Dresser met witte/zilveren plaat, maar welke?

Mijn antwoord moge voorspelbaar zijn… Ik weet dat een datum voor velen geen pré is, maar de Zenith is (op de foto) wat saai. Dan vind ik (en dat mag gerust als vloeken in de kerk gezien worden) een Hamilton Intramatic, Timex Marlin re-issue of zelfs een Junghans Max Bill charmanter, op één of andere manier.

Die JLC is wat speelser, en heeft in mijn ogen mooiere wijzers en indices.

Dat dus. Prachtig, en ze worden hier bijna niet gezien. En wederom wat speelser.

Los van de sterk aan kaas doen denkende naam is dat ook fantastisch. Kiek 'm goan met die mooie daadkrachtige stevige wijzers. Wunderbar!

5 likes

JLC zonder twijfel.

Door de datum onderaan is de wijzerplaat veel beter in balans

1 like

De Zenith heeft nogal zo’n melkwitte rand die de Speedmaster met Saffier ook heeft. Dat zou voor mij de hoofdreden zijn om hem niet te kiezen.

De JLC is erg mooi, maar de datum zou ik niet hoeven. Bij de Zenith Elite heb je al een datum dus voor de functionalteit hoef je het ook niet te doen.

Ik zou gewoon de JLC Moonphase in het wit erbij kopen als ik jou was. :blush:
Anders het model met subseconds die Vierport post.

1 like

Die vind ik een tikkie groot die Tonda. Wel mooi!

1 like

Ik vind de Zenith inderdaad ook mooi vanwege zijn eenvoud. En echt wat anders dan ik al heb. Maar de JLC is toch, vanwege zijn wat klassiekere trekken, ook heel fraai.

Die JLC die @vierport laat zien wil ik ook graag bekijken. Zeker ook mooi.

1 like

Ik denk dat de jlc mijn keuze zou zijn, maar idd wellicht eerst in het echt samen bekijken.

Persoonlijk zou ik bij een dresser voor goud gaan, al dan niet wit of rosé / geel.

Datum vind ik alleen maar een pré!

In elk geval veel plezier met de keuze!
We zien het tzt wel :beers:

1 like

Dus voor de Zenith gaan. Betere aanvulling bij je collectie :ok_hand:t2:

En Potver zeg wat een schitterende stukken heb je :heart_eyes:

1 like

het blijft een kwestie van smaak…

ik bedoelde in dit geval dat niet alleen de diameter uitmaakt maar ook de dikte van het horloge. Bij zo’n ‘ultra’ thin valt 41 mm heel anders dan bij een dikker horloge.

het glasoppervlak wordt er inderdaad niet kleiner van :slightly_smiling_face:

1 like

Om dan toch bij Zenith te blijven omdat @tompj er al een heeft met moon phase. Met de looks van de JLC.
De Zenith Elite Ultra Thin.

2 likes

De JLC, maar dit zijn toch zilveren platen?:smirk:

1 like

Vandaar dat ik in de beginpost ook wit of witzilver zeg…maar ik zal de topictitel aanpassen. Wel zo duidelijk.

Uit deze twee zou ik voor de Zenith gaan. Clean, klassiek model…en geen datum. Prachtig :ok_hand:

1 like

In het blauwe gedeelte en nog dik geld overhouden. :ok_hand:

1 like

Tom,
ik zou gaan voor de Zenith, ingetogen schoonheid, eenvoud en mooiere wijzers.
Past ook goed bij je andere Zenith’s.
De JLC is ook heel mooi, met opgelegde markers, maar dan zonder datum heb je een hele fraaie dresser.

1 like

De master ultra thin date, want opgelegde indices, datum en lugs die en profil wél mooi zijn.

Volgens mij is die Zenith ook >40 [mm], toch?

1 like

Oh, die JLC is de lekkerste hoor. Wat een plaatje :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Ben niet de eerste die hem mooier zou vinden zonder datum maar zou hem niet laten liggen daarvoor.

3 likes

Precies hoe ik het zie op het moment. Maar eerst maar eens om hebben.

1 like

Nee hoor, 39mm.

1 like

Je neemt ze toch alle twee !!! :grin::grin::grin::grin:

:smile:
Zeker niet!