nuttig in een dress watch. Een 15 of 20 jaar interval vind ik toch prettiger dan elke 2 jaar je horloge van een batterij voorzien.
Over waterdichtheid:
Dat klopt wel, maar als je hem als daily draagt is het al weer wat anders dan als je 4 keer per jaar een vintage horloge pakt voor een etentje. 30m van een nieuwe is dan wel ok, maar met je vintage moet je dan oppassen met autowassen.
Goudkleurige laagjes: gaan er af. En vaak snel ook. Al zijn er kwaliteitsverschillen tussen.
Neem vooral nog even de tijd om wat te vinden, zo lang je de zoektocht nog leuk vind leer je steeds bij.
Dan maar niet aan een hoop van mijn eisen voldoen…ik zou deze echt wel doen ( nee niet op die manier)
Komt door het behoorlijk gebolde mineraalglas. Erg gaaf (vintage) effect.
Zie ook deze hands-on met wat mooie foto’s (waaronder van het effect van het glas):
http://wornandwound.com/review/hands-dan-henry-1947/
Hey ook goedemorgen Jeroen
Inderdaad …recht op de plaat zie je het niet…ik vind hem erg gaaf.
Dat is wel een gek effect want hier zie je het inderdaad ook
Noem me conservatief, maar een dresser groter dan 38mm vind ik niks. Ze ogen door de slanke kasten en eenvoudige wijzerplaten vaak al groter dan ze werkelijk zijn.
Nog een droevige annekdote over een vriendin van mij, die zo’n 40mm Daniel Wellington draagt: ze probeerde mij ervoor te interesseren (haar vriend verkoopt ze namelijk in zijn winkel). De zomer—>wintertijd was al twee weken voorbij, maar dat ding stond nog steeds een uur verkeerd. Toen ik dat opmerkte, na haar enthousiaste salespitch aangehoord te hebben, merkte ze met een pokerface op ‘ja het gaat me ook niet echt om de tijd, daarvoor heb ik mn mobiel’
Dusss…
Tissot heeft trouwens ook wel grappige instappers voor om een nabij de 200 euro.
Ik ben het natuurlijk helemaal eens met het voorbeeld van de Orient in de marktplaats gedaan door @M_Singer (bedankt nog trouwens).
Nee hoor, alle gekheid op een stokje. Misschien verstandig eerst eens bij een juwelier te kijken. Sowieso voor het bepalen van de juiste diameter. In het begin kun je je daar erg op verkijken. Die fout heb ik zelf ook gemaakt. Wanneer je eenmaal weet welke diameters je “liggen” , wordt het makkelijk op het www te shoppen.
Succes!
Gr.Wander
welk model seiko 5 is dat op de laatste foto ik vind deze er eigenlijk toch best mooi uit zien, doet me beetje denken aan een sarb, op een lerenband ?
Ik vind de SNKM47 de mooiste Seiko 5 dresser, mooier dan deze op de foto omdat de SNKM47 geen rode secondewijzer heeft. Heb die zelf gehad @Mafkees heeft hem nu ook. Horloge komt op staal (geen leer maar gewoon het bandje omwisselen) en kost rond de 75 euro.
Oh ik had de rode seconde wijzer net niet echt gezien maar nu valt het me wel op en vind ik het een minpuntje. Ik vind deze ook wel zijn dat goud kleurige accenten op het horloge of lijkt dat alleen zo door de belichting? Alleen zwart en silver/staal kleurig lijkt me mooier is daar ook een versie van als dat deze niet is?
Second that. Mocht hij niet dressy genoeg zijn dan is er vast wel een forumlid dat voor een kleine vergoeding slankere wijzers erop wil plaatsen. Zelf heb ik er een zwart, lederen bandje met witte stiksels aan gezet.
Dat is de SNKL45. Dat weet ik ook niet allemaal uit mijn hoofd hoor. Ik las al dat je liever geen rode secondenwijzer wilt.
Hier kun je Seiko 5 modellen (bijna 400 modellen staan er nu in) uitzoeken op diameter, breedte van de band, prijsniveau tot op de kleur van de secondenwijzer:
164 modellen vallen onder “Dress”.
Laat je niet afschrikken door een stalen band, je kunt gewoon een band helemaal naar smaak er op zetten als je de optie “replacable band” aanvinkt. (Je kunt het ook gewoon zien aan de aansluiting van band aan de kast.) De stalen banden van Seiko 5 modellen zijn niet bepaald luxe afgewerkt overigens, de lage prijs moet ergens vandaan komen.
Als er staat “no price” is het zeer waarschijnlijk een model dat uit produktie is. Dan kun je nog via ebay, amazon etc zoeken.
Kijk vooral ook op monsterwatches.nl. Hij heeft niet alle modellen, maar is voordelig, en kan er een saffierglas in zetten (doet hij aan de lopende band). Soms moet je geduld hebben met een reactie op mail, hij is wat lastig bereikbaar.