Dresscode Black Tie : wel of geen horloge??

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er even een opfriscursus voor nodig heb.
Al een tijdje niet meer in vol ornaat hoeven te verschijnen.
Zal vast wel op youtube staan.

En…dan hebben we nog de manchetknopen…
Met een dubbel manchet vind ik dat best een toer :grin:

1 like

Ik kan het nog steeds niet. Mijn vrouw gelukkig wel.

1 like

Die kunnen dat ook veel beter :+1:

Anders moet je het zelf doen in de spiegel.
Ga er maar aan staan :wink:

1 like

Zo moeilijk is het niet hoor. Net zoals schoenveters strikken is het het principe van een platte knoop ( hoewel er, tot mijn kleine ergernis, veel mannen zijn die het correct strikken van veters niet onder de knie hebben)

3 likes

En dan komt er een beschonken chick die het hele zaakje met 1 klein rukje
los trekt.
Heb ik meegemaakt.
En dan loop je met zo’n sliert om je nek.
Daar is dan echt geen redden meer aan.
Behalve…:grin:

3 likes

Ben nog nooit op een kostuumpartijtje geweest. En als ik dit zo lees hierboven, gaat dat ook niet zo snel gebeuren.

Zelfs in de gereformeerde kerk gaat het er soepeler aan toe… :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Het moet zijn: als ik dit zo lees hierboven :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wat is daar mis mee?

3 likes

Ach, trek het je niet aan.
Is een fashion victim, niet meer te redden :grin:

1 like

En vervolgens heb je deuken in je motorkap na een heleboel lol.

1 like

Bij het laatste gala waar ik in smoking aanwezig was, was één van de “hoogtepunten” het optreden van een zeer sexy bijzonder schaars geklede PAALDANSERES midden tussen het publiek.

Niemand lette meer op aanwezige horloges en de mannen die er één omhadden letten niet meer op de tijd.

Er werden wél veel opnames met mobiele telefoons gemaakt! Beelden laat ik hier maar achterwege…:joy:

1 like

Waarom?

Ik weet het; het is met een :wink: (hoop ik). Maar ook niet helemaal volgens mij. Kan niet zo goed tegen neerbuigende opmerkingen…

Ja, of de spiegels eraf.

Maar dat geeft niks, ik heb zelf ook wel eens huisgehouden
op een parking vol Italiaanse sport karretjes.
Nooit een rekening ontvangen…gelukkig maar :grin:

Dus plebs.

Dat kan nooit een stijlvol feest geweest zijn.

De aloude black tie discussie die we ieder jaar weer zien. En alweer bijna 150 antwoorden, schitterend.

Het grappige is het plotseling omgekeerde HF-elitarisme. Waar men normaal op diners en feesten met zijn horloge loopt te flashen dat het een lieve lust is (hetgeen vrijwel niemand opvalt) is het bij black tie bon ton om te roepen dat je dan ab-so-luut geen horloge om mag (hetgeen vrijwel niemand opvalt).

Het vreselijke dilemma voor de forummer is geloof ik nog onbesproken (en de basis van deze terugkerende discussie).
Want laten we wel wezen: als het je geen donder uitmaakt en je wilt geen risico lopen, dan draag je er geen.

Maar…, wat als de meeste aanwezigen wél hun horloge omhebben. :scream: Dan moet je tegen iedereen zeggen dat je normaal een submariner draagt! En hoe verpak je dat achteloos in een conversatie???

Laat ik eens aardig zijn voor de elitairen met dit dilemma en een praktische oplossing voorstellen. Je neemt je horloge mee maar draagt hem niet. Wanneer je, daar aangekomen, constateert dat al die fancy gasten hun OP of Speedy dragen, dan doe je hem snel om in een onbewaakt ogenblik.
En als de andere gasten allemaal hun PP of AP dragen, dan laat je je Rolex mooi in je zak en ga je zitten met een air van: IK weet hoe het hoort, ik heb mijn horloge thuisgelaten. :smirk:

15 likes

Ga ik niet lezen.
Sorry :grin:

Lets go off topic, lijkt mij beter

( even tussen haakjes, ik verplaats nooit topics )

Dit…

en ook dit…

Wat een oeverloos gezwets over niks :no_mouth:

3 likes

Graag.
Elk feest op mijn werk (50 Japanners en 5 Europeanen ) worden NOOIT mobieltjes tevoorschijn gehaald. Geen foto’s, geen berichtjes, geen FB checken (Line in dit geval)…helemaal niks. Heerlijk. Sowieso kijkt daar niemand openlijk op zijn mobieltje, dat ligt in je la, en af en toe doen ze die op een kiertje om het te checken :ok_hand:t4:

3 likes

Tja, wat wil je…horloges…lekker belangrijk :grin:

4 likes