Shit… hoe kom ik zo snel aan 2 vrouwen
Hulde
Nee, heb geen horloge omgedaan en er is ook geen revolte geweest (dit ter info voor de heren anarchisten onder ons😉).
Ik heb dit trouwens als gesprek onderwerp op de avond zelf gelanceerd met als resultaat dat de meeste polshorloges af werden gedaan. Zo kan het dus ook…
Het is overigens nog lang onrustig gebleven die avond. Bij weggaan hoorde ik nog iemand vragen “ gaat het weer een beetje, heer Dröge” ??
Haha. Kijk een leuke avond ( onderdeel van) om zoiets triviaal.
Heb de poll overigens gesloten. Escaleerde bijna de hand uit.
Wat dacht je van de dikke Ditz. Geschreven door Reinildis van Ditzhuyzen. Deze dame komt uit mijn geliefde stad Arnhem en heeft wat mij betreft de perfecte, bijna adelijk klinkende, naam om te schrijven over omgangsvormen en etiquette. Een voorname voornaam als het ware. Welkom in de jaren 50
In de 21e eeuw hebben we volgens mij een heel ander boekje nodig v.w.b. omgangsvormen en andere problemen dan het horloge bij het galadiner.
Wat blijft is dat mensen kennelijk een boekje nodig hebben om te bepalen hoe ze zich moeten gedragen. Misschien is dat wel het probleem
U bedoelt de bijbel? Of ‘Tinder for dummies’?
Amen ik zou dat ding dan wel hier en daar willen aanpassen. De Koran zou ook nog kunnen misschien.
Een boekje? Een goed pak rammel met de riem om het zeker niet te vergeten (zou voot sommigen misschien wel helpen)
Die draag je niet bij een smoking.
Het “te” strak/overdreven laten leiden door de etiquettes doet mij denken aan scheiding van klasses binnen de samenleving. Zo van: "die heeft geen idee van hoe hij dat vorkje moet gebruiken en hoort niet tussen onze elite-gezelschapje thuis waarin wij zoveel mogelijk elkaar onzinnig na-apen ". Dit is in deze context een uitgangspunt waar ik lijnrecht tegenover sta. ik ben echt blij dat we in een land wonen waar een beroemdheid bij de friettent gewoon achteraan de rij aansluit. Ik hou juist van diversiteit in een groep waar iedereen weer iets anders van elkaar kan leren.
Enfin & on topic: voordat we bij het onderwerp wel/geen horloges aankomen zijn er veel belangrijkere zaken die gelden in iedere groep zoals: Elkaar groeten, aankijken bij het praten, goed luisteren en elkaar laten uitpraten, de introverten in de groep ook benaderen, open staat voor andermans mening, niet dronken worden, niet alle aandacht van iedereen opeisen, slecht ruiken of teveel parfum opdoen, smakken. Duszolang iemand niet met een wandklok aan z’n pols bij een black tie aanschuift (kan ik mij in deze gezelschap niet voorstellen) en zich op grote lijnen houdt aan de hiervoor genoemde belangrijkere zaken, is voor mij alles best.
Betweterige foemp
Al gedronken?
Dat van die riem is echt basiskennis hoor. Man man man. Kom jij überhaupt wel eens in een echt restaurant? Of zit je alleen maar in je Campbell Classic trui en je veel te ruime PME jeans met daaronder Tommy sneakers bij het lokale eetcafé te happen?
Ik weet dat je de riem niet draagt. Krijg sowieso al iets als ik iemand zie met zowel bretels en een riem. En als je me met tommyy sneakers ziet rondlopen maak maar een afspraak voor me in de instelling
Pff, koffie is net klaar, moet nog mijn eerste slok van de dag nemen
Ik heb twee uur door een stadje gebanjerd zonder koffie. Alles dicht in verband met kerstmis. Gelukkig een tentje gevonden die uitstekende espresso hebben. Dus daar ben ik opgewekt, met riem en al, op mijn Ridgemont Outfitters naar binnen gewandeld. Met een Apple Watch om de pols. Om het verhaal even een vleugje horror mee te geven.
@HorlogeOpa je bent je cowboy laarzen vergeten zie ik. Ren nog even snel naar boven.
Koffie Ide, meer koffie.