39mm en nog geen 9mm dik. Staat zelfs goed op mijn pols door de korte lugs (en dat zegt wat)
Of had je hem al ooit is gepast?
39mm en nog geen 9mm dik. Staat zelfs goed op mijn pols door de korte lugs (en dat zegt wat)
Of had je hem al ooit is gepast?
Mooi. Ook in wit of zilver?
Nooit gepast. Ik dacht dat dit model groter was.
Zie 't nu, zat naar de 6150 te kijken i.p.v. de classic.
En mooi uurwerk! Heb hier zelf ook vaak naar zitten loeren.
Ligt prijstechnisch ook mooi in de markt (zeker in het staal).
Niet op voorraad, maar ik weet wel dat de Boutique Manager van Ace & Dik hem nu als draaghorloge heeft.
Hier nog een foto uit mijn Instagram archief
Oef…
Mijn voorkeur zou uitgaan naar JLC! Heeft lume en opgelegde indices (goed Nederlands)
Als alternatief zou ik ook naar de JLC Master Control Sector Dial kijken. Heb die overigens nog nooit in het echt gespot. Is iets spannender, daarom misschien ook niet een echte dresser.
Wat een fijn dilemma weer Tom! Van de foto die je post vind ik de middelste met afstand de mooiste; zonder datumvenster vind ik sowieso veel netter ogen en dan is de smalls seconds hier ook nog top uitgevoerd. Volgens mij is dit het horloge dat @vierport ook postte.
De Zenith die je laat zien heb ik een tijd geleden gepast; erg mooi! Wat je niet goed ziet op foto’s is dat de indices in de plaat zijn geslepen/gefreesd; het zijn groeven! Mooi detail! (@cash @koetsjh) Draagt wel groot voor 39mm, te groot voor dit type horloge w.m.b.
Dan de PF: prachtig uurwerk maar die halve liter lume in die wijzers vind ik geen gezicht en totaal niet passen bij een dresswatch.
Succes!
De Zenith. Strak en rustig. De JLC heeft voor mij een no go met de datum.
Dank! Ik had ook al wat zitten struinen en kreeg half en half al zo’n vermoeden.
Dat veranderd de zaak voor mij wel.
Uit deze drie springt de small seconds er voor mij het meest uit. De “normale” ultra thin heeft geen secondewijzer en is me daarmee te minimalistisch. De date is heel mooi, maar vind ik in vergelijk met de small seconds meer klassiek (niet te, maar dan heb ik een voorkeur voor de small seconds).
Maar die moonphase is toch wel de non plus ultra in de master ultra thin lijn . Dat wordt m’n doel na een Damasko.
Wat moet een tweede horloge uit die lijn precies toevoegen aan je verzameling? Of heb je de moonphase niet meer?
Ik vrees dat het niet de tweede wordt uit die lijn… ik ben nogal een dresser fan.
En de JLC Moon is er en blijft er.
Dat is de mooiste die je hebt
die rechtse is in emaille toch? heb ik ook weleens naar gezocht maar kon die niet echt makkelijk te koop vinden…