Dresswatch dilemma

Ik ben inmiddels bevooroordeeld.

Het alternatief is natuurlijk de GS SBGW269, maar dat is wel een andere prijscategorie.

9 likes

Ik zou de koop uitstellen totdat je zelf overtuigd bent

2 likes

Als je een dresser niet echt mooi vindt, heb je hem eigenlijk niet nodig. Wanneer zijn mensen nog echt écht formeel gekleed? Een sports watch categorie GS of DJ kan prima op kantoor. Nog formeler is driedelig naar een gala?

Zelf heb ik een schaamteloze homage van San Martin. Wel een fantastische afwerking en een PT5000 uurwerk, slecht 8.9mm dik, incl de slightly domed saffier.

1 like

2 likes

Ik draag mijn dresswatch veelal op casual kleding. Helemaal niets mis mee. Voordeel van een dresswatch is i.m.h.o. dat die overal op gedragen kan worden.

Een witte plaat oogt groter op je dunne pols.

Jawel, het slaat zeker ergens op. Het slaat op het feit dat je eigenlijk een dresswatch wil (en geen “semi-oplossing”). Doe geen concessies, koop die dresswatch (je hebt al een aantal hele mooie horloges gepast) en draag het op je polo, t-shirt, onder je hemdsmouwen, draag hem op wat je wilt.

6 likes

De ultieme dresser van Longines
Er ligt er één in de aanbieding bij s&c voor 1695 volgens mij.
Staat op hun site.

2 likes

te druk

1 like

Misschien is dit iets?

6 likes

Deze prachtige Grøne wordt hier tk aangeboden. Zeer comfortabel formaat kan ik uit ervaring zeggen en prima met meerdere banden te combineren om een andere look te creëren :ok_hand:

2 likes

De GS. verfijnder dan de Longines die je laat zien. En wat neutralen, dus flexibeler qua gelegenheden/outfits en verveelt minder snel.

1 like

Mooier dan JLC MUT :speak_no_evil:

1 like

Ga je mond spoelen

:sweat_smile:

Waarom zou ik, heb mijn MUT Moon verpatst :rofl: ?

1 like

Mijn hoofd gilt meteen Junghans Max Bill als ik de eisen zo lees. Ik heb zelf nog iets kleinere polsen (15,5cm) en heb de 34mm, maar die draagt naar mijn mening groot genoeg. Heb de 38mm Max Bill nog nooit omgehad, maar het zou mij niet verbazen als die te groot oogt.

1 like

Deze Hamilton met eta 2882.

3 likes

3 likes

Volgens mij denkt TS dat een dresser enkel i.c.m. een net pak maar zoals @Fate_Amenable_To_Change al zei: ze passen prima bij Casual, tot aan jeans met een net tshirt aan toe. Gewoon op leer. En weet je hoe super comfortabel dat draagt? (Hoogstens niet comfortabel bij warme zomerdagen vanwege zweten).

En inderdaad was dit vroeger gewoon “je horloge” waar je echt alles mee deed.

2 likes

Heel mooi horloge alleen de combinatie NATO begrijp ik helemaal niet.

Ondergewaardeerd horloge naar mijn mening. Oase van rust om naar te kijken, alles mooi in verhouding. Precies genoeg tekst op de wijzerplaat.

1 like

Bedankt voor de vele replies en toffe suggesties tot dusver! Daarnaast lijkt er consensus te zijn dat het gros van de horloges die ik tot nu toe heb gepast eerder dressy-sportief zijn ipv écht dress. Ook de adviezen om geen concessies te doen en me niet al te veel zorgen te maken over wat wel of niet casual gedragen kan worden waardeer ik enorm. Ik vind het tof als ik iemand anders een dresswatch met een t-shirt zie dragen, dus dan kan ik het ook.

Dat ga ik zeker doen. Dit topic heeft me duidelijk gemaakt dat ik nog niet in de buurt ben van het maken van een keuze. Het kopen van een dressy horloge/échte dresswatch blijkt voor mij ontzettend lastig. Als je me vraagt welke duiker, GMT of chronograaf ik zou willen uit verschillende prijssegmenten dan heb ik meteen een antwoord klaar :sweat_smile: Misschien zit er tussen de horloges die ik nog wil passen (inclusief de vele mooie suggesties uit dit topic) eentje die alle twijfels wegneemt.

2 likes