Dresswatch, Dresser, Pakhorloge, Costuumklok

Beste Horlogevriendinnen en vriendinnen,

Er speelt een (luxe) probleem. Door een tweetal oorzaken ben ik een beetje van de diver af.
Allereerst woedde er hier ergens een discussie over het dragen van duikers onder of op een pak, costuum c.q. kantoorkledij.
Ten tweede bemerkte ik dat het structureel dragen van een stalen band achter een bureau onherroepelijk tot de bekende deskdive krassen leidt.

Het tweede punt is op te lossen door de diver op rubber of leder te gaan dragen maar daarmee blijft probleem 1 overeind.

De praktijk is dat ik inmiddels bijna uitsluitend, op casual friday na, nog met een duiker (en dan op leer) ten kantore verschijn. De rest van de week is het iets wat door moet gaan voor een dresser.
Nu heb ik een hele mooie Cellini maar ja, die is voor speciale gelegenheden.
Verder heb ik Opa’s Indus die mooi dresst en inmiddels een geinige Lanco (vintage tv model) en een oud Pontiacje.
Daar rouleer en bandenswap ik vrolijk mee.

Maarrrrr … en jullie raden hem al, daar moet dus een mooie dresswatch, dresser, pakhorloge, costuumklok of hoe je hem ook noemt, bij.

Ik heb gelezen dat het geen chrono mag zijn en liefst ook geen datum mag hebben.De Cellini heeft niet eens een secondewijzer. Zo’n purist ben ik nu ook weer niet maar het moet geen (echte) vlieger of dikke chrono zijn natuurlijk.

Ik heb geen haast dus het budget mag best een beetje aangroeien.

Heeft er iemand suggesties ?

Alvast fijne avond !

Jeroen

4 likes

Het eerste dat bij mij opkomt is Nomos.

Edit:
Omdat Nomos niet van dat gezapige heeft en de meeste modellen een strak Bauhaus- achtig ontwerp hebben. Een beetje edgy voor op kantoor mag namelijk ook wel, ook als je binnen de strikte regels van een dresser wilt blijven.

1 like

Nomos is mooi. Vintage Seiko, Longines of Omega is ook een goeie optie. Vind qua value for money dat vintage dress horloges vaak meer te bieden hebben.

1 like

Vind het aanbod van mooie nieuwe dressers ook best gering, dus daardoor is een mooie vintage ook aantrekkelijk. Longines heeft in haar flagship lijn ook wat mooie dressers mocht je persé nieuw willen.

Need I say more…

5 likes

Ik zeg: zo min mogelijk wijzers en wel een datum. :grin:

6 likes

Ik heb er hier nog 2 liggen die weg mogen en dat zijn absoluut nette costuumklokken. ! zonder datum en 1 met en nog bijna de volledige garantie.

2 likes

Ik zou me gewoon niet zoveel aantrekken wat anderen ergens van vinden en gewoon die duiker onder je kostuum dragen. Mijn bescheiden mening…

4 likes

Als verkoper misschien wel maar niet in de advocatuur. Althans, ik vind het persoonlijk wel professioneler als je in bepaalde beroepsgroepen nog enige ethiek hanteert.

2 likes

4 likes

Hij is al genoemd, of 'n Nomos.

5 likes

Een beetje sjieke meester loopt met een vintage dresser; ik vind dat nieuwe spul maar saai en grijs!
Ik zeg mooie vintage Omega Seamaster de Ville of nog beter: een vintage Constellation!

Daarmee komt meester B pas echt voor de dag! :sunglasses:

2 likes

Niet bepaald saai & grijs, mijn Meister…

Wat heeft een bepaald type horloge i.c.m. bepaalde beroepsgroepen met ethiek te maken?

2 likes

Maar wel een klokje dat je zo in de winkel kunt kopen.
Een vintage Omega zie je gewoon minder…en het getuigt van een goede kijk op horloges en gevoel voor stijl :smirk: :sunglasses:

2 likes

Alles kan natuurlijk en als je dat wilt moet je dat ook gewoon lekker doen.
Ik zou persoonlijk wel een beetje rekening houden met plaats en functie t.o.v. een horloge. En zoals de TS ook al aangeeft zit er best nog een beetje speling in zoals bijv wel een datum. Maar i.i.g. wel een dressy type. En ach, een ieder moet voor zich zelf uitmaken wat wel of niet kan wat mij betreft.

Ik zie hiet wekelijks meer vintage Omega’s te koop, dan Meistersingers in één jaar…

1 like

Je moet dit niet over jezelf zeggen. Dat getuigt niet echt van stijl… :joy:

9 likes

Zoals de bekende filosoof Meneer Kaktus al zei: “applaus voor jezelluuuf!!” :joy:

5 likes

In jouw ogen niets anders stel je deze vraag niet :slight_smile:
In principe ook niet natuurlijk. Ik bedoel meer dat men op basis van (voor)oordeel bij bepaalde typen horloges ook direct vraagtekens zal zetten bij integriteit/ethiek. En of dat dan terecht is, is een tweede. Maar slimmer lijkt mij om dat voor te zijn. En wat is er tegen om zakelijk een dresswatch te dragen en casual lekker met je duiker te lopen?

1 like