A-merk, B-merk … gewoon kopen wat je leuk vindt en graag draagt.
Daar heb je gelijk in. Maar als dat in je hoofd zit, dan ga je niet genieten van dat klokje… ook al is het onterecht.
Dat kan ik niet ontkennen. Ik ben er zelfs ook al schuldig aan geweest. Lang geleden een Tag Heuer gekocht, maar niet echt van genoten. In mijn hoofd toen was dit “willen maar niet kunnen”.
Gelukkig ben ik wat wijzer (heb je hem? ) geworden. Nu draag ik die wel met plezier, afwisselend met de rest natuurlijk.
Wauw! Heel knap. Heb een tijdje gezocht naar een Don Draper Omega Seamaster Deville met zwarte crosshair dial. Maar geen deftig exemplaar aan een aanvaardbare prijs. De crosshair hier is wel een leuk detail voor mij. De applied markers zijn hier misschien wel wat aan de grotere kant en datum is voor mij hier geen meerwaarde (doch ook niet te opvallend), maar neig nu eerder richting time-only. Wel weer heel knap dat deze komt met een 5 dagen gangreserve… indrukwekkend.
Baume & Mercier behoort, als ik me niet vergis, tot de Richemont groep. Past het ook prima tussen al die klinkende merken? Hoe positioneert dit merk zich?
Bedankt voor deze suggestie.
Heb je ook al eens naar lu Chopard gekeken?
Weet niet of gebruikt ook mag anders valt hij buiten budget, misschien met goed zoeken gebruikt wel in je gewenste budget.
Mocht je de voorkant beu zijn (als dat al mogelijk is), dan draai je hem gewoon om:
Met 3k koop je altijd b merk.
Tweedehands wel voor jouw budget te vinden.
Hangt er wat vanaf van wat voor jou A/B is zeker?
Voor mij zijn IWC, Omega, Tudor, etc. A-merken.
Als dat voor jou Patek is…
Hee, mis gegokt.
Ik zag dit:
En ik dacht “he, Ruud roept vast een Polerouter”.
Mis dus!
Fijn dat ik nog verrast kan worden

Sluit ik mij bij aan en ik lees ik met bovengemiddelde aandacht mee. Mijn zoektocht sluit bijna naadloos aan op deze zoektocht.
Polerouter is niet na 2000… anders altijd universal.
Maar voor 3k kijken naar jlc gaat m niet worden toch?
Ik zag alleen die titel in de lijst met je avatar er naast, dus de eis na 2000 had ik nog niet meegekregen.
Maar idd, voor 3k heb je relatief weinig jlc.
My two cents: laat de eis van na 2000 vallen.
Dan is er ineens zoveel moois te vinden!
Een UG polerouter of een mooie Omega Constelation of nog een paar honderd andere mooie en goede opties!
Dit is wel een leuke dresser.
materiaal kast gezien budget wellicht staal, edel metalen mogen uiteraard ook, liever geen geelgoud
Is hout ook goed?
Nee, niet weer
Tudor is toch echt het b merk van rolex, rest akkoord
Oooooeh… Jij hebt een Art Blakey! Daarmee stijg je automatisch tien graden in m’n achting. Omwille van Art Blakey als muzikant en bandleider, maar zeker ook omwille van je excellente smaak in horloges.
Chapeau. En we zien m nooit. Kun je daar niet eens een review topic over schrijven?
Omega!
Vind ik ook mooi, zat er ook al naar te kijken toen Heetman nog bestond…
Dan mutte zie et oek moar gen dresser noemen.