Of bij Johhny Depp

Should You Wear A Watch With A Tuxedo? - He Spoke Style
Covering how to wear a watch with a tuxedo or black tie attire. Pros and cons for wearing a watch with black tie and the best watches to wear with a tuxedo.
Of bij Johhny Depp
Slash
Officieel heurt het niet, maar wees nou eerlijk. Wat is vervelender? Iemand die een polshorloge draagt en daar op kijkt of mensen die op een black tie event met een mobiele telefoon in hun handen staan en daar naar de tijd kijken of erger nog, staan te appen.
In de moderne etiquette mag van mij opgenomen worden dat het meenemen van een mobiele telefoon niet wenselijk is, polshorloge is persoonlijk echt mijn minste zorg.
Make etiquettes modern again!
Één van de weinig zinnige comments.
️ Dit
Net als jij voeren velen hier als argument aan dat er ergere dingen zijn dan het dragen van een horloge bij een smoking. Hoewel dit natuurlijk zo is, is het geen argument.
Makes sense, wat is het dan wel?
Een non-argument.
of mensen die op een black tie event met een mobiele telefoon in hun handen staan
Dat is plebs.
Sowieso sukkels die zo’n ding durven te tonen.
Totaal smakeloos en zeer ongepast.
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik ben het ook met @tompj eens dat het simpelweg niet hoort en als ik zelf de keuze moet maken laat ik mijn horloge ook liggen.
Mijn punt echter, is dat deze etiquette al decennia oud zijn en er in deze moderne tijd wel andere dingen zijn die daarin opgenomen mogen worden wat mij betreft. Iemand bescheiden op een polshorloge zien kijken is echt the least of my concern in 2019, bijna 2020
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik ben het ook met @tompj eens dat het simpelweg niet hoort en als ik zelf de keuze moet maken laat ik mijn horloge ook liggen.
Mijn punt echter, is dat deze etiquette al decennia oud zijn en er in deze moderne tijd wel andere dingen zijn die daarin opgenomen mogen worden wat mij betreft. Iemand bescheiden op een polshorloge zien kijken is echt the least of my concern in 2019, bijna 2020
Of je doet het goed, of je doet het niet.
Dat is mijn devies.
Iemand bescheiden op een polshorloge zien kijken
Dat is, vind ik een grove belediging voor de aanwezigen.
Zelfs tijdens een gewoon zakelijk gesprek.
Dat doe je niet, ik niet.
Ben jij er ook zo eentje die midden in een gesprek zijn telefoon opneemt als het ding af gaat? Dat is voor mij het toppunt van onbeleefdheid.
Ben jij er ook zo eentje die midden in een gesprek zijn telefoon opneemt als het ding af gaat? Dat is voor mij het toppunt van onbeleefdheid.
Zo denken de meesten er al lang niet meer over.
Als ze überhaupt al weten hoe het hoort.
Vind ik vaak erg jammer.
Ik hou ook wel van wat vormelijkheid, dat vind ik prettig.
Want anders word het een ongeorganiseerde zwijnenstal.
Maar ik kan ook rond hobbelen en met bier smijten.
Voor alles een tijd en een plaats
Nou ja, we komen er toch niet uit de poll is ook redelijk gelijk zag ik : 57 tegen, 43 voor een horloge.
Voor iedereen die het er wel mee eens is :
https://www.gentlemansgazette.com/black-tie-watch/
A century ago one should never wear a wrist watch with a dinner jacket. The idea behind it was that your sole focus should be on the host and other guests, not on the time. Looking down at your watch was an indicator that you had another place to be.
I attend a black tie affair once a month, and it’s safe to say that the traditional rule of not wearing your watch is now antiquated.
Covering how to wear a watch with a tuxedo or black tie attire. Pros and cons for wearing a watch with black tie and the best watches to wear with a tuxedo.
He Spoke Style – 28 Mar 17
Should You Wear A Watch With A Tuxedo? - He Spoke Style
The golden rule : if it looks right, it is right.
Don't listen to tradition.
Ik had eigenlijk alleen in het Nederlands even gegoogeld, maar blijkbaar wordt het over het algemeen dus wel degelijk geaccepteerd dat wist ik dus ook niet.
Nadeel is wel dat je eerst 10k moet stukslaan, maar ok. Of zo ongeveer elke Cartier, dat mag blijkbaar altijd :
de Verenigde Staten. Wat daar allemaal mag,
Kijk je uit wat je zegt ik kreeg een ban van 8 dagen omdat ik wat over
Engelsen zei.
Voorgestrikte strikken. Ook zo’n gruwel.
Of zo ongeveer elke Cartier, dat mag blijkbaar altijd :
Elke Cartier mag ook altijd. Hulde. Ik roep het al jaren.
Maarreh… Even serieus, en ik vraag me af wat @tompj en @horlogista van deze stelling vinden:
Eigenlijk, black tie of niet, heb ik een veel grotere hekel aan mensen die met schermen zeulen bij feesten, partijen, diner’s of zelfs begrafenissen.
Ik zou dus als “nieuwe etiquette” een lans willen breken voor het in de garderobe achterlaten van mobiele telefoons, tablets en wearables.
Ik zou dus als “nieuwe etiquette” een lans willen breken voor het in de garderobe achterlaten van mobiele telefoons, tablets en wearables.
Akkoord.
Voorgestrikte strikken. Ook zo’n gruwel.
Met een elastiek en een BH sluiting
Ik vind de regel om geen horloge te dragen bij een smoking vooral goed omdat veel mensen nogal wanstaltige modellen dragen bij hun smoking. Duikhorloges bijvoorbeeld. Een stijlvol, ingetogen horloge kan ik nog mee leven, maar die oversized stalen dingen bij een smoking. Da’s geen kwestie van vrijgevochtenheid, maar van smakeloosheid. Proleten zijn het. Dus dan liever geen.
Daarnaast: mobiele telefoons uit de buurt, strik zelf strikken, lakschoenen en verdekte hemdsknopen.