Dresswatch €300 +/- - voorkeur automaat

Geldt voor bijna ieder mechanisch horloge. En een arts in functie draagt geen horloge. Althans, niet om de pols. Sommige huisartsen daargelaten.

1 like

Een Timex is zeker de moeite waard om te bekijken.

Ter inspiratie, Ikzelf was onlangs positief verrast met de GMT. Wel quartz, maar een batman voor 230,- zeer de moeite waard. Oo een jubilee voor 260,- klaar en zeker ook als dresswatch e dragen

1 like

Ben ik het ergens wel mee eens, maar er is toch een groot verschil tussen nieuwere binnenwerken en vele oudere binnenwerken wat het materiaal van de haarveer betreft. Eén van de grote voordelen van moderne legeringen zoals Nivarox en Anachron is net dat ze vrij resistent zijn tegen magnetisme. Ik heb vintage horloges uit de jaren 60 en 70 en sommige daarvan kan ik magnetiseren met het deksel van mijn laptop. Heb ik met een modern horloge nog nooit gehad.

Daarnaast is voor mensen die minder hebben met horloges altijd fijn om iets robuuster te hebben.

Ik was eerlijk gezegd ook uitgegaan van huisarts bij mijn advies :sweat_smile:

1 like

Eens, maar zit dit in een horloge van rond de 250? Ik denk het niet :wink:

2 likes

Een groot verschil lijkt me ook de kasten. Die zijn nu doorgaands RVS en vrij dik, vroeger niet.

1 like

Zeppelin?

2 likes

Zelfs de haarveer van een eenvoudige Miyota 8xxx is beter op dat vlak dan het geblauwde staal dat je in vintage nog terugvindt :sweat_smile:

1 like

Bulova?

2 likes

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€269,50 40%OFF | San Martin Nieuwe 38.5Mm Luxe Heren Jurk Horloge Yn55 Romeinse Cijfersunray Wijzerplaat Classic Business Automatische Mechanische Saffier 10bar

Deze Zeppelin als sinds 2013 in bezit en bevalt prima valt binnen de prijsklasse…

1 like

Als ware liefhebber van alles wat Citizen maakt, zou ik voor een Tsuyosa gaan. Tip; meld je aan bij Siebel als klant voor je de order plaatst, dan krijg je 10% extra korting (270).
Of je moet perse leer willen, dan is de NH8390 een mooie optie. Hou je nog wat centjes over zelfs.

Er komen hier veel leuke horloges langs, maar weinig ‘dress watches’…

Ik​ ​zou voor een Orient Bambino gaan. Tijdloos, mechanisch, kan bij elke gelegenheid, en daadwerkelijk een dress watch te noemen.

Enkele betaalbare dressers. :+1:

3 likes

Ja goed punt. Daar maak ik mezelf inderdaad ook wel schuldig aan met die stalen blingbanden.

De dresser die ik in de kast heb liggen is de Edox Les Vaulberts big date. 36mm en rosegouden details. Maar wel Quartz en al boven budget. Ik krijg ‘m niet zo snel meer gevonden, maar het is de 36mm variant van deze (met big date)

1 like

Als het dan niet perse een automaat hoeft te zijn, kan ik de Seiko SUR309 van harte aanbevelen! Prachtige cleane wijzerplaat, 100m wr, saffier:

3 likes

Meestal zoeken mensen iets dat bijna overal (bij) kan en enigszins tijdloos is, en vaak wordt dat dan dress watch genoemd.

Ik draag regelmatig m’n Seiko Sharp Edged onder m’n pak op werk, en dat kan prima (vind ik). Maar absoluut niet ‘dress’. :grin:

1 like

100 euro boven het budget maar vind deze wel gaaf👌🏼

1 like

Deze

1 like

Als je een mooi klassiek, origineel, niet te groot horloge zoekt kijk dan eens naar deze Red Star tongji vop poljot24.de. Verkrijgbaar in 4 kleuren.

2 likes