Die laatste foto welk model is dat ?
HĆØ? In mijn vorige post beantwoord ik dezelfde vraag toch al, en zo nee, wat bedoel je dan?
Oeps overheen gelezen een SNKL45 dus. Wat is mooier saffier of gebold saffier bij deze ?
@Roger_R
Ik zou licht gebold saffier nemen.
Plat saffier spiegelt als een gek en uit bepaalde hoeken
is bijna niet te zien hoe laat het is.
Overigens een mooie optie deze SNKM47
Is deze er ook in het wit?
En wat is dan het type nummer.
Grt.
Ik heb er nog een paar liggen die ik niet gebruik en nooit gebruikt heb.
Varieert van een quartz certina tot een handwind skeleton dugena
Het zijn beide dressers, maar ik ben zelf meer van het ruigere werk
mee eens ik heb zelf de Rodina (het enige verschil is de naam, ik had hem nog liever zonder naam gehad)
al eens aan een rus gedacht?
al dan niet vintage, bv poljot?
https://www.google.be/search?q=poljot+dress+watch&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj3zdaDxeHRAhVE2BoKHQLOC0oQsAQIJQ&biw=850&bih=785
Na een speurtocht op het internet en een paar tips van forum leden ben ik tot de volgende opties gekomen:
- ORIENT FAC00001B BAMBINO (rose gold, black dial met caliber f67)
pros: Hacking, manual wind en design.
cons: mineral crystal, 40.5mm dus bang dat hij te groot is, houdbaarheid van kleur?
- ORIENT ER2F004W TITANIUM
pros: Titanium case , saffier , fraai dial patroon
cons 41mm dus bang dat hij te groot is, geen hacking, geen manual wind
- The seiko solar sup880
pros: fraai design, zeker niet te groot
cons: Quartz, mineral crystal, houdbaarheid van goudekleur?
- Seiko SNKL45 met saffier en een lerenband
pros: saffier , automatic
cons: minder dressy
Welk van deze of een ander horloge zouden jullie mij aanraden voor dagelijks gebruik wordt op mijn 16,5cm pols?
Ik raad je niets aan (vind nr. 2 wel zelf het mooiste van dit setje), maar ik merk wel zelf hoe ik mij verkijk op afmeting van het horloge⦠Voorheen droeg ik een mooi plakhorloge (ook zoān woord wat ik hier heb geleerd) van 42mm, helemaal fantastisch, mijn mooiste daily beater (ook hier geleerd). Toen, de seiko aviator, 37mm, even schrikken was de reactie (ik was bang dat ik een dameshorloge had gekocht) en nu, is die 37 mm volledig normaal en vind ik mijn oude plakker van 42mm echt best toch wel groot.
Kortom, de perceptie van een horloge wil in de tijd nog wel eens verschuiven, tenminste bij mij dan. Ik heb polsen van 16,5-17 cm dus ik kijk niet naar grote duikers⦠maar de rest is na enige tijd dragen voor het gevoel ānormaalā.
Leeuw spreekt hierboven wijze woorden! De perceptie van een horloge verschuift nog wel eens. Ook bij mij. Op dit moment gaat mijn keuze uit naar het laatste horloge: Seiko SNKL45. Mooi, die zwarte wijzerplaat, mooi, day, date, mooi de secondenwijzer. Het klopt allemaal!
Welkom! en ook ik moet even suggesties bijdragen.De DW is een zeer mooi horloge, maar de kwaliteit ⦠niet van overtuigd voor het prijspunt. (Cadeau gegeven aan de vriendin die er heel blij mee wat)
Als ik de daniel wellington naast een goedkoper horloge van 50euro houdt in dezelfde stijl dan kan ik geen oordeel maken welke beter is in kwaliteit. Derhalve ben ik van mening dat de bouwkwaliteit en gebruikte materiaal niet gek veel beter is dan veel goedkopere horloges. Echter is de afwerking wel perfect.
Voor 90 euro een Bulova
http://www.watchshop.com/mens-bulova-watch-98h51-p99948941.html
Of een Daniel Welltington achtige voor 70 euro
zolang de lugs maar kort op de kast staan kan je snel een redelijk grote diameter hebben.
Optie 4! Ik heb het kleine broertje en die bevalt perfect.
Voor dagelijks gebruik zou ik nooit nepgoud nemen. Van die vier zou ik het Seikoātje kiezen.
Van dit viertal zou ik zelf voor de ER2F004W gaan. Ik heb een gelijkaardig horloge en prijs-kwaliteit is het absolute top. De blauwe wijzers zijn een belevenis om te bekijken en het guilloche patroon voegt daar een extra dimensie aan toe. Dit patroon vind ik echter iets minder geslaagd dan bij de FFD0F001W die ik heb, maar dit is natuurlijk puur subjectief. Het hackt inderdaad niet en is eveneens niet opwindbaar, maar tenzij je een secondefetisjist bent, vind ik dat niet echt een groot nadeel. Als dat toch het geval is, ben je sowieso beter af met een quartzhorlorge.
De Bambino is een pracht van een horloge, maar is wel erg formeel. Zet er een willekeurige Rolex tegenover en de Bambino dwingt meer respect af dan de Rolex. Het zwarte, gelakte horlogebandje met de rosƩ gouden kleuren is in zakelijke context geslaagd, maar maakt het horloge enkel business casual gedragen kan worden. De andere Orient is ook klassiek, maar kan ook sportief of casual gedragen worden wat bij de Bambino niet het geval is.
De twee Seikoās doen het voor mij niet en dan kan je volgens mij even goed honderd euro meer sparen en op zoek gaan naar een SARB (033, 035, 017 of 065 met extra opleg).
De Seiko
Okay, het is een 5je maar wel een van de mooiste.
Bijv. de zwarte dag en datumschijf.
De 5 heeft ook een lange geschiedenis sinds 1963.
En deze loopt over een kwart eeuw nog, let maar op.
Grt.
Omdat toch veel mensen voor optie 4, de seiko 5 zouden gaan wou ik toch wat meer onderzoek doen naar leren banden.
Wat is bijvoorbeeld een goede plek om een leren band te kopen en waar moet ik dan opletten en wat is een reƫle prijs voor een bepaalde soort kwaliteit?
Bij horlogebandje.com hebben ze Hirsch bandjes voor ongeveer ā¬25. Ik vind dat een prima prijs/kwaliteit verhouding.
http://www.horlogebanden.com/Hirsch-Crocograin-Horlogebandje-Goudbruin/?classid=
@Hallward, oa deze website:
En dan de Hirsch Viscount, topkwaliteit en nette prijs.
Of deze website, vandaag dankzij ander forumlid leren kennen:
http://www.panatime.com/22vist.html
Maar wel int buutnlaaand, dus duurt langer voordat het bezorgd wordt.